Lectură de 6 minute

12 Aug 2021 - Știri și Noutăți

Carrefour: peste 7.425 tone de legume și verdețuri comercializate în 2020 au fost produse local

Anca Olteanu

Abonează-te pe  

Grupul Carrefour anunță în 2020 o performanță non-financiară de 115%, în creștere față de 2019 (114%), ceea ce indică o depășire a targetului inițial cu 15%. Anul trecut, peste 7.425 tone de legume și verdețuri comercializate în 2020 au fost produse local, prin Cooperativa Vărăști și peste 400 de fermieri s-au înscris în Programul Creștem România BIO. În plus, mai mult de 5.000 de persoane au contribuit la colectarea a aproximativ 100.000 de PET-uri, primind la schimb peste 28 de tone de fructe și legume românești.

La nivel global, compania a introdus în 2018 un cadru complex de raportare CSR, prin intermediul CSR & Food Transition Index, care măsoară impactul non-financiar al companiei în raport cu obiectivele de CSR setate, axat pe 4 arii: produse sustenabile (bio/organic, filierele calității, pește provenit din surse certificate, produse certificate FSC, reducere cantitate ambalaje), impact magazine și logistică (emisii CO2, risipă alimentară), angajați (training, egalitate de gen, sănătate și siguranță la locul de muncă, incluziune persoane cu dizabilități) și percepția consumatorilor asupra tranziției alimentare (Act For Food). Media scorurilor obținute pentru fiecare indicator formează scorul general al indexului din acel an.

Act for Food

Act for Food – #NimicSuspect reprezintă o inițiativă Carrefour prin care compania a interzis 100 de aditivi din compoziția tuturor produselor marcă proprie. În 2020 au fost interziși 100 de aditivi din compoziția tuturor produselor locale marcă proprie, incluzând gama Drag de România.

Din 2016 până în 2020, risipa alimentară din magazinele Carrefour a fost redusă cu 8%. Aceste rezultate se bazează pe colaborările dedicate cu ONG-uri, donațiile de produse cu termen scurt de expirare și vânzarea accelerată a produselor din magazine, care se apropie de termenul de expirare.

Susținerea producătorilor locali

Carrefour România a dezvoltat relații cu furnizorii locali mici și medii și a continuat să fie un partener pentru Cooperativa de la Vărăști, care a produs în anul 2020 peste 7.425 tone de legume și verdețuri.

Retail jobs

Carrefour a donat echivalentul a 25% din valoarea fiecărei lădițe de verdețuri vândute către Fundația pentru Dezvoltarea Agriculturii, pentru a susține dezvoltarea de programe sustenabile în domeniu.

Creștem România Bio

Creștem România Bio este un program care investește în dezvoltarea unei agriculturi locale curate și în următoarea generație de cultivatori români cu certificare ecologică.

Ediția a doua a programului Creștem România Bio a fost lansată în 2020 - primul program național de conversie la agricultura ecologică inițiat de un retailer, adresat agricultorilor locali care doresc să facă tranziția către un model de business de tip agricultură ecologică. Peste 400 de fermieri au fost interesați de conversia la agricultura ecologică și, în paralel, a fost lansată eticheta „În conversie la agricultura ecologică”, care marchează la raft produsele în proces de conversie. În total, Carrefour oferă în prezent peste 1.000 de produse BIO, reprezentând cea mai largă ofertă de pe piața retail din România.

Citeste si:
Eurostat: În România sunt cele mai mici preţuri la mâncare şi sucuri. România şi Bulgaria, cele mai ieftine ţări UE, cu preţuri cu 44% sub media europeană
Eurostat: În România sunt cele mai mici preţuri la mâncare şi sucuri. România şi Bulgaria, cele mai ieftine ţări UE, cu preţuri cu 44% sub media europeană

Punem preț pe plastic

Acțiunile din programul Punem Preț Pe Plastic: Vino cu caserola ta de acasă a oferit clienților posibilitatea de a utiliza caserole refolosibile pentru mâncare gătită și alimente vrac, reducând astfel din cele peste 5 milioane de caserole de plastic consumate anual în magazine, introducerea pungilor biodegradabile și compostabile a redus un consum de aproape 6 milioane de pungi de plastic pe lună, iar oferta de produse biodegradabile de la raft, dezvoltată în parteneriat cu Biodeck, a oferit clienților posibilitatea de a reduce folosirea produselor de unică folosință din plastic.

Campania Plata cu PET s-a derulat în perioada 30 octombrie - 24 noiembrie 2020 în 6 orașe: Brașov, Baia Mare, Constanța, Târgu Jiu, Iași și București Băneasa și a avut ca rezultate: peste 5.000 de persoane au adus la punctele de colectare Carrefour aproximativ 100.000 de PET-uri, primind la schimb peste 28 de tone de fructe și legume românești; 17 ONG-uri din comunitățile locale au colectat, la rândul lor, PET-uri, în schimbul cărora Carrefour a oferit peste două tone de fructe și legume românești.

Carrefour a derulat și un program de colectare a uleiului alimentar folosit, prin care consumatorul primește 1 litru de ulei proaspăt pentru 3 litri de ulei folosit. În 2020, peste 40.000 persoane au participat la inițiativă, fiind colectați 160.000 de litri de ulei alimentar, în schimbul a peste 55.000 litri de ulei proaspăt.

Deschidem vinul românesc

În 2020, Carrefour a continuat să extindă programul Deschidem Vinul Românesc, oferind acces producătorilor la raft și încurajând consumul de produse românești. Astfel, prin proiectul Vin din Regiunea Ta, 36 dintre cele mai iubite vinuri, din totalul de 75 disponibile pe baza criteriului de proximitate, au fost extinse la nivel național în toată rețeaua de hipermarketuri Carrefour și într-o selecție de supermarketuri, iar numărul cramelor mici și mijlocii a crescut de la 14 până la 26 în 2020.

Proiectul Exclusiv la Carrefour a vizat încheierea de parteneriate cu crame românești care să dezvolte vinuri exclusiv pentru Carrefour. La finalul anului 2020, 15 vinuri au fost create în cadrul programului, de către 5 crame: Aurelia Vișinescu, Domeniul Bogdan, Via Viticola, Crama Davino și The Iconic Estate. Totodată, prin proiectul Premium, au fost listate peste 140 de vinuri în cadrul acestui pilon al programului, până la finalul anului 2020.

Cutia cu Bucurie și Banca de Alimente sunt două dintre proiectele derulate de Carrefour pentru susținerea comunităților vulnerabile.

În 2020, Carrefour a dezvoltat un plan de acțiuni și intervenție, menit să vină în sprijinul medicilor aflați în linia unu, prin asigurarea de alimente pentru spitalele din România, donarea a 200.000 euro pentru echipamente medicale, donarea a 20.000 de măști și asigurarea unor mese calde pentru medici, prin proiectul #dingrijă.

Carrefour a sprijinit comunitățile vulnerabile prin Cutia cu Bucurie, un kit ce asigură necesarul de hrană pentru cel puțin două săptămâni, pentru o familie de trei persoane. În 2020, Carrefour a donat peste 4.100 de astfel de cutii, prin parteneriate cu 25 de ONG-uri. În total, peste 7.000 de persoane au beneficiat de Cutiile cu Bucurie.

Mai mult, Carrefour a oferit suport pentru continuarea activității pentru partenerii din mediul ONG: alături de Crucea Roșie Română retailerul a relansat campania „Banca de Alimente” sub conceptul „Banca pentru Altcineva”, în care au fost strânse peste 19.300 de kg de alimente, oferite către peste 4.800 de beneficiari, cu ajutorul a peste 460 de voluntari implicați în program.

Psihoterapeuți pentru angajații Carrefour

Carrefour a pus la dispoziția angajaților 300 de psihoterapeuți, ca sprijin emoțional pe toată perioada pandemiei.

Printre acestea, compania a avut în anul 2020, în medie, 6 ore și jumătate de training dedicate pentru fiecare angajat, crescând în medie cu 3.3 ore per angajat față de anul 2019. Compania a oferit o asigurare de sănătate suplimentară pentru 18.000 de angajați în decursul anului trecut.

Campania #PentruSuflet 2020 a venit în sprijinul unui număr de 9.020 de angajați cu o linie dedicată Carrefour, deservită non-stop de 300 de psihoterapeuți în decursul a 9.826 de ore, ca sprijin emoțional pe toată perioada pandemiei. Diversitatea și incluziunea socială reprezintă o altă componentă importantă a politicii de CSR a Carrefour România. În această direcție, 1,4% dintre angajații Carrefour România sunt persoane cu dizabilități.

Carrefour România are peste 360 de magazine din țară și oferă servicii de online shopping cu livrare acasă sau Click & Collect: www.carrefour.ro și platforma Bringo.

Retail.ro /  Retail.ro /  Știri și Noutăți /  Carrefour: peste 7.425 tone de legume și verdețuri comercializate în 2020 au fost produse local