Lectură de 2 minute

18 Apr 2024 - Știri și Noutăți

Cum va sprijini RetuRo operatorii HoReCa în implementarea Sistemului Garanție-Returnare 

Redacția Retail.ro

Abonează-te pe  

În calitate de administrator al Sistemului Garanție-Returnare, unul dintre obiectivele RetuRO este de a îmbunătăți permanent funcționarea sistemului. În acest sens, sunt stabilite întâlniri recurente cu toate părțile implicate pentru a identifica dificultățile care apar în această etapă de început și pentru a optimiza aspectele semnalate atât de către operatorii economici, cât și de către consumatori. 

 

Sursa foto: RetuRO

Returo a discutat cu operatorii din domeniul HoReCa pentru a aborda întrebările și provocările specifice pe care aceștia le au în implementarea Sistemului de Garanție-Returnare. În urma feedback-ului și a dialogului deschis cu reprezentanții industriei HoReCa, Returo anunță că va operaționaliza o serie de instrumente în perioada imediat următoare pentru a le asigura operatorilor care activează în domeniu o experiență cât mai ușoară de integrare a SGR în activitatea lor.

Astfel, operatorii HoReCa pot menționa frecvența cu care solicită ridicarea ambalajelor SGR de la punctele lor de activitate (zilele săptămânii în care doresc ridicarea), precum și tipul de material al ambalajelor care vor fi ridicate – sticlă, plastic, metal și volumul estimat.

De asemenea va fi stabilită frecvențe de ridicare a ambalajelor SGR specifică activității de HoReCa, industrie care operează cu un rulaj crescut de produse în ambalaje SGR într-o perioadă scurtă de timp.

În felul acesta, fiecare operator HoReCa beneficiază de un calendar prestabilit în care ambalajele SGR vor fi ridicate, ceea ce va asigura atât predictibilitatea ridicărilor, cât și optimizarea spațiului necesar depozitării ambalajelor și eficientizarea timpului dedicat gestionării acestei activități.

În plus, această frecvență de ridicare va fi corelată în procesul logistic cu o dimensionare corespunzătoare a mașinilor de transport, astfel încât să fie asigurată creșterea capacității de preluare a ambalajelor SGR.

Comercianții din HoReCa au la dispoziție o adresă de email dedicată, horeca@returosgr.ro, la care aceștia pot scrie pentru subiecte specifice. Mai mult, operatorii HoReCa au în continuare la dispoziție adresele de email deja comunicate.

RetuRO Sistem Garanție Returnare S.A. ( www.returosgr.ro ) este o companie ce funcționează pe principiul not for profit – ceea ce înseamnă că eventualul profit realizat de companie în urma colectării de ambalaje de băuturi va fi reinvestit, exclusiv, în dezvoltarea SGR. Compania a fost creată de un consorțiu de trei acționari privați: Asociația Berarii României pentru Mediu (30%), Asociația Producătorilor de Băuturi Răcoritoare pentru Sustenabilitate (30%) și Asociația Retailerilor pentru Mediu (20%) și un acționar public, statul român, prin autoritatea centrală de mediu, Ministerul Mediului, Apelor și Pădurilor (20%).

Citeste si:
Studiu Kantar: Peste 50% dintre consumatorii români folosesc SGR
Studiu Kantar: Peste 50% dintre consumatorii români folosesc SGR

Retail.ro /  Retail.ro /  Știri și Noutăți /  Cum va sprijini RetuRo operatorii HoReCa în implementarea Sistemului Garanție-Returnare