Lectură de 2 minute

01 Feb 2021 - Știri și Noutăți

elefant.ro, creștere de 35% în 2020 pandemic. Retailerul online vizează listarea la bursă până la finalul anului

Angela Alexandru

Elefant Online SA, compania ce operează elefant.ro, a depășit în 2020 previziunile de creștere obținând o cifră de afaceri de 235 milioane lei și un profit operațional de 5,7 milioane lei. Comparativ, cifra de afaceri obținută de elefant.ro a fost anul trecut cu 35% mai mare față de 2019. Conform estimărilor de la începutul exercițiului financiar, 2020 a fost și primul an în care compania a înregistrat profit.

“2020 a început foarte bine pentru elefant.ro. Compania trecuse printr-o serie de investiții care au ajutat-o să-și consolideze poziția în piață și putea să înceapă un ciclu de creștere accelerată. Obiectivele au fost clare și sunt mulțumit că am reușit să nu ne abatem de la drumul nostru. Contextul general determinat de pandemie a favorizat întreaga piață de comerț online, dar la nivel de vânzări această influență s-a resimțit mai mult în al doilea trimestru al anului trecut și mai puțin în lunile care au urmat.“, explică Sergiu Chircă, CEO al elefant.ro.

Pentru 2021, finalizarea proiectului marketplace este unul dintre obiectivele majore ale companiei. Cumpărătorii vor avea astfel acces la mai multe categorii de produse. De asemenea, compania va investi în continuare în generarea unei experiențe cât mai bune clienților, de la navigarea pe dispozitivele mobile, până la comandă și livrare.

În prezent peste 80% din traficul pe elefant.ro provine de pe telefoane și tablete. Anul trecut, cea mai mare comandă de Black Friday a avut valoarea de 38.880 de lei 

Ca prognoză financiară, compania își propune depășirea unei cifre de afaceri de 300 de milioane de lei la finalul acestui an și un profit operațional de cel puțin 10 milioane lei.

Citeste si:
Alexandrion Group lansează în România Grande Couronne, un single malt scotch whisky, disponibil în ediție limitată

”În 2021, la 11 ani de la lansare, elefant.ro este o companie matură, un brand foarte puternic, cu o comunitate de aproape 3 milioane de clienți. Având în vedere toate aceste aspecte, acționarii companiei iau în calcul listarea la bursă, fie la BVB sau pe o piață de capital regională, foarte probabil până la finalul acestui an”, adaugă Sergiu Chircă.

În 2020, elefant.ro a reușit să își extindă rețeaua de livrare la peste 1500 de puncte, prin parteneriatele încheiate cu easybox și Poșta Română. Tot în 2020, elefant.ro a investit în dezvoltarea centrului său de fullfilment din apropiere de București, majorând suprafața utilă cu 30% .

elefant.ro este unul dintre cei mai mari retaileri online din România, oferind celor 3.000.000 de clienți o gamă extinsă de produse cu livrare prin curier, în punctele de livrare proprii din București și din țară, precum și prin partenerii strategici la nivel național. Fondat în 2010, Elefant s-a extins și în afara țării deschizând o filiala la Chișinău, în Republica Moldova - magazinul online local elefant.md.

Citeste si:
Retailerul online de modă Asos anunță rezultate surprinzătoare în contextul pandemiei: creștere de 2,3 mld. de euro în ultimele șase luni
Retail.ro /  Știri și Noutăți /  elefant.ro, creștere de 35% în 2020 pandemic. Retailerul online vizează listarea la bursă până la finalul anului