Carrefour are acum propria alternativă la Amazon Go în Paris. Aproximativ 60 de camere HD și aproape 2.000 de senzori sunt încorporați în rafturile magazinelor și permit urmărirea anonimă a consumatorilor ca un avatar virtual, care le este atribuit imediat ce intră în magazin.
Produsele pe care le ridică sunt, de asemenea, detectate automat și apoi sunt adăugate în coșul lor virtual. Când clienții au terminat cumpărăturile produsele sunt deja scanate, iar plata se face contactless. Scanând un cod QR, ei primesc imediat o chitanță electronică. Pentru clienții care vor să plătească și numerar, este disponibilă și o casă automată.
După un an de testare
Magazinul Flash 10/10 este un magazin de testare, unde este disponibil un sortiment zilnic de aproximativ 900 de produse. Numele conceptului reprezintă promisiunea că toți clienții vor avea nevoie de „10 secunde pentru a face cumpărături și 10 secunde pentru a plăti”.
Magazinul digitalizat nu va fi însă complet lipsit de personal: sunt patru angajați care întrețin magazinul și se asigură că magazinul funcționează conform procedurilor. De asemenea, angajații sunt responsabili cu pregătirea comenzilor online, întrucât magazinul este și un punct de ,,click&collect'', de unde clienții își pot prelua comanda. Deschiderea unui magazin în Paris va avea loc după un an de testare la sediul Carrefour din Massy.
Însă, acesta nu este primul magazin de acest tip al Carrefour. Recent, retailerul francez a lansat o filială în Dubai, operată de partenerul de franciză Majid Al Futtaim.
Cu o rețea multi-format de aproximativ 13.000 de magazine în peste 30 de țări, grupul Carrefour este unul dintre cei mai importanți comercianți cu amănuntul de produse alimentare din lume. Carrefour a înregistrat vânzări brute de 78,6 miliarde euro în 2020 și peste 320.000 de angajați.