Lectură de 2 minute

30 Mar 2020 - Știri și Noutăți

Cum poți sesiza Protecția Consumatorului

Protecția Consumatorului sau Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor - ANPC - este un organ de specialitate al administrației din România, prin care persoanele fizice pot să reclame probleme pe care le întâmpină la cumpărarea unor produse sau servicii. Cum poți sesiza Protecția Consumatorului? Află din materialul de mai jos.

 

Instituția pentru Protecția Consumatorului poate interveni când apar probleme legate de calitatea unor produse sau servicii. Însă, doar dacă se fac sesizări în acest sens, iar tu, în calitate de client nemulțumit de comercializarea unui produs sau prestarea unor servicii, nu ai reușit să rezolvi amiabil conflictul. 

Plângere sau reclamație la Protecția Consumatorului - cum se procedează

Concret, dacă în calitate de persoană fizică nu ai reușit să ajungi la un acord cu comerciantul, atunci ești îndreptățit să soliciți ajutor când consideri că ti s-au încălcat niște drepturi, ocazie cu care Protecția Consumatorului poate interveni pentru o investigație.

Primul pas pe care trebuie să îl faci este să faci o sesizare sau o reclamație. Ai la dispoziție trei moduri pentru a înainta plângerea. Adică în format scris, în format electronic pe site-ul anpc.ro sau depundere personală la sediul comisariatelor județene pentru Protecția Consumatorilor. Asta în funcție de raza teritorială unde are loc activitatea operatorul economic care face obiectul reclamației.

Reclamație online la ANPC

În cazul depunerilor online, utilizatorii pot găsi un formular special unde se menționează toate documentele probatorii și necesare pentru înregistrare, inclusiv documentele necesare pentru dovedirea faptelor menționate (factură, bon fiscal, certificat garanție etc).

Citeste si:
Auchan începe un parteneriat cu aplicația Lola Market pentru livrări într-o oră, în București

Toate acestea pentru a servi în instrumentarea cazului de către comisari, existând astfel riscul să se claseze reclamație din lipsa de informații.

De reținut că toate sesizările făcute la Protecția Consumatorilor se fac în nume propriu, astfel că nu se iau în considerare petițiile anonime unde nu există datele personale de contact sau cele ale comerciantului. În plus, este foarte important că în reclamație să se facă detalii privind aspectele reclamate și să se specifice, concret, ce pretenții se impun.

ANPC trebuie să comunice un răspuns, în termen de 30 de zile de la data înregistrării petiției. De altfel, dacă între timp, de la data depunerii s-a ajuns la o înțelegere cu operatorul economic, va trebui să anunțați pentru a vă retrage reclamația. Se face simplu asta, prin completarea unui formular.

Pentru informații suplimentare există și un număr de telefon dedicat, 0219551, numit telefonul consumatorului. 

Citeste si:
Monitorul Preţurilor: Consumatorii pot compara preţurile pentru produse de protecţie sanitară

Retail.ro /  Știri și Noutăți /  Cum poți sesiza Protecția Consumatorului