Lectură de 10 minute

31 Dec 2021 - Știri și Noutăți

Cele mai surprinzătoare deschideri de magazine de anul acesta: Ikea, Lego și Amazon

Roxana Vasile

Abonează-te pe  

Retailerii Ikea, Amazon și Grupul Lego s-au remarcat în 2021 prin deschideri de magazine cu noi concepte. Astfel, Amazon a deschis al patrulea magazin nealimentar fizic din Marea Britanie, sub conceptul ,,magazin de patru stele'', Ikea a deschis un magazin ,,verde'', sustenabil, construit pe șapte etaje, în Viena, în timp ce Grupul Lego a venit cu un concept nou și interactiv pentru copii.

Amazon a deschis primul magazin fizic nealimentar din Marea Britanie, în care vinde cărți, electronice, jucării, jocuri și articole pentru casă, potrivit The Guardian. Magazinul deschis în Marea Briatanie este primul magazin de patru stele al retailerului online din afara Statele Unite prin care își întărește prezența în Europa. Retailerul va folosi datele din vânzările de pe site-ul său pentru a evalua produsele care sunt populare pentru cumpărătorii locali.

Gama de produse pe care retailerul le va vinde în magazinul din Marea Britanie se va schimba în mod regulat, personalul Amazon răspunzând feedback-ului clienților și lansărilor de noi produse.

Amazon a deschis primul magazin de patru stele în New York în 2018. Conceptul de magazin de patru stele vine de la ideea că toate produsele vândute pe Amazon au primit patru stele din cinci de la cumpărători.

Amazon a deschis un magazin fizic în Marea Britanie

Magazinul din Bluewater este cea mai recentă afacere Amazon în comerțul cu amănuntul din Marea Britanie, după o serie de alte încercări recente, inclusiv un magazin pop-up de fashion, un magazin alimentar Amazon Fresh în vestul Londrei și chiar un salon de coafură în Londra. Retailerul american ar fi lucrat la un magazin de patru stele în Marea Britanie încă de dinainte de apariția pandemiei, dar lucrurile au fost îngreunate odată cu situația sanitară globală.

„Am văzut că modelul a funcționat foarte bine în mall-urile din SUA, așa că o locație precum Bluewater a avut sens total pentru noi. Există produsele Amazon la care se vor aștepta, dar și produse locale de la furnizori mici, deoarece aceasta este o mare parte a afacerii Amazon”, a spus Andy Jones, directorul magazinului de patru stele Amazon.

Magazinul include produsele micilor producători, care sunt vândute pe piața Amazon. Însă, Jones nu a confirmat dacă magazinul din Bluewater a fost o încercare singulară sau dacă au fost planificate mai multe magazine de patru stele în Regatul Unit.

Richard Lim, directorul executiv al Retail Economics, a sugerat că magazinul Bluewater a fost o încercare, retailerul încercând să obțină mai multe informații despre comportamentul clienților.

Citeste si:
Altex își extinde rețeaua și deschide un nou magazin în Pitești
Altex își extinde rețeaua și deschide un nou magazin în Pitești

„Aceasta este o altă încercare a Amazon de a se strecura în spațiul fizic de vânzare cu amănuntul. Cred că, în ceea ce privește Amazon, aceasta este doar o altă oportunitate de a face niște teste pe piață. Una dintre motivațiile și ambițiile lor cheie este să încerce să înțeleagă mult mai bine modul în care interacționează lumea fizică și cea digitală. Ei înțeleg cum funcționează lumea digitală, dar nu au prea multă vizibilitate asupra lumii fizice”, a spus Lim.

Lim a mai precizat că, dacă Amazon ar dori să deschidă un număr semnificativ de magazine în Marea Britanie, ar face acest lucru prin achiziția unui comerciant cu amănuntul existent, așa cum a făcut în SUA când a cumpărat lanțul de alimente Whole Foods Market în 2017.

„Nu au o prezență mare în Marea Britanie, dar o au în SUA. Dacă vor să intre pe piață, nu se încurcă, fac un test și dacă vor să meargă mai departe, o achiziție la scară largă ar da cea mai bună cale”, a adăugat el.

Ikea a deschis un magazin pe șapte etaje

Pe locul doi în ceea ce privește deschiderile neașteptate de magazine este Ikea, retailerul suedez care a deschis un magazin cu un design modular acoperit cu copaci în Westbahnhof din centrul Vienei. Magazinul, inaugurat pe 26 august, regândește tot conceptul retailerului și oferă o gamă largă de produse cu livrare în aceeași zi, fără ca cei interesați să se deplaseze, potrivit Ingka Group.

Magazinul din Viena este construit pe șapte etaje și are un deisgn durabil. Pentru persoanele obișnuite cu magazinele IKEA în formă de cutie mare albastră, designul magazinului din Westbanhof este diferit. Situat în mijlocul Vienei urbane, designul cu șapte etaje, în formă de grilă, este o oază verde într-una dintre cele mai aglomerate părți ale orașului.

Magazinul verde Ikea a fost proiectat de arhitecți locali austrieci. Magazinul vine ca răspuns la comportamentul clienților, cu 160 de copaci, panouri solare și încălzire, dar și un sistem de răcire. Astfel, temperatura din jurul magazinului este cu aproximativ două grade mai mică decât în restul orașului.

În interior, magazinul construit pe șapte etaje are un mod omnicanal de a face cumpărături, adică clienții au nevoie doar de aplicația IKEA instalată pe telefon și un card de credit. Astfel, produsele care nu pot fi cărate pe loc pot fi livrate în aceeași zi prin intermediul unor camioane electrice. Deasupra primelor două etaje se află o terasă, deschisă publicului și protejată prin intermediul unor panouri solare, în care se pot organiza evenimente și care oferă una dintre cele mai bune priveliști deasupra orașului. În magazinul din Viena, IKEA are 250 de angajați.

Magazinul construit pe șapte etaje, dintre care cinci etaje centrul comercial, două etaje destinate pensiunii deținute de Accor Group, JO&Joe și terasa de pe acoperiș. Magazinul are aproximativ 18.000 de metri pătrați. Magazinul nu are și un depozit tradițional de mobilă. Astfel, clienții pot cumpăra produse mici de la fața locului pe care le pot transporta și le pot aduce acasă singuri cu transportul în comun sau cu bicicleta, iar cele mari sunt transportate de retailer. În plus, clienții au la dispoziție peste 3.000 de articole în stoc. Mai mult, retailerul pune la dispoziție și serviciul Click&Collect.

Lego a deschis un magazin sub conceptul de „retailtainment” în New York

Grupul Lego a deschis un nou magazin experiențial în New York. Magazinul are două etaje și este situat pe Fifth Avenue, fiind primul magazin emblematic LEGO care prezintă un nou concept de vânzare prin interacțiunea cu clienții. Elementele din noul magazin vor fi introduse în mai mult de 100 de magazine din lume în anul viitor.

Formatul este conceput pentru a crea o lume captivantă a figurinelor Lego, îmbinând experiențe digitale și fizice unice. În ciuda creșterii rapide a comerțului electronic, magazinele fizice continuă să joace un rol esențial în consolidarea conexiunilor consumatorilor cu un brand și în ajutarea oamenilor să descopere noi produse.

„De câțiva ani am observat tendința ca oamenii să viziteze magazinele pentru experiențe de brand distractive și de înaltă calitate. În ultimul an, fanilor noștri le-a ratat interacțiunile personale și tactile cu brandul și abia așteptăm să le primim înapoi”, Colette Burke, director comercial al Grupului Lego.

Grupul Lego a dezvoltat conceptul nou de retail timp de doi ani în încercarea de a afla ce își doresc copiii în timpul unei vizite la magazinul Lego. Retailerul a descoperit că oamenii erau dornici de mai multe oportunități de a se juca cu figurinele, de a le descoperi și de a participa la activități inspirate de aceste figurine, de a-și personaliza experiența și de a se distra.

„Deși formatul nostru de magazin existent a avut un mare succes, îl evoluăm pentru a întări dragostea pentru brand și pentru a crea experiențe memorabile despre care oamenii vor vorbi mult timp după plecare. Ne dorim ca oamenii să intre în magazinele noastre și să se simtă atrași într-o lume a cărămizilor LEGO. Am proiectat spațiile pentru a stimula creativitatea și imaginația și pentru a încuraja jocul practic. Designerii noștri talentați au dezvoltat experiențe complet noi care îmbină cele mai bune personalizări inovatoare, tehnologie și joc fizic, permițând vizitatorilor să interacționeze cu brandul în moduri noi și interesante”, a mai spus Colette.

Noile funcții ale magazinului din New York, care urmează să apară pe măsură ce noul format este introdus în magazinele din întreaga lume și includ:

  • Laboratorul din figurine, o experiență de vânzare cu amănuntul primară în lume, care atrag oamenii și construcțiile lor LEGO într-o lume virtuală. Tehnologia dă viață pereților, podelelor și tavanelor cu lumină, sunet și muzică pentru o experiență de construcție și joacă cu adevărat interactivă.
  • Arborele Descoperirii, interactiv și uluitor, este realizat din 880.000 de elemente LEGO. Este piesa centrală a magazinului și o expresie a angajamentului Grupului LEGO de a fi incluziv și de a avea un impact pozitiv asupra societății și a planetei. Vizitatorii de toate vârstele sunt invitați să exploreze un tărâm magic ascuns în interiorul copacului prin ferestrele din trunchiul său.
  • O masă interactivă de povestire concepută pentru fanii adulți de a aduce la viață poveștile din spatele seturilor disponibile în magazin. Prezintă modelele și prototipurile timpurii ale produselor, ridică capacul procesului de dezvoltare și le permite fanilor să „întâlnească” virtual designerii LEGO.
  • Studioul de personalizare invită vizitatorii să-și amintească vizita lor. Aici, ei se pot reimagina sub formă LEGO, fie ca un portret de la Mosaic Maker, fie ca o minifigură emblematică din fabrica de minifiguri LEGO.
  • Cu LEGO Expression, vizitatorii se pot distra cu minifigurine LEGO care le imită expresiile faciale.
  • Construcții giant sărbătoresc cultura și reperele locale. Magazinul din Fifth Avenue va include simboluri din New York, un astfel de taxi în care poți sta, o clădire uriașă Empire State și un zgârie-nori One World Trade, luminile și panourile de pe Broadway și Time Square, LEGO Marvel Super Heroes Thor, Spiderman, Iron Man, Hulk și Căpitanul America și pompierii și echipajul Ghostbusters.

Lego investește în comerțul electronic

Noul format de magazin a fost conceput pentru a fi modular și complet flexibil, astfel încât să poată funcționa în magazinele LEGO de toate dimensiunile, precum și în magazinele partenerilor de vânzare cu amănuntul terți. Acesta va fi prezentat în peste 100 de magazine LEGO din întreaga lume în cursul anului viitor, precum și în retailerii parteneri selecționați la nivel mondial.

Grupul LEGO are în prezent aproximativ 731 de magazine de marcă în 50 de țări din întreaga lume. Pe lângă investițiile în deschiderea de magazine fizice, Grupul LEGO va continua să investească în dezvoltarea capacităților sale de comerț electronic. În 2020, numărul de vizitatori ai magazinului său online LEGO.com s-a dublat la un sfert de miliard, iar această creștere a continuat în 2021.

Grupul Ingka (Ingka Holding B.V. și entitățile sale controlate) este unul dintre cele 12 grupuri diferite de companii care deține și operează Ikea în baza unor acorduri de franciză cu Inter IKEA Systems B.V. Ingka Group are trei domenii de activitate: Ikea retail, Ingka Investments și Ingka Centres. Grupul Ingka este partener în sistemul de franciză Ikea, operând 374 magazine Ikea în 30 de țări. Aceste magazine au avut 839 de milioane de vizite în timpul anului financiar 2019 și 2,6 miliarde de vizite pe platforma www.Ikea.com.

Amazon.com este o companie americană de comerț online cu sediul în Seattle, Washington. Compania a vaut o cifră de afaceri de peste 230 de miliarde de dolari în 2018.

Retail.ro /  Retail.ro /  Știri și Noutăți /  Cele mai surprinzătoare deschideri de magazine de anul acesta: Ikea, Lego și Amazon