Lectură de 4 minute

30 Mar 2021 - Știri și Noutăți

ContentSpeed estimează o creștere de 20% a pieței de eCommerce în acest an

Angela Alexandru

Abonează-te pe  

ContentSpeed, platformă locală de comerț electronic, estimează pentru 2021 o creștere cu 20% a pieței e-commerce, după ce în 2020, creșterea a fost de aproximativ 30%.

ContentSpeed prezintă bilanțul anului 2020 în ceea ce privește creșterea din eCommerce și produsele dezvoltate de companie pentru consolidarea portofoliului. Astfel este raportată o creștere de 54% față de 2019. Cifra de afaceri este de aproape 1,5 milioane de euro, din care peste 200.000 euro sunt venituri în avans generate de abonamentele preplătite.

În cazul activității companiei, ContentSpeed țintește o cifră de afaceri de 1,7 – 1,8 milioane euro. În ceea ce privește proiectele derulate în 2020, cele mai căutate servicii au fost specifice pentru nișele care au avut creștere în acest an, cele mai multe cereri venind din verticalele Pharma, FMCG, Electro-IT, Casă și Grădină, Birotică și papetărie, dar și produse cosmetice și de îngrijire personală.

Companiile care folosesc platforma ContentSpeed și-au dorit cel mai mult în 2020 optimizarea fluxurilor operaționale, reducerea costurilor și fidelizarea clienților. Astfel, compania a dezvoltat în ultimul an peste 180 de noi funcționalități și module. Printre acestea se numără configuratorul specific pentru optică medicală, tier pricing – preț per produs în dependență de cantitate – specific companiilor de distribuție. Tot în portalurile B2B au fost adăugate contractele care pot fi descărcate, semnate și încărcate înapoi de către revânzători. În decembrie 2020, ContentSpeed a lansat și Alegra Mobile Shop, aplicație nativă disponibilă pe Android și iOS, în toate magazinele cu aplicații: App Store, Play Store și AppGallery.

Soluții software și consultanță pentru magazine online

ContentSpeed a lansat divizia de Consultanță Strategică „Digital Factory”, dedicată companiilor medii și mari. Aceasta înglobează o suită de servicii dezvoltate în urma discuțiilor cu beneficiarii despre provocările aduse de transformarea digitală, dar și despre planurile și obiectivele lor de dezvoltare. Prin intermediul Digital Factory, ContentSpeed le poate fi acum alături partenerilor atât prin implementarea de soluții software, cât și prin servicii de consultanță care asigură succesul în online. În dependență de nevoile și etapa de dezvoltare a afacerii, divizia le pune la dispoziție clienților instrumente precum audit offline și online, plan strategic, elaborare de structuri de raportare customizate, strategii de fidelizare, implementări de soluții de marketing automation sau BI, traininguri și mentorat pentru echipa internă sau chiar ajutor în recrutarea unui online manager.

Cererea mare din 2020 a impus și creșterea echipei ContentSpeed, iar compania a extins echipele de vânzări, marketing, implementare și suport tehnic cu 9 angajați. Iulia Teodorescu a preluat departamentul comercial în poziția de Head of Sales, iar Ionuț Grossu s-a alăturat noii divizii Digital Factory în calitate de Senior Strategy Consultant.

Susținerea companiilor românești pentru extindere

Din 2019, ContentSpeed oferă servicii pentru afacerile care își doresc extindere internațională, fie prin magazine online cu vânzare în spațiul UE, fie prin magazine dedicate piețelor locale din Bulgaria, Polonia, Ungaria, Republica Moldova.

În 2020, a consolidat proiectul prin integrarea mai multor procesatori de plăti internaționali și companii care preiau logistica livrărilor.

Citeste si:
Laptopuri, telefoane și tablete, cele mai cumpărate produse de către companii de pe evoMAG
 Laptopuri, telefoane și tablete, cele mai cumpărate produse de către companii de pe evoMAG

În 2021, ContentSpeed vizează susținerea partenerilor care vor să își extindă activitatea în alte țări. În prezent, platforma este pregătită deja cu opțiuni pentru 7 limbi străine: engleză, franceză, germană, poloneză, maghiară, bulgară și spaniolă. Antreprenorii români pot apela inclusiv la extindere către marketplace-uri internaționale, precum Amazon.

eCommerce în 2021: noi tendințe

„Comerțul colaborativ este un trend global și, din ce am observat până acum, marketplace-urile tematice sunt viitorul e-commerce-ului. Pentru o companie solidă care are deja un număr mare de clienți, diversificarea gamei de produse complementare fără investiția aferentă în stocuri este soluția ideală. Este o situație de tip win-win atât pentru companie în sine, cât și pentru furnizorii în căutare de canale de desfacere. În 2021, pregătim primul magazin online de acest fel. Totodată, avem în lucru mai multe implementări ale soluției Alegra Mobile Shop.

Creșterea din ultimul an a fost excepțională și ne bucurăm că am putut să le fim alături partenerilor noștri cu soluții potrivite planurilor și afacerilor lor. Succesul ContentSpeed este strâns legat de succesul utilizatorilor platformei. Pentru noi contează mult mai mult ce se întâmplă după lansarea magazinului online. E nevoie de un întreg ecosistem perfect închegat pentru a avea succes online. Miza noastră pentru următorii ani e să consolidăm și dezvoltăm ContentSpeed într-o adevărată comunitate a liderilor pieței care împărtășesc know-how, care beneficiază de cele mai recente tehnologii și care au tot suportul nostru pentru creștere și transformare digitală”, a declarat Radu Vîlceanu, CEO & Founder în cadrul ContentSpeed.

ContentSpeed este o platformă românească de eCommerce, activă din anul 2003 ce dezvoltă soluții software pentru afacerile online. Printre serviciile disponibile se numără: dezvoltarea de magazine online la cheie, web design, aplicații de mobil, mentenanță, update și consultanță de business.

Retail.ro /  Retail.ro /  Știri și Noutăți /  ContentSpeed estimează o creștere de 20% a pieței de eCommerce în acest an