Lectură de 3 minute

18 Mai 2021 - Știri și Noutăți

Retailerul polonez Dajar, creștere de 7 ori a veniturilor pentru magazinul online din România

Angela Alexandru

Dajar, companie specializată în comerț en-gros pe segmentul home & deco, anunță o creștere de 7 ori a veniturilor din magazinul online local. Retailerul polonez a intrat pe piața din România în iunie 2012.

Compania Dajar, specializată pe comercializarea în proporție de 80% a articolelor pentru bucătărie (majoritar prin brandurile proprii Ambition, Domotti, Jotta), a cunoscut o evoluție accelerată în România mai ales după deschiderea unui depozit local în Brașov, în 2015, completat de o a doua achiziție de spațiu logistic, în 2019.

Cel mai important canal de vânzare pentru business-ul Dajar în România este distribuția în lanțurile de retail internaționale, care reprezintă în general 75-80% din volumul de business, urmată de distribuția B2B (vânzările din magazinele home & deco de profil, tradiționale), HoReCa și online, acesta fiind și cel mai recent canal de vânzare accesat de retailerul din Polonia pe piața locală.

Ponderea online - evoluție accelerată

În 2019, online-ul a reprezentat 8% din vânzările Dajar, realizate la acea vreme prin vânzările pe alte platforme online ale magazinelor home & deco cu care compania colaborează în România, dar tot în 2019 compania a decis dezvoltarea acestui segment, deschizând un webshop propriu.

În 2020, chiar dacă într-un context pandemic, vânzările din online au ajuns la aproape 20% din cuantumul total de vânzări în România. De asemenea, veniturile obținute din online au ajuns la sfârșit de 2020 la valori de aproape 7 ori mai mari decât cele de la lansare, pe care oficialii companiei le preconizează la sfârșitul lui 2021 cu o creștere de 20% față de 2020. 

Citeste si:
MAM Bricolaj pregătește deschiderea unui nou magazin în Brașov, în octombrie 2021

În prezent, pe magazinul online sunt listate 5.000 de produse. Compania previzionează 16 lansări de colecții noi în online anul acesta, majoritatea aparținând brandului Ambition, care numără 350 colecții disponibile în acest moment per total.

CITEȘTE și despre Românii vor în continuare să-și renoveze casele. Ce urmează în piața home&deco

Planuri de redresare pentru HoReCa

HoReCa a fost și este segmentul cel mai afectat pentru business-ul Dajar, asemenea altor afaceri de profil. Dajar a lansat vânzările de home & deco și accesorii pentru restaurante și hoteluri în 2017, iar creșterea a fost în jur de 40% în 3 ani. 2020 a adus, însă, o scădere de 56% a acestora, cu costuri aproape duble.

“Planul pentru acest an este să realizăm măcar în jur de 1 milion de lei din vânzările pe sectorul HoReCa. En-gros va rămâne în continuare un focus pentru noi, dar având un canal direct online ne ajută cu un feedback direct de la consumatorii finali, ceea ce este foarte important”, afirmă Melinda Halmagyi, Commercial Director Dajar România.

Citeste si:
Mobilierul de baie, noua preocupare a industriei HoReCa. Cum alegem cel mai potrivit mobilier de baie pentru oaspeții noștri?

Grupul Dajar numără o prezență pe 3 piețe cu campanii individuale, dar cu vânzari export în toată Europa. Grupul Dajar a avut o cifră de afaceri de 115 milioane de euro la sfârșitul lui 2020 și un prognostic de 130 milioane de euro în 2021. Dajar comercializează 10.000 produse anual, din 5.000 produse din oferta proprie.

VEZI și ce produse de bricolaj și home&deco au cumpărat românii în pandemie pentru reamenajarea locuinței

Pe lângă vânzările prin canalele de distribuție în lanțurile de retail internaționale, distribuția B2B (vânzările din magazinele home & deco de profil, tradiționale), HoReCa și online, compania mizează anul acesta și pe colaborările B2B (cadouri pentru angajați sau produse pentru emblemare, ori vouchere cadou) și plănuiește o mai mare expunere prin revista dedicată pentru revânzători, promoțiile dedicate pentru supermarketuri și producția proprie de uscătoare de rufe și mese de călcat (disponibile pentru magazinele de bricolaj).

Retail.ro /  Știri și Noutăți /  Retailerul polonez Dajar, creștere de 7 ori a veniturilor pentru magazinul online din România