Lectură de 3 minute

16 Aug 2021 - Știri și Noutăți

Brico Dépôt: 100% produse vândute din lemn certificat până în 2025 și creșterea gamei de produse sustenabile

Anca Olteanu

Abonează-te pe  

Brico Dépôt, parte a grupului Kingfisher, vrea ca toate produsele din portofoliul companiei să aibă certificarea Forest Stewardship Council (FSC), pentru care se folosesc lemn și hârtie din surse controlate, până în 2025 și să crească gama de produse sustenabile din portofoliul său, potrivit unui comunicat de presă.

În ultimii ani, tot mai mulți consumatori au devenit mai preocupați de importanța protejării naturii și de adoptarea unui stil de viață mai sustenabil, îndreptându-se către produse și soluții care pot limita efectele negative asupra mediului, potrivit reprezentanților Brico Dépôt.

Cele mai urgente probleme identificate de consumatori în acest domeniu, la nivel local, sunt defrișările (73%) și poluarea apei (46%), potrivit unui studiu recent realizat de Brico Dépôt și iSense Solutions. Când vine vorba despre protecția mediului, cel puțin 4 din 10 români sunt atenți întotdeauna la următoarele aspecte: consumul de apă (43%), consumul de energie electrică (38%), risipa alimentară (43%) și reciclarea selectivă (42%). Astfel, 76% dintre respondenți au declarat că vor să diminueze consumul de apă și energie electrică, în timp ce 73% dintre ei reciclează selectiv în mod constant.

Produse care folosesc lemn și hârtie din surse controlate

Kingfisher și-a propus să devină o companie forest positive până în anul 2025, urmărind ca suprafața pădurilor plantate să fie mai mare decât cea exploatată. De asemenea, Grupul a dezvoltat un parteneriat cu organizația Rainforest Alliance pentru protejarea pădurilor tropicale, fiind și membru fondator al inițiativei „Forest Allies”. În acest moment, 79% dintre produsele din portofoliul companiei au certificarea FSC (Forest Stewardship Council), pentru care se folosesc lemn și hârtie din surse controlate, urmând ca până în 2025 procentul să fie de 100%.

„O casă bună este, fără îndoială, și una sustenabilă, eficientă din punct de vedere al resurselor și al consumului de energie. Printr-o strategie solidă de sustenabilitate, revizuită periodic la nivel de Grup, și investiții constante în această direcție, facem pași importanți în lupta împotriva schimbărilor climatice, din dorința de a proteja mediul înconjurător și de a construi un viitor mai bun pentru comunitățile noastre”, a declarat Adela Smeu, CEO, Brico Dépôt România.

Compania se numără printre retailerii care și-au propus să contribuie la limitarea încălzirii globale sub pragul de 1,5°C până în 2025, conform Acordului de la Paris. În cadrul Kingfisher s-au înregistrat, așadar, progrese în raport cu strategia de sustenabilitate setată, compania diminuând emisiile de carbon cu 27% în 4 ani.

Cercetarea a fost realizată pe un eșantion de 504 respondenți, din mediul urban, cu vârste cuprinse între 18 și 65 de ani.

Brico Depôt România, parte din grupul Kingfisher, a intrat pe piața din România în 2013, după achiziția lanțului de magazine Bricostore. În urma achiziției Praktiker din 2017, Brico Depôt devine al doilea jucător de pe piața DIY din România, cu 35 de magazine și 2500 de angajați.

Citeste si:
De ce nu vor micii retaileri să intre în „hora reciclării”. Motivul, explicat de Gemma Webb, CEO RetuRo
De ce nu vor micii retaileri să intre în „hora reciclării”. Motivul, explicat de Gemma Webb, CEO RetuRo

Kingfisher este o companie internațională de îmbunătățire a locuințelor, cu aproximativ 1.380 de magazine și o echipă de 79.000 de persone. Grupul operează în opt țări din Europa, sub mărcile: B&Q, Castorama, Brico Dépôt, Screwfix, TradePoint și Koçtaș.

Retail.ro /  Retail.ro /  Știri și Noutăți /  Brico Dépôt: 100% produse vândute din lemn certificat până în 2025 și creșterea gamei de produse sustenabile