Retailerii de produse alimentare din mai multe țări, inclusiv Germania și Belgia, au oprit comenzile unor produse în ultimul an, o tactică în negocieri pe care inflația a făcut-o mai combativă, notează ESM.
„Trebuie să-i convingem în luna viitoare pe toți acești furnizori mari, care au făcut greșeala de a-și crește prețurile excesiv, să le scadă acum sau să le modereze”, a precizat Michel-Edouard Leclerc, într-o postare pe LinkedIn.
Franța este de acum cuprinsă de o dezbatere asupra prețului produselor de bază, retailerii susținând că producătorii au crescut prețurile nejustificat de mult. Guvernul a cerut retailerilor și furnizorilor să încheie negocierile anuale privind prețurile în ianuarie, cu două luni mai devreme decât de obicei, deoarece încearcă să reducă inflația.
În acest context, Carrefour a declarat că magazinele sale din Belgia, Franța, Italia și Spania nu vor mai stoca produse Pepsi, Lay's, Cheetos și 7up din cauza „creșterilor inacceptabile de preț”.
Într-o declarație, PepsiCo a transmis că a fost în discuții cu Carrefour de multe luni și ”vom continua să ne angajăm cu bună-credință pentru a încerca să asigurăm că produsele noastre sunt disponibile”.
Franța a reprezentat aproximativ 1% din veniturile pentru PepsiCo în 2022, conform cifrelor Nielsen, analizate de Barclays.
E. Leclerc nu a răspuns dacă va retrage PepsiCo sau orice alte produse, având în vedere situația declanșată.