Lectură de 3 minute

06 Jan 2021 - Știri și Noutăți

Ce produse de îngrijire a părului s-au vândut cel mai bine în pandemie

Andra Imbrea

Abonează-te pe  

Pandemia de coronavirus și, în particular, perioada de izolare la domiciliu au influențat inclusiv preferințele consumatorilor de produse de îngrijire a părului. Specialiștii din industrie au analizat tendințele de achiziție ale acestui tip de produse în 2020 și explică ce schimbări au avut loc și ce produse au fost cele mai cerute.

“Industria de frumusețe a fost dintotdeauna una din cele mai dinamice, întrucât schimbarea și adaptarea au stat dintotdeauna la baza acesteia. Perioada atipică pe care o traversăm nu a fost excepție de la această regulă. Preferințele consumatorului s-au schimbat destul de mult și observăm anumite tendințe care s-au menținut de-a lungul anului", spune Diana Baicu, director general al Top Line, distribuitor de produse cosmetice profesionale și tehnologii profesionale destinate clinicilor și saloanelor.

S-au cumpărat kituri complete de îngrijire în detrimentul produselor singulare

Îngrijirea părului primează în materie de înfrumusețare. Consumatoarele din România acordă, în general, cea mai mare atenție produselor pentru îngrijirea părului: șampon, conditioner, mască.

"Dacă înainte de pandemie se cumpărau mai mult produse individuale, în 2020 s-au cerut programe complete de îngrijire care să conțina șampon, conditioner sau masca din aceeași gamă, ulei tratament sau leave-in, în special kituri care conțin 3 sau 4 produse. Notăm și o preferință catre kiturile ambalate în port-farduri sau travel case-uri”,

Produsele de reparare iau locul celor de hidratare și volum

“Înainte de pandemie, cele mai căutate erau produsele pentru hidratare și volum. În 2020 primul loc a fost ocupat de produsele pentru reparare”, declară Diana Baicu.

Cerere mare pentru tratamente, măști și produse leave-in

Citeste si:
O inițiativă pentru un mediu mai curat – SARANTIS GO
O inițiativă pentru un mediu mai curat – SARANTIS GO

“În 2020 s-a observat o creștere semnificativă a cerereii pentru tratamente de păr, măști și produse de tip leave-in (care nu necesită clătire), ce se înscriu în special în trendul ‘Skincare for your hair’, adică produse care conțin aceleași ingrediente ca și cele folosite în îngrijirea pielii și care au texturi asemănătoare. Tot aici am încadra și scruburile pentru scalp care au fost din ce în ce mai solicitate și tendința de a combina produsele între ele pentru personalizare și beneficii crescute”, declară Diana Baicu.

Produse pentru tratarea căderii părului

“Căderea parului este una dintre cele mai frecvente probleme cu care se confruntă bărbații, dar și femeile. În 2020 s-a remarcat un interes mult mai mare decât înainte de pandemie pentru produsele ce au ca efect densifierea părului și îngrijirea scalpului, pentru curele intensive complete ce oferă rezultate vizibile”, spune Diana Baicu.

Mai multe produse de styling cu efect natural

“Dintre produsele de stilyng cel mai mult s-au vândut cele pentru volum, dar nu cele de tip clasic, precum spumă volum sau fixativ, ci cele multifuncționale și cu efect natural de tipul ‘I woke up like this’”, declară Diana Baicu.

Șampoane cu pigmenți violet

“În ultimii ani au început să fie folosite, din ce în ce mai mult, produsele special destinate părului blond, în special șampoanele care conțin pigmenți violet, ce neutralizează culoarea galbenă din păr. În 2020 vânzările acestor produse au continuat trendul ascendent căutându-se în special produsele care conțin pigmenți violet sau albastru pentru neutralizare, dar care au și acțiune de reparare în același timp”, explică Diana Baicu.

Creștere a vânzării șampoanelor uscate

“Șampoanele uscate au crescut ca și vânzări în 2020 fiind folosite și pentru a prelungi perioada dintre două spălari, dar, mai ales, pentru a obține mai mult volum și textură în funcție de modul în care sunt aplicate. Cele mai cerute au fost produsele infuzate cu ulei de argan cu variante care și neutralizează reflexiile nedorite din păr - galben pentru părul deschis la culoare sau roșcat pentru părul șaten”, declară Diana Baicu.

Retail.ro /  Retail.ro /  Știri și Noutăți /  Ce produse de îngrijire a părului s-au vândut cel mai bine în pandemie