Lectură de un minut

07 Apr 2023 - Știri și Noutăți

Comisia Europeană își intensifică lupta împotriva „ecologismului” și pune frână etichetelor „verzi”

Mădălina Dinu

Abonează-te pe  

Comisia Europeană încearcă să își consolideze controlul după ce a identificat etichete false și înșelătoare. Recent, o analiză realizată de organizația Changing Markets susține că peste 50 de companii din sectorul alimentar folosesc acreditările ecologice și realizările în materie de climă ca instrument de marketing.

Sursa foto: Pixabay

Comisia Europeană a prezentat o propunere legislativă împotriva fenomenului greenwashing generat de unele companii mari care folosesc etichete de protecție a mediului confuze, vagi sau înșelătoare pe produsele lor, potrivit Climatica.com.

Astfel, obiectivul Comisiei este de a pune capăt ecologismului corporatist, după ce a identificat 230 de etichete diferite în UE, adică etichete care urmează criterii diferite și care nu sunt întotdeauna susținute de criterii științifice. Potrivit Comisiei, 40% dintre aceste etichete conțin afirmații care nu sunt susținute de dovezi.

Această etichetare poate induce în eroare cetățenii în deciziile lor de cumpărare și este în detrimentul altor companii care nu adoptă etichete înșelătoare.

Totodată, comisia propune introducerea unor norme comune pentru un control și o transparență sporită a acestor etichete, ca urmare a utilizării voluntare a acestora de către unele corporații pentru a-și promova produsele. Niciun produs nu va avea voie să afișeze un calificativ pentru diferite criterii de mediu.

Mai mult, demersul Comisiei Europene coincide cu raportul „Feeding Us Greenwash”, realizat de Fundația Changing Markets, o organizație care analizează soluțiile sustenabile din lumea afacerilor. În analiza lor, aceștia susțin că peste 50 de companii alimentare, precum Nestlé, Lidl, Danone și Pascual, folosesc acreditările ecologice și obiectivele climatice ca instrument de marketing.

Cercetătorii au folosit criteriile Autorității pentru concurență și piețe din Marea Britanie pentru a evalua afirmațiile de mediu ale acestor companii.

Citeste si:
Nordic Group, investiții de 250.000 de euro în dotarea a două mari depozite cu panouri fotovoltaice moderne
Nordic Group, investiții de 250.000 de euro în dotarea a două mari depozite cu panouri fotovoltaice moderne
Retail.ro /  Retail.ro /  Știri și Noutăți /  Comisia Europeană își intensifică lupta împotriva „ecologismului” și pune frână etichetelor „verzi”