Lectură de 3 minute

11 Sep 2023 - Știri și Noutăți

Decizie surprinzătoare: Zalando nu va mai afișa recenziile clienților pe platforma sa

Mădălina Dinu

Abonează-te pe  

Zalando nu va mai afișa recenziile clienților: platforma germană le înlocuiește cu un sondaj, deoarece se pare că aceștia publică foarte rar recenzii.

Sursa foto: Unsplash

Platforma Zalando a eliminat recent opțiunea prin care cumpărătorii puteau publica recenzii, iar recenziile mai vechi au fost eliminate. Retailerul a înlocuit recenziile cu un link către un scurt sondaj cu privire la modul în care descrierea produsului a ajutat clientul să ia o decizie de cumpărare, scrie retaildetail.eu.

Schimbarea a fost observată de experți pe LinkedIn și în presă. Aceștia au fost destul de surprinși, deoarece se presupune că recenziile ar trebui să joace un rol din ce în ce mai important în deciziile de cumpărare online. Amazon, de exemplu, pune din ce în ce mai mult accent pe acestea. Cu toate acestea, un dezavantaj este numărul tot mai mare de recenzii false, ceea ce ar fi putut determina acțiunea Zalando.

Doar 3 % dintre clienți scriu recenzii

Zalando spune că doar 3 % dintre clienți au lăsat o recenzie. „Majoritatea covârșitoare a produselor noastre nu primesc nici măcar o recenzie. Acesta este motivul pentru care am decis să eliminăm această funcție din magazinul nostru.”

Zalando spune că evaluează modul în care platforma poate oferi o experiență mai bună și mai valoroasă în viitor. Între timp, clienții pot continua să își exprime opiniile prin intermediul profilului lor sau atunci când oferă motive pentru returnarea unui produs.

Retailerul a introdus recent mai multe inovații menite să îmbunătățească experiența de cumpărare pe platformă, să stimuleze conversia și să reducă numărul de retururi. De exemplu, a dezvoltat un instrument care poate prezice măsurile corporale ale unui client pe baza a două fotografii în haine strâmte. De asemenea, acesta testează o cabină de probă virtuală în care clienții pot proba pantaloni cu ajutorul avatarului lor.

Sephora se desparte de Zalando după doi ani de colaborare

În altă ordine de idei, Sephora și Zalando se despart. Compania de distribuție de produse cosmetice și parfumerie și grupul de comerț electronic au decis să pună capăt alianței pe care au încheiat-o în urmă cu doi ani pe piețele din Germania și Italia.

În iunie 2021, compania deținută de LVMH a început să își distribuie articolele pe platforma germană, care a deschis o divizie de cosmetice selective. În al patrulea trimestru al anului 2021, alianța a intrat în vigoare în Germania, iar planurile erau de a o implementa și pe restul piețelor europene, dar în cele din urmă a fost implementată doar în Italia în 2022, scrie modaes.com.

Citeste si:
Mai mult de 60% din români găsesc haine mai ieftine online cu ajutorul inteligenței artificiale
Mai mult de 60% din români găsesc haine mai ieftine online cu ajutorul inteligenței artificiale

De asemnea, Sephora atribuie decizia de a se despărți de Zalando momentului bun al afacerilor sale din Europa, astfel că firma se angajează să "își concentreze eforturile și resursele pe afacerea de bază și pe propriile canale". Ruperea acordului a fost, potrivit ambelor companii, amiabilă.

Fondată în 1969 și având ca director general pe Guillaume Motte, Sephora este unul dintre cele mai mari grupuri de parfumerie exclusivistă din lume. Lanțul, prezent în 35 de țări cu aproximativ 2.600 de magazine, a întreprins un proces de expansiune accelerată între 2011 și 2020, deschizând peste o mie de magazine și intrând pe douăsprezece piețe noi. Sephora are 39.000 de angajați la nivel mondial.

Retail.ro /  Retail.ro /  Știri și Noutăți /  Decizie surprinzătoare: Zalando nu va mai afișa recenziile clienților pe platforma sa