Lectură de 3 minute

01 Aug 2023 - Știri și Noutăți

Carrefour România încheie primul semestru cu un total de 405 și menține a doua cea mai mare creștere la nivelul Grupului

Redacția Retail.ro

Abonează-te pe  

Grupul francez Carrefour anunță o performanță financiară solidă pentru prima jumătate a anului, cu vânzări în creștere cu 11,2% față de aceeași perioadă a anului trecut, e-commerce în creștere cu 20% și un ROI de 700 milioane de euro în S1 2023. Valorile pieței locale, în termeni comparabili (LFL), plasează Carrefour România pe poziția a doua în ceea ce privește evoluția cifrei de afaceri în Europa. Vânzările de produse marca proprie continuă să crească rapid, ajungând la peste 35% din vânzările semestriale de produse alimentare, cu +3 puncte față de S1 2022.

 

Sursa foto: Shutterstock

Rezultatele Carrefour pentru prima jumătate a anului 2023 reflectă punerea rapidă în execuție a strategiei Grupului, pe fondul unei inflații alimentare record în Europa, care pare să fi atins apogeul în al doilea trimestru. În Europa, veniturile operaționale recurente au fost stabile.

În acest context, mai multe domenii cheie ale planului Carrefour 2026 oferă deja rezultate excelente. Vânzările de produse marcă proprie Carrefour continuă să crească rapid, ajungând la peste 35% din vânzările de alimente la jumătatea anului, cu +3 puncte față de S1 2022. GMV-ul e-commerce continuă să crească, contribuind la dezvoltarea omnicanalității, cu o creștere de +20% față de S1 2022.

Achiziția Cora și Match

Pe 12 iulie, Grupul a semnat un acord cu Louis Delhaize pentru a achiziționa Cora și Match în Franța, reafirmându-și astfel poziția de lider pe piața franceză de retail alimentar.

Carrefour continuă să se mobilizeze pentru a-și consolida modelul de afaceri și a politicii sale de reducere a costurilor, inclusiv a inițiativelor legate de obiectivul de economisire de 1 miliard de euro în 2023 (490 de milioane de euro realizate în S1 2023) și a măsurilor specifice pentru a însoți scăderea volumelor de vânzări.

Capex-urile anuale se preconizează că vor fi apropiate de cele de anul trecut, între 1,8 și 1,9 miliarde de euro. Grupul avansează cu încredere și își confirmă obiectivele pentru întregul an 2023 pe care le-a comunicat pieței în februarie: creșterea EBITDA, a venitului operațional recurent și a fluxului net de numerar liber.

În semestrul I 2023, Carrefour și-a depășit din nou obiectivele de CSR, cu o rată de realizare de 108% în Indexul de CSR și de tranziție alimentară. Acest indice evaluează performanța Carrefour în implementarea angajamentelor sale de CSR.

Rezultate puternice pentru România în regiune

Veniturile de exploatare recurente pentru Europa sunt stabile la 164 de milioane de euro, comparativ cu 163 de milioane de euro în S1 2022. România și-a îmbunătățit profitabilitatea, iar dinamica vânzărilor a rămas bună, pe o bază comparabilă ridicată, cu o creștere de +9,8% pentru S1 și +7,5% pentru T2 LFL.

Citeste si:
Carrefour a deschis cel de-al 57-lea hipermarket din țară
Carrefour a deschis cel de-al 57-lea hipermarket din țară

LFL

  • T1 2023
  • T2 2023
  • S1 2023
  • Romania
  • +12.5%
  • +7.5%
  • +9.8%

Carrefour România își continuă planurile de extindere, încheind S1 cu 405 magazine, împreună cu o amprentă digitală extinsă prin intermediul partenerilor săi de e-commerce, Bringo și Glovo.

În plus, în aprilie 2023, Carrefour a anunțat semnarea unui acord cu Grupul Louis Delhaize care implică preluarea activităților Cora în România, inclusiv 10 hipermarketuri și 8 magazine Cora Urban, precum și preluarea a aproximativ 2400 de angajați.

Această tranzacție va consolida prezența Carrefour în România prin hipermarketurile și formatele de proximitate preluate în locații cheie; acestea vor fi apoi transformate în magazine sub marca Carrefour și adaptate la formatele sale. Tranzacția este supusă aprobării autorităților relevante din domeniul concurenței și se preconizează că va fi finalizată până la sfârșitul anului 2023.


Cu o rețea multi-format de peste 14.000 de magazine în aproximativ 40 de țări, Grupul Carrefour este unul dintre principalii retaileri alimentari la nivel mondial. Carrefour a înregistrat vânzări de 90,8 miliarde de euro în 2022. Rețeaua sa integrată de magazine este operată de peste 335.000 de persoane, care contribuie la poziționarea Carrefour ca lider mondial în tranziția alimentară pentru toți, oferind alimente de calitate în fiecare zi, accesibile pretutindeni și la un preț competitiv. În total, peste 500.000 de persoane lucrează în magazinele Carrefour din întreaga lume.

Retail.ro /  Retail.ro /  Știri și Noutăți /  Carrefour România încheie primul semestru cu un total de 405 și menține a doua cea mai mare creștere la nivelul Grupului