Lectură de 5 minute

05 Mar 2021 - Știri și Noutăți

Braiconf vinde terenul fabricii din Brăila către Kaufland pentru 7 milioane de euro și are planuri de relocare

Andra Imbrea

Producătorul român de textile Braiconf, cu o tradiție de 70 de ani pe piață, a luat decizia de a reloca fabrica de la Brăila, ca parte a unui amplu program de investiții în noua strategie a mărcii pe termen lung. Producătorul vrea să vândă terenul fabricii către Kaufland pentru suma de 7 milioane de euro și să mute în decurs de doi ani activitatea într-un nou sediu, fie într-o clădire istorică renovată, fie într-o construcție nouă din zona centrală. 

Braiconf va supune aprobării acționarilor în cadrul AGA care va avea loc în data de 12 aprilie 2021 vânzarea terenului cu o suprafață de 10.000 mp, pe care se află fabrica actuală, către Kaufland România, la un preț de peste 7 milioane de euro. În cadrul aceleiași AGA a Braiconf, se va supune votului acționarilor și aprobarea unei investiții în valoare de aproape 9 milioane de euro pentru noul sediu al fabricii, clădire, utilaje, echipamente.

Această decizie importantă de relocare a fabricii se înscrie în strategia de business pe termen lung a acționariatului majoritar al companiei, care dorește să investească în modernizarea celebrei mărci românești și a tuturor componenetelor din jurul său: sedii, linii proprii, resursă umană, se arată într-un comunicat de presă.

În luna noiembrie a anului trecut, Braiconf a luat decizia de a închide toate magazinele din centrele comerciale din România, motivând "că nu li s-a părut potrivită solicitarea unor centre de a continua să plătească chirie pe perioada în care magazinele nu au putut fi folosite". La momentul respectiv, reprezentații producătorului român declarau că vor să se concentreze pe retailul internațional cu un concept nou de magazin. 

„Vremurile excepționale cer măsuri excepționale. Într-un an 2020 în care industria textilă a fost greu încercată și în care multe companii din sector fie și-au restrâns activitatea, fie au închis definitiv, Braiconf vrea să meargă mai departe și înțelege că în această industrie fie inovezi și creezi, fie închizi. Avem planuri pe termen lung care au ca scop profitabilitatea business-ului. Vrem să investim în clădiri, să avem spații de muncă frumoase, antrenante, în utilaje și echipamente, pentru a eficientiza toate procesele de producție. Decizia de a vinde terenul și actuala clădire a fabricii face parte din planul de extindere pe care ni l-am asumat în noua strategie a mărcii Braiconf și ne bucurăm de interesul pe care un jucător important precum Kaufland România l-a arătat acestei achiziții”, spune Silviu Dumitrache, Președinte Braiconf.

Citeste si:
Grupul de produse de lux LVMH cumpără 60% din acțiunile casei italiene de modă Etro

Sediul nou Braiconf tot la Brăila

Cea mai cunoscută marcă din industria textilă din România nu va părăsi Brăila, ci va avea un sediu nou, tot în zona centrală a orașului. În acest moment, managementul companiei analizează fie posibilitatea de a renova o clădire istorică, ce permite activități de producție, și a o valorifica, fie achiziționarea unui teren în zona centrală care să permită construirea de la zero a noului sediu.

„Avem două opțiuni în acest moment și analizăm 4 clădiri istorice de producție și 4 loturi de teren în zona centrală. Ne-am dori foarte mult să reușim să renovăm una dintre aceste clădiri istorice, să o transformăm în noul sediu Braiconf și astfel să o redăm comunității, să o readucem la viață. Braiconf înseamnă tradiție, înseamnă istorie, dar și adaptare la prezent și simțim că s-ar potrivi să aducem o clădire istorică la viață și să completăm prin arhitectură tot ce simbolizează marca noastră. În prezent analizăm aceste opțiuni și, până la finalul lunii martie, vom lua o decizie”, mai spune Silviu Dumitrache.

Relocarea fabricii Braiconf se va realiza în decurs de aproximativ doi ani, timp în care compania va efectua operațiuni paralele de pregătire a noului sediu și continuare a producției în actuala incintă. De asemenea, managementul companiei a declarat că nu va face disponibilizări odată cu această decizie de business, creșterea resursei umane și a remunerației fiind pe lista obiectivelor Braiconf.

„Noul sediu al fabricii Braiconf va fi tot în Brăila, în zona centrală, nu suntem interesați să relocăm producția la marginea orașului, în așa-zisele „panouri sandwich”, nu ne reprezintă. Angajații Braiconf vor avea spații mai frumoase de lucru. Vrem să investim în acest sector pentru a-i da o șansă, pentru a avea proiecte care să antreneze echipa, dar și să asigure o marjă corectă pentru o mai bună remunerație a colectivului. Astfel, prin noua strategie Braiconf, ne propunem un proiect frumos în primul rând și un proiect profitabil în același timp, de care să ne bucurăm și care să aibă stabilitate în timp, pe termen lung și foarte lung”, este de părere Președintele companiei.

Citeste si:
Tex, brandul de modă al Carrefour, lansează prima colecție cu un designer român, semnată de Irina Schrotter

Acționarii majoritari Braiconf anunță un plan investițional semnificativ, așa cum au în toate segmentele lor de activitate, un exemplu fiind compania Electroargeș, pentru care în ultimii trei ani s-au realizat investiții de peste 6 milioane de euro din surse proprii.

Cu o producție anuală de peste 800.000 cămăși pentru mărci precum Braiconf, Eton, Porsche, Cartier, Harmont&Blane, Hermes, Kenzo, LVMH și alții, produse în fabrica de la Brăila, Braiconf se va concentra pe creșterea liniei proprii odată cu noua strategie. 

Retail.ro /  Știri și Noutăți /  Braiconf vinde terenul fabricii din Brăila către Kaufland pentru 7 milioane de euro și are planuri de relocare