Lectură de 6 minute

10 Nov 2021 - Știri și Noutăți

Carrefour investește mai mult în digital și estimează că va ajunge la venituri suplimentare de 600 de miliarde de euro până în 2026 din comerțul electronic

Roxana Vasile

Grupul Carrefour a prezentat strategia sa digitală și obiectivele pentru 2026, în cadrul evenimentului Digital Day, care a avut loc la Paris. Strategia Carrefour este construită pe patru piloni: accelerarea e-commerce, ancorarea în date, digitalizarea serviciilor financiare și transformarea operațiunilor tradiționale de retail.

Astfel, Grupul Carrefour își propune să își tripleze valoarea brută a mărfurilor (GMV) în comerțul electronic până în 2026, pentru a ajunge la 10 miliarde de euro. Grupul estimează că va genera din mediul digital un aport suplimentar de 600 de milioane de euro la venitul operațional din activități recurente în 2026, raportat la 2021.

Astfel, Carrefour își va crește cu aproximativ 50% investițiile în digital între 2022-2026, pe baza unui plan dedicat. Prin urmare, Grupul își crește obiectivul anual de investiții la aproximativ 1,7 miliarde de euro, însemnând limita superioară a intervalului de 1,5-1,7 miliarde de euro, comunicat la începutul acestui an.

„După succesul primului plan de transformare, ne dorim să mergem mai departe și să transformăm Carrefour, un retailer tradițional cu capabilități în comerțul electronic, într-o adevărată companie digitală de retail, care plasează digitalul și datele în centrul tuturor operațiunilor sale și al modelului său. Această schimbare profundă, pe care intenționăm să o realizăm până în 2026, va debloca întregul potențial al omnicanalității, care a devenit astăzi parte din ADN-ul Carrefour și care constituie un activ unic în industrie'', a declarat Alexandre Bompard, CEO Carrefour.

Retail jobs

Carrefour vrea să ajungă la 0 emisii de carbon până în 2030

În același timp, în linie cu politica sa de responsabilitate socială și de mediu (CSR), grupul Carrefour și-a anunțat obiectivul de a atinge neutralitatea emisiilor de carbon în activitățile sale de comerț electronic până în 2030.

,,Progresele noastre digitale ne vor permite să atingem noi venituri și fluxuri de profit, precum și să îmbunătățim performanța operațională a tuturor formatelor noastre. Acestea vor fi sprijinite de parteneri internaționali de top, de un buget suplimentar de investiții și de instruirea digitală a tuturor angajaților Grupului. Sunt convins că această nouă abordare care pune pe primul loc digitalul va fi un vector puternic de diferențiere pe o piață aflată într-o continuă și rapidă schimbare”, a mai spus Alexandre Bompard.

Investiții în tehnologie și digitalizare

La patru ani de la ultima strategie și cu peste două miliarde de euro investiți în tehnologie și digitalizare, Carrefour a atins următoarele active:

  • Active digitale: 33 de milioane de descărcări ale aplicației Carrefour; 800 de milioane de vizite anuale pe platforme digitale; 80 de milioane de clienți în baze de date; și un registru de 8 miliarde de tranzacții;

    Citeste si:
    Bolt Market se extinde în Cluj-Napoca: livrare rapidă de mâncare și produse nonalimentare
    Bolt Market se extinde în Cluj-Napoca: livrare rapidă de mâncare și produse nonalimentare
  • O platformă logistică cu peste 3.700 de puncte de vânzare pregătite pentru comerț electronic și 45 de depozite și centre de livrare dedicate exclusiv comerțului electronic;

  • Sisteme de tehnologie informatică modernizate, unificate și agile, dintre care 30% au migrat deja în Cloud;

  • O rețea de parteneri de top: Google, Meta/Facebook, Uber, Criteo, LiveRamp etc.

În ultimii 4 ani, Carrefour a reușit să își tripleze activitatea în comerțul electronic alimentar, depășind avansul pieței în medie cu 15 puncte procentuale pe an.

Grupul s-a remarcat mai ales în ceea ce privește livrarea la domiciliu (home delivery) în Europa Centrală. În 2021, Carrefour anticipează o valoare brută a mărfurilor (GMV) în comerțul electronic de aproximativ 3,3 miliarde de euro.

Noua strategie Carrefour

Noua strategie digitală a Grupului se bazează pe o abordare „centrată pe date și digitalizare” și pe patru piloni:

  • Accelerarea comerțului electronic (e-commerce)

Pentru a-și realiza obiectivul de triplare a valorii brute a mărfurilor în comerțul electronic, Carrefour vrea să ia măsuri în ceea ce privește:

  • Livrarea express (în mai puțin de 3 ore) și comerțul rapid (în mai puțin de 15 minute). În comerțul rapid, Grupul a anunțat recent lansarea Carrefour Sprint în Franța, în parteneriat cu Uber Eats și Cajoo.

  • Servicii precum cel de personal shopper, care înregistrează succes în mai multe piețe, inclusiv în România, prin Bringo, și care a fost lansat recent în Franța sub brandul OK Market!

  • Ancorarea în date

Platforma Carrefour Links le permite partenerilor industriali ai Carrefour să desfășoare campanii de marketing pe toate activele Grupului (site-uri web, aplicații, magazine) și să măsoare impactul real al acestora, de la vizibilitate la tranzacțiile de vânzare. Grupul anticipează o creștere foarte rapidă a acestei activități și se așteaptă ca platforma să genereze un profit operațional suplimentar de 200 de milioane de euro în 2026 față de 2021.

  • Digitalizarea serviciilor financiare

Grupul și-a construit servicii financiare și de asigurări, în special prin cele cinci bănci ale sale din Franța, Brazilia, Spania, Belgia și Argentina și prin acorduri comerciale. Aceste activități au fost deja parțial digitalizate, 30% dintre posesorii de carduri și 38% din producția de credite provenind din mediul digital. Strategia digitală a serviciilor financiare este așteptată să genereze un venit operațional suplimentar de 200 de milioane euro în 2026 raportat la 2021.

  • Transformarea retailului tradițional prin digital

Începând cu 2018, Carrefour a urmat o strategie de migrare a sistemelor de tehnologie a informației către Cloud: astfel, 30% din aplicațiile Grupului au fost deja migrate, iar Grupul și-a stabilit obiectivul de a deveni o companie complet bazată pe Cloud în 2026. Cloud-ul permite Carrefour să-și sporească agilitatea sistemelor și să își reducă timpul de lansare a produselor și serviciilor pe piață.

Prin adoptarea unei culturi „centrate pe date și pe digitalizare”, Carrefour își propune să genereze schimbări în procesele tradiționale la nivel de business, inclusiv în ceea ce privește: prețurile, strategia de sortimentare, previziunile de activitate, fluxurile logistice și de aprovizionare și procesele administrative.

Carrefour va deschide cel puțin 10 supermarketuri în 2022

Retailerul vrea să își continue planul de expansiune și în 2022 și are în plan să deschidă „cel puțin 10 supermakerturi” în 2022, după cum a declarat Cătălin Samara, în cadrul conferinței retailArena 2021.

„Continuăm cu deschiderea a cel puțin 10 supermarketuri, proximitatea e un levier extrem de important. Tot ce înseamnă magazine de proximitate, atâta în regim propriu, cât și franciză. Evident, cred că e loc și în România pentru magazine de tip discount Supeco. Accentuată va fi și sfera de online, aici am dezvoltat multe lucruri interesante'', a precizat Cătălin Samara, COO & E-Commerce Director, Executive Board Member Carrefour România.

Carrefour are o rețea de 360 de magazine la nivel național, o rețea prezentă în 39 de localități și are disponibilă aplicația Carrefour și casele de marcat Self Service, precum și sesiunile de online shopping cu livrare acasă sau Click & Collect: www.carrefour.ro și platforma Bringo, disponibilă gratuit în Google Play și App Store.

Retail.ro /  Retail.ro /  Știri și Noutăți /  Carrefour investește mai mult în digital și estimează că va ajunge la venituri suplimentare de 600 de miliarde de euro până în 2026 din comerțul electronic