Lectură de 3 minute

25 Nov 2020 - Știri și Noutăți

Danone concediază până la 2.000 de angajați și vizează reduceri de costuri de peste 1 miliard de euro

Angela Alexandru

Danone, unul dintre cei mai mari producători de lactate din lume, anunță planuri de reducere a costurilor, astfel că până la 2.000 de persoane din cadrul companiei vor urma să fie concediate. Reorganizarea vizează transformarea într-o organizație care dă mai mult control entităților locale, pentru revitalizarea profitabilității serios afectată de pandemie. 

Conform estimărilor, în urma disponibilizărilor de la Danone, reducerile anuale de costuri ar urma să atingă un miliard de euro până în 2023, potrivit Retail Detail.

Pandemia de coronavirus a afectat nu doar vânzările și profiturile Danone, astfel că producătorul francez de lactate a observat și schimbări în comportamentul cumpărătorului, care se concentrează tot mai mult pe produse locale. Emmanuel Faber, CEO și Președinte al Consiliului de Administrație Danone, consideră că produsele locale sunt văzute ca un răspuns la incertitudinile din sistemul global alimentar.

Tot anul acesta, Faber declara că "pandemia de Coronavirus va genera o polarizare a sectorului alimentar, consumatorii urmând fie să aleagă produse mai sănătoase și mai costisitoare, fie mai ieftine, pentru a reduce cheltuielile gospodăriilor. Astfel, se va produce o polarizare a pieței, unde nu va mai fi clasă de mijloc". Poți citi mai multe despre acest subiect aici.

Potrivit directorului executiv, prin sporirea autonomiei afacerilor locale acestea nu vor mai depinde de anumite organizații globale, ci vor fi unificate sub forma unei singure entități de business. Astfel, procesul de luare a deciziilor se va scurta semnificativ, strategia fiind bazată pe trei piloni: mai multă autonomie pentru regiuni, mai puține straturi de management și un lanț valoric integrat.

Citeste si:
Danone, sub presiunile unui investitor să facă schimbări în funcțiile de conducere

Danone ar trebui să devină din nou profitabil în mai puțin de un an, iar până în 2022 Faber se bazează pe o marjă operațională de peste 15 la sută, revenind la nivelul de dinaintea pandemiei. Prin urmare, Faber dorește să acorde prioritate profitabilității. „Această transformare este necesară deoarece ne aflăm într-o situație paradoxală. Pe de o parte, sloganul companiei "One Planet, One Health" este ancorat într-un portofoliu de produse și mărci sănătoase și sustenabile, iar brandul este și mai relevant în lumea de astăzi. Dar pe de altă parte suntem în imposibilitatea de a profita de avantajele tendințelor pozitive actuale."

Pentru angajați asta înseamnă că aproximativ 1.500 - 2.000 dintre ei vor fi concediați, mai ales cei cu activitate de birou, atât din sediile locale, cât și din cele globale. De asemenea, relocarea poate fi iminentă: Danone dorește să aducă biroul din Paris mai aproape de sediul central în Franța. Până în prezent nu este clar cum vor fi afectate unitățile din cele 120 de țări în care grupul este prezent.

Danone activează pe piața produselor lactate din România, de mai bine de 20 de ani. Are o fabrică în București și mai multe puncte de lucru la nivel național, în total având peste 500 de angajați. Pentru anul acesta, Danone a anunțat că a crescut cu peste 20% numărul fermierilor mici și a dublat producția de lapte realizată de aceștia. 

Citeste si:
Studiu Ipsos: Ce așteptăm de la 2021? Predicții globale
Retail.ro /  Știri și Noutăți /  Danone concediază până la 2.000 de angajați și vizează reduceri de costuri de peste 1 miliard de euro