Lectură de 3 minute

19 Nov 2021 - Știri și Noutăți

Directorul Profi: Suntem foarte afectați de limitarea orelor de cumpărături în magazine. Restricția ajută unele formate din retail, dar nu pe noi

Anca Olteanu

Închiderea magazinelor alimentare la ora 21.00 în timpul creșterii infecțiilor de coronavirus a afectat foarte mult rețeaua de retail Profi, prezentă pe piață cu patru formate. Vânzările au scăzut, iar compania lucrează în prezent la bugetul pentru anul viitor, care va fi influențat de creșterile de preț la transporturi și energie și de majorarea salariului minim.

Restricțiile impuse de autorități privind închiderea magazinelor alimentare la ora 21.00 a afectat rețeaua de magazine Profi, în special vânzările formatelor non-stop.

„Anul acesta, ca anul trecut, este foarte diferit de ceilalți ani. Suntem foarte afectați de orarul schimbat al magazinelor, această măsură are un impact major. Formatele mici de magazine, unitățile comerciale de cartier sunt foarte afectate. Spre exemplu, dacă te întorci de la muncă și vrei să cumperi alimente, realizezi că magazinul este închis, așa că îți planifici cumpărăturile în drum spre muncă sau pe drumul de la muncă acasă, cu mașina. Astfel, nu mai vii la magazinul din proximitate, vei merge la centrul comercial și vei face mai multe cumpărături care intră în portbagajul mașinii. Apoi, după două-trei săptămâni, îți vei planifica cumpărăturile în weekend, care vor fi de stoc și pe care le vei face tot la un magazin mare.

Restricția cu limitarea orelor de cumpărături ajută unele formate din retailul tradițional, iar pe altele nu, iar noi suntem printre aceștia din urmă. A fost o catastrofă pentru noi. 2021 ne afectează, de asemenea, pentru că noi avem multe magazine care funcționau non-stop și pierdem o mare parte din vânzări. Da, am pierdut din vânzări, dar câștigăm de pe urma noilor formate de magazine”, a explicat Pawel Musial, directorul general al Profi, în cadrul unei conferințe de presă.

Retail jobs

Bugetul Profi, influențat de creșterile de preț la energie și combustibil

Lanțul de magazine Profi încă nu a finalizat bugetul pentru anul care urmează și lucrează la acesta, luând în calcul creșterile prețurilor la energie, transport și majorarea salariului minim cu 130 de lei net, din 2022, până la 1.524 de lei.

„Momentan avem un draft de buget, dar vedem deja creșterea mare a prețurilor energiei, a combustibililor, ceea ce se va reflecta în prețul transporturilor și majorarea salariului minim, ceea ce nu înseamnă că noi avem foarte mulți angajați cu salariul minim, dar dacă cineva are un venit apropiat, trebuie crescut. Desigur, sunt fericit că oamenii vor avea mai mulți bani, iar noi nu așteptăm creșterea salariului minim pentru a majora veniturile angajaților”, a declarat Musial.

Profi a remodelat 100 de magazine în noul format

Profi a ajuns la 100 de magazine cu noul format lansat în urmă cu un an la Ploiești și va continua procesul de modernizare în anul următor. Retailerul va intra curând pe piața de livrare la domiciliu și va lansa un program de loializare digitizat.

Modelul Noul Profi se prezintă în toate cele patru formate ale noastre: Super – magazinul mare, cu cea mai mare suprafață de vânzări și sortimentul cel mai larg; City – mica unitate urbană, de lângă casă; ProfiGo – magazinul convenience, mic, pentru cumpărături rapide, de necesitate și Loco – magazinul din afara marilor aglomerări urbane.

Citeste si:
Creșterea colectării TVA, opțiunea viabilă pentru majorarea veniturilor la buget. La cât a ajuns decalajul de încasare?

Pandemia a majorat afacerile Profi cu mai bine de 1,5 miliarde de lei, ajungând la valoarea de 8,83 miliarde de lei, în 2020. Retailerul și-a triplat anul trecut pierderea și a raportat la Ministerul Finanțelor 124,3 milioane de lei, fiind singurul din clasament care înregistrează pierdere. Compania rămâne, însă, cel mai mare angajator din retailul alimentar, cu 17.879 de salariați, după ce anul trecut a angajat aproape 1.600 de noi persoane, deschizând 267 de noi unități.

Cu circa 25.000 de angajați în peste 700 de localități, lucrând în mai bine de 1.500 de magazine dintre care 600 sunt administrate de antreprenori parteneri, Profi este cel mai mare angajator din retailul românesc și rețeaua românească cu cea mai mare acoperire georgrafică de la noi din țară.

Retail.ro /  Știri și Noutăți /  Directorul Profi: Suntem foarte afectați de limitarea orelor de cumpărături în magazine. Restricția ajută unele formate din retail, dar nu pe noi