Lectură de 3 minute

06 Mai 2020 - Știri și Noutăți

Ceetrus nu percepe chirii de la retaileri în perioada stării de urgența și propune ca perioada de tranziție să dureze până la finalul anului

Anca Olteanu

Abonează-te pe  

Ceetrus, administratorul a 23 de centre comerciale în România, nu va percepe chirii de la retaileri în perioada stării de urgență declarată de autorități, iar perioada de tranziție, în care chiriile vor fi reduse, va dura până la finalul anului, a declarat Tatian Diaconu, manager general al Ceetrus, în cadrul conferinței retailArena Sessions, organizată de Wall-street.ro și retail.ro. 

„Măsurile economice pe care noi le-am adoptat, ulterior închiderii centrelor comerciale sunt următoarele: în primul rând, chiriile s-au anulat începând cu ziua în care s-a declarat stare de urgență. Practic, toți partenerii noștri din toate centrele comerciale din România, nu ne datorează chirii începând cu ziua în care centrele comerciale s-au închis. A doua măsură, pe cale de consecință, toate cheltuielile de marketing au fost anulate. În al treilea rând, am încercat să reducem acest cuantum de cheltuieli comune, la nivel național, undeva la 50%, față de ce reprezentau ele înainte de această pandemie. Acum încercăm, împreună cu partenerii din retail, să vedem în ce modalitate vom deschide, atunci când acest lucru va fi posibil”, a spus Tatian Diaconu.

Managerul Ceetrus în România avertizează că, în momentul redeschiderii, magazinele se vor confrunta cu o lipsă a cash flow-ului și cu stocuri nevândute.

„Nimeni nu știe ce se va întâmpla din ziua deschiderii. Când zic ziua deschiderii, mă refer la mai multe aspecte. Nu știm cum va reacționa clientul final, pentru că temerea pentru tot ce înseamnă siguranță sanitară este foarte mare și această temere o vom purta cu noi luni, poate ani de zile. În al doilea rând, redeschiderea ne prinde oarecum descoperiți pe mai multe planuri. În primul rând, nu există cash flow pentru a se aproviziona magazinele. Acolo unde vorbim de sezonalitate, magazinele sunt prinse cu stocul greșit, stocul de iarnă. Acest stoc ocupă atât fizic spațiul comercial, cât și financiar, pentru că este un stoc nevândut și care, probabil, va fi destocat și va trecut la capitolul pierderi. Refacerea acestui ciclu economic în zona de centre comerciale va dura, din punctul meu de vedere, minimum două sezoane. Vorbim, deja, de șase, poate chiar nouă luni”, a explicat Diaconu.

În plus, Tatian Diaconu anunță că Ceetrus, care are în portofoliu 23 de centre comerciale, va propune ca perioada de tranziție pentru retaileri să dureze până la finalul acestui an.

„Sar direct la unele dintre soluțiile la care noi, cei de la Ceetrus, lucrăm. În primul rând, ar trebui să considerăm situația post-deschidere, indiferent că este la 15 mai, la 1 iunie sau 15 iunie, o perioadă de tranziție spre lumea de mâine. Noi, la Ceetrus, vom propune partenerilor să considerăm perioada de tranziție din ziua deschiderii până în 31 decembrie 2020, pentru că nu știm în ce pășim. Nu știm dacă o reducere a chiriei cu 30% sau 50% este suficientă. S-ar putea, ca pentru mulți retaileri, această chirie să fie ultima problemă, pentru că, înainte de chirie, poate nu veți reuși să plătiți angajații, curetul și stocul de marfă. Atunci, chiria este deja o poveste”, a adăugat Tatian Diaconu.

În România, Ceetrus a apărut în ianuarie 2012 și administrează un portofoliu de 23 de centre comerciale la nivel național. În 2016, Ceetrus și-a lărgit sfera de activitate pe noi segmente de business: cel rezidențial, prin dezvoltarea Coresi Avantgarden în parteneriat cu Kasper Development și office, prin Coresi Business Campus, în parteneriat cu Ascenta Management.

Citeste si:
Ce noi magazine s-ar putea deschide în cadrul Coresi Shopping Resort, din Brașov
Ce noi magazine s-ar putea deschide în cadrul Coresi Shopping Resort, din Brașov
Retail.ro /  Retail.ro /  Știri și Noutăți /  Ceetrus nu percepe chirii de la retaileri în perioada stării de urgența și propune ca perioada de tranziție să dureze până la finalul anului