Lectură de 5 minute

03 Mai 2023 - Știri și Noutăți

Carrefour România, lider la vânzări la nivel european în cadrul Grupului 

Redacția Retail.ro

Abonează-te pe  

Grupul francez Carrefour anunță o performanță financiară solidă pentru trimestrul1 (T1) 2023, o creștere a vânzărilor de +12,3% în termeni comparabili și de +13,0% pe bază raportată, precum și menținerea unui impuls puternic al cotei de piață în țările cheie ale Grupului. În România, Carrefour și-a menținut ritmul bun în T1, în ciuda scăderii volumelor din acest sector, cu creșteri susținute ale cotei de piață și +12,5% LFL în vânzări, cu cea mai mare creștere din Europa (+8,8% LFL în trimestru pentru regiune).

Sursa foto: Carrefour

Grupul raportează o accelerare puternică a vânzărilor de mărci private, care au ajuns la 35% din vânzări (+3 pct față de T1 2022) și un GMV (Valoarea Brută a Mărfurilor) E-commerce în creștere cu +26%, impulsionat de Brazilia și Franța, confirmându-și obiectivele financiare pentru 2023: creșterea EBITDA, a venitului operațional recurent și a fluxului net de numerar liber.

Primul trimestru al anului 2023

Într-un context marcat în toate țările europene de o inflație alimentară constant ridicată și de o încetinire a inflației generale, piața de retail alimentar a continuat să înregistreze o tranzacționare în scădere și volume mai mici în primul trimestru.

Produsele marcă proprie Carrefour au crescut puternic (+3 pct față de T1 2022), susținute de popularitatea lor în creștere (fiind votată marca preferată a retailerilor în Franța pentru al treilea an consecutiv, precum și în Belgia pentru prima dată în acest an). Gama de prim preț „Simpl”, prezentă și în România, are, de asemenea, succes.

În același timp, Grupul continuă să pună în aplicare planul Carrefour 2026. Metoda de competitivitate și productivitate „Maxi” este implementată într-un număr din ce în ce mai mare de magazine din toate țările Grupului; mutualizarea la nivel european are un început bun; inițiativele planului digital continuă să dea roade, cu o creștere de +26% a GMV-ului în e-commerce în primul trimestru, determinată de Brazilia și Franța, dar și o dezvoltare continuă a activității de retail media.

Carrefour face noi progrese în domeniul CSR, în special în ceea ce privește agricultura durabilă, lupta împotriva schimbărilor climatice, reducerea ambalajelor și lupta împotriva defrișărilor în Brazilia. Grupul și-a actualizat indicele de CSR și de tranziție alimentară pentru a reflecta mai bine obiectivele planului strategic Carrefour 2026.

Vânzările din primul trimestru inc. TVA au crescut cu +12,3% pe o bază comparabilă (LFL). Acestea au ajuns la 22,071 milioane de euro înainte de IAS 29, o creștere de +15,4% la cursul de schimb constant.

Această creștere include un efect negativ al carburanților de -2%. După ce a fost luat în considerare un efect de schimb valutar negativ de -2,4%, corelat în principal cu deprecierea peso-ului argentinian, creșterea totală a vânzărilor la cursurile de schimb curente s-a ridicat la +13,0%. Impactul aplicării IAS 29 a fost de (31) milioane de euro.

Citeste si:
Încă un hipermarket Cora rebranduit sub sigla Carrefour a fost inaugurat în Capitală 
Încă un hipermarket Cora rebranduit sub sigla Carrefour a fost inaugurat în Capitală 

În Europa, vânzările au crescut cu +8,8% LFL în acest trimestru, cu un impuls puternic al vânzărilor în toate țările.

România, lider la vânzări la nivel european

În România (+12,5% LFL), Carrefour și-a menținut ritmul bun în T1, în ciuda scăderii volumelor din acest sector, cu câștiguri susținute ale cotei de piață, după ce a raportat o creștere de +9,0% LFL pentru anul fiscal 2022.

În linie cu strategia sa globală și viziunea omnicanal, Carrefour România încheie T1 cu 403 magazine în toate formatele la sfârșitul lunii martie 2023 - hipermarket, market și express, precum și cu prezență online cu livrare pentru întregul portofoliu de produse.

Carrefour își adaptează indicele CSR la planul Carrefour 2026

Grupul și-a actualizat indicele de CSR și de tranziție alimentară pentru a reflecta mai bine obiectivele planului strategic Carrefour 2026. Au fost adăugate noi obiective, în special în ceea ce privește lupta împotriva schimbărilor climatice și a defrișărilor, vânzarea de produse durabile și promovarea diversității și incluziunii.

Alte standarde au fost ridicate pentru a reflecta ambițiile sporite ale Grupului, în special în ceea ce privește angajamentul furnizorilor față de Pactul Tranziției Alimentare, dezvoltarea parteneriatelor cu producătorii și vizibilitatea în magazine a tranziției alimentare.

Indicele CSR și al tranziției alimentare, care reflectă performanțele Grupului în atingerea acestor obiective, face parte din criteriile de remunerare a directorilor executivi.

În primul trimestru, Carrefour și-a continuat politica de CSR cu o serie de inițiative concrete, cum ar fi:

  • Carrefour își propune să atingă obiectivul de reducere a risipei alimentare cu 50% până în anul 2025;
  • Grupul și-a reafirmat angajamentul față de persoanele cu tulburări din spectrul autist prin dotarea a 93 de magazine cu camere transformate în „spații liniștite” și hărți ale magazinului pe barele cărucioarelor de cumpărături, pentru a le fi mai ușor să se orienteze în magazin. Carrefour intenționează să echipeze astfel 100% din hipermarketurile sale în 2023;
  • Grupul a lansat, de asemenea, în aprilie, o inițiativă majoră privind sănătatea femeilor. Carrefour va acorda de acum înainte 12 zile de concediu plătit pe an angajatelor sale care suferă de endometrioză, precum și 3 zile în urma unui avort spontan și 1 zi în contextul unei fertilizări in vitro. Aceste măsuri sunt însoțite de o amplă campanie internă de sensibilizare privind sănătatea femeilor.

Carrefour România oferă clienților săi posibilitatea de a face cumpărături în siguranță: direct în cele peste 400 de magazine din țară, unde, cu aplicația Carrefour și casele de marcat Self Service, sesiunea de shopping devine rapidă și ușoară sau prin serviciile de online shopping cu livrare acasă sau Click & Collect: www.carrefour.ro și platformele BRINGO și Glovo, disponibile gratuit în Google Play și App Store. Carrefour România operează în România prin patru entități juridice: Carrefour S.A., Artima S.A., Columbus Operațional S.R.L. și Supeco Investment S.R.L.

Retail.ro /  Retail.ro /  Știri și Noutăți /  Carrefour România, lider la vânzări la nivel european în cadrul Grupului