Lectură de 2 minute

01 Mar 2021 - Știri și Noutăți

Danone vinde o participație deținută la un producător de lactate din China, la presiunea acționarilor

Redacția Retail.ro

Abonează-te pe  

Producătorul francez Danone ia primele măsuri pentru vânzarea unei participații deținute la un producător de lactate din China, la presiunea acționarilor de a-și îmbunătăți performanțele și guvernanța. În urma acestui anunț, acţiunile Danone au crescut luni cu 1,9%. Vânzarea are loc pe fondul presiunii acţionarilor pentru îmbunătăţirea guvernanţei şi a rezultatelor financiare.

În urma revizuirii portofoliului, Danone a ajuns la un acord ce prevede convertirea participaţiei sale indirecte la China Mengniu Dairy Company Limited într-o participaţie directă de 9,8% la compania listată la Bursa de la Hong Kong, a informat, printr-un comunicat, grupul francez, potrivit Agepres, care citează Reuters.

Vânzarea participaţiei directe ar putea avea loc anul acesta, într-o singură tranzacţie sau mai multe, în funcţie de condiţiile de pe piaţă. Majoritatea câştigurilor vor fi folosite pentru răscumpărarea propriilor acţiuni, se arată în comunicatul Danone.

Valoarea actuală a participaţiei indirecte este de 850 milioane de euro (1,03 miliarde de dolari) şi a avut o contribuţie de 57 milioane de euro la venitul înregistrat de companie în 2019. "Vedem decizia Danone ca un nou pas pozitiv în renunţarea la activele care nu sunt de bază şi un semnal serios asupra intenţiilor generale privind portofoliul, în linie cu recentele anunţuri ale companiei", apreciază analiştii de la Jefferies.

Preşedintele director general Emmanuel Faber este sub o presiune sporită din partea acţionarilor, pentru a face schimbări în cadrul grupului, care a rămas în urma rivalilor în timpul pandemiei de coronavirus (COVID-19). Investitorul american Artisan Partners s-a alăturat celor de la BlueBell Capital Partners, solicitând Danone să găsească un nou director general pentru a-şi îmbunătăţi guvernanţa şi a accelera eforturile pentru majorarea profitului. Ei au cerut ca funcţia de preşedinte director general să se separe în două posturi.

Presa din Franţa a anunţat că luni se va reuni Consiliul de Administraţie al Danone pentru a discuta probleme de guvernanţă. "Dincolo de această tranzacţie, China rămâne o piaţă de importanţă strategică ridicată pentru Danone", a informat, într-un comunicat, grupul francez.

Cel mai mare producător mondial de iaurt a anunţat anul trecut că va scoate la vânzare activităţi cu o valoare de 500 de milioane de euro, iar structura managerială va migra spre una concentrată mai mult pe geografie decât pe grupe de produse.

Emmanuel Faber a avut dificultăţi în a relansa Danone, pe fondul competiţiei de pe piaţa din Europa, dar şi din cauza creşterii preţurilor la lapte şi apariţiei unor noi competitori, precum Chobani în SUA. În 2020, compania a pierdut un sfert din valoarea de piaţă.

Citeste si:
Proiectul prin care Danone colectează lapte de la producători locali, o investiție de 7 milioane de euro
Proiectul prin care Danone colectează lapte de la producători locali, o investiție de 7 milioane de euro

În România, grupul Danone este prezent încă din 1996, prin achiziţia fostei unităţi Mioriţa Fundeni. Începând din 2013, Danone România a devenit centrul regiunii Europei de Sud-Est, care include România, Bulgaria, Grecia şi ţările Adriatice, servind o piaţă potenţială de peste 60 de milioane de consumatori.

Retail.ro /  Retail.ro /  Știri și Noutăți /  Danone vinde o participație deținută la un producător de lactate din China, la presiunea acționarilor