Lectură de 7 minute

13 Nov 2020 - Știri și Noutăți

Black Friday 2020 la eMAG: vânzări de 433 milioane lei în 7 ore, în creștere față de ediția din 2019

Andra Imbrea

La șapte ore de la startul campaniei de Black Friday 2020, românii au plasat comenzi în valoare de 433 milioane de lei, în creștere cu 60 de milioane comparativ cu ediția anterioară. O noutate a acestui an, rețeaua easybox a preluat un procent semnificativ de 42,7% din comenzi în orașele în care serviciul este activ. Procentul de plăți cu cardul a atins nivelul record de 54%, în creștere de la 42,6% în ediția din 2019. Creșterile importante vin din categoriile care țin de confortul casei, îngrijire personală si petrecerea timpului în familie.

În continuare sunt disponibile peste 2 milioane de produse din care clienții pot alege și promoțiile vor fi suplimentate până la finalul zilei. Doar azi, 13 noiembrie, de Black Friday, clienții eMAG Genius au transport gratuit la easybox pentru 4 milioane de produse, față de 250.000 în mod uzual, indiferent de valoarea comenzii.

„Românii au adoptat rapid cea mai simplă metodă de a face cumpărături, în online, și am remarcat tendințe noi în primele ore ale evenimentului: clienții comandă mai multe produse din categorii diferite și plătesc preponderent cu cardul. În plus, livrarea la easybox a ajuns modalitatea favorită de livrare, mulțumită flexibilității pe care o oferă”, a declarat Tudor Manea, director general eMAG.

Livrare până pe data de 27 noiembrie

Până acum, 50.314 colete au ieșit deja din depozitul eMAG care și au fost predate curierilor. Comenzile din acest an vor fi livrate până pe data de 27 noiembrie.  

Citeste si:
Rabla pentru electrocasnice 2021: când începe campania, ce retaileri participă și ce valoare au voucherele oferite

Curiozități de Black Friday

  • Cea mai complexă comandă include 97 de produse distincte din categorii precum băcănie, băuturi și produse pentru îngrijirea locuinței
  • Cel mai valoros produs vândut a fost un automobil BMW 220d, la prețul de 40.200 euro redus de la 53.640 (reducere 13.440 euro)
  • De Black Friday ediția 10 au fost plasate peste 1.000 de comenzi care conțin exact 10 articole

Număr produse vândute după șapte ore de la startul Black Friday

  • 49.000 Televizoare și sisteme audio
  • 158.000 Produse pentru casa si îngrijirea casei     
  • 74.000 Electrocasnice mici
  • 42.000 Fashion
  • 48.000 Băuturi alcoolice și cafea
  • 54.000 Smartphone-uri și smarwatch-uri
  • 124.000 Beauty și îngrijire personală       
  • 55.000 Jucării 
  • 38.000 Produse de protecție și echipamente
  • 27.000 Frigidere și mașini de spălat
  • 10 Automobile
  • 860 Nopți de cazare
  • 32.000 Litri de combustibil
  • 4,4 kg Aur
  • 18.000 Produse de protecție și echipamente medicale

Cele mai multe comenzi raportate la mia de locuitori au venit din București, Cluj-Napoca, Iași, Slatina, Brașov, Constanța, Sibiu, Alba Iulia, Timișoara și Zalău.

UPDATE 3 ore de Black Friday: După primele trei ore de la startul campaniei de Black Friday la eMAG, clienții au cumpărat deja peste 312 milioane lei, în creștere față de anii anterior. Clienții pun în coș, în medie, două produse, din care unul cu o valoare mai mare, iar celălalt din categorii precum fashion, obiecte de decor pentru acasă, băuturi sau cadouri de Crăciun.

Citeste si:
Piața de electro-IT continuă să crească în România în primele luni ale anului 2021

Peste 150.000 de produse au fost vândute de sellerii din Marketplace, în creștere cu 20% comparativ cu anul anterior. Astfel, ofertele au fost suplimentate pentru a susține cererea mare.

„Black Friday este o zi în care mulți clienți își fac cumpărăturile importante, dar și cumpărăturile pentru sărbători, pe care acum se pregătesc să le petreacă acasă. Probabil acesta este motivul pentru care vânzările de produse pentru casă și îngrijirea casei, precum și produsele pentru înfrumusețare și îngrijire personală au atins un nivel record în istoria zilei: în primele două ore, clienții au comandat 170.000 de produse din cele două categorii”, a declarat Tudor Manea, director general eMAG România.

Anul acesta clienții au optat în special pentru livrarea în easybox și 44% dintre clienții care au opțiunea disponibilă au ales această modalitate de a primi cumpărăturile. Aproape 54% dintre comenzi au fost plătite cu cardul și 83% dintre vizite au fost de pe dispozitive mobile.

Recorduri la start de Black Friday la eMAG

  • 1,7 milioane vizite au fost înregistrate în primele 10 minute de la pornire
  • Secunda de aur 07:37:42 – 333 produse vândute pe secundă
  • Minutul de aur 7:38 – 8.503 produse comandate în valoare de 5,6 milioane de lei
  •  8.260 de produse în valoare de 4,7 milioane de lei au fost comandate în primul minut de la start

Produse speciale vândute:

  • Cea mai mare comandă înregistrată este 37.100 euro redus de la 47.150 (reducere 10.050 euro), un Ford Kuga
  • Peste 11.000 de produse de protecție, echipamente medicale și servicii medicale
  • 3 kg de aur
  • 580 nopți de cazare

Topul reședințelor de județ de unde au comandat românii cel mai mult:

  • București
  • Cluj-Napoca
  • Iași
  • Brașov
  • Slatina
  • Constanța
  • Zalău
  • Alba Iulia
  • Timișoara
     

Știrea inițială: Black Friday 2020 a început la eMAG în această dimineață la ora 7:37: 260.000 vizitatori au intrat în aplicația eMAG și în site, cu 18% mai mult decât anul precedent și au comandat peste 55.000 de produse în primele 10 minute. O nouă premieră în istoria Black Friday, peste 15.000 de produse vor putea fi ridicate din easybox chiar astăzi.

La start, peste 260.000 de oameni erau online în aplicația eMAG sau pe site. În primele 10 minute clienții eMAG au plasat comenzi pentru peste 33 milioane lei.

Startul Black Friday ne-a depășit așteptările. Oamenii au strâns bani pe parcursul anului în care au renunțat la multe cheltuieli și acum își permit să se răsfețe cu produsele pe care și le doresc pentru acasă sau pentru confortul personal. Am înregistrat 2 milioane vizite pe site în prima jumătate de oră și clienții și-au comandat până acum, în medie, câte 2 produse pe comandă. În total, clienții  au comandat în 30 minute mai mult decât comandau într-o zi întreagă de Black Friday acum șapte ani”, a declarat Tudor Manea, director general eMAG România.

Astfel, dacă în 2013, clienții au făcut cumpărături în valoare de 102 milioane de lei într-o zi, acum, în doar jumătate de oră valoarea a ajuns la 124 milioane de lei.

Primele produse epuizate (din oferta eMAG):

  • În 36 secunde 1.000 bucăți - Telefon mobil Oppo A12, Dual SIM, 32GB, 4G, Black, la prețul de 199,99 lei, redus de la 499,99 lei (reducere 60%)

  • În 39 secunde 500 bucăți -  Apă de toaletă Hugo Boss The Scent, Barbati, 100 ml, la prețul de 99,99 lei, redus de la 219,99 lei (reducere 54%)

  • În 40 secunde 500 bucăți - Set 6 piese Tefal Ingenio Elegance, la prețul de 149,99 lei, redus de la 399,99 lei (62% reducere)

  • În 52 secunde 1.000 bucăți - Televizor Samsung 43TU7092, 108 cm, Smart, 4K Ultra HD, LED, Clasa A, la prețul de 999,99 lei, redus de la 1.399,99 lei (reducere 28%)
  • În 1 minut și 9 secunde 300 bucăți - Televizor LG 55UN71003LB, 139 cm, Smart, 4K Ultra HD, LED, Clasa A+, la prețul de 1.299,99 lei, redus de la 1.999,99  lei(reducere 35%)
  • În 1 minut și 16 secunde 700 bucăți - Mașină de spălat rufe Samsung Add-Wash WW70K44305W/LE, 7 kg, 1400 RPM, Clasa A+++, Motor Digital Inverter, Alb, la prețul de 999,99, lei redus de la 1.699,99 lei (reducere 41%)
  • În 3 minute 2.000 bucăți - Whiskey Jack Daniel'S, 40%, 0.7l, la prețul de 49,99 lei, redus de la 69,99 lei (reducere 28%)
  • În 5 minute 1.000 bucăți - Stație de călcat Tefal Easy Pressing GV5262E1, 2200 W, 5.2 bar, 85g/min, rezervor 1L, tehnologie Durilium, alb/albastru, la prețul de 299,99 lei, redus de la 699,99 lei (reducere 57%)
  • În 8 minute 2.000 bucăți - Robot de aspirare Roborock Cleaner S5 MAX, WiFi, Aspirator si mop, Smart top-up, Navigare LiDar, setare bariere virtuale, zone no mop, Alb, la prețul special de 1.499,99 lei
  • În 8 minute și 31 de secunde 2600 bucăți - Ceas de damă Fossil ES3712, la prețul de 219,99, redus de la 599,99 lei (63% reducere)

Cele mai comandate produse:

  • Produse pentru casă – 27.000
  • Televizoare – 15.000
  • Frigidere și mașini de spălat – 9.500
  • Băuturi – 14.000
  • Electrocasnice mici – 18.000
  • Fashion – 9.000

Cele mai multe comenzi în București au venit din partea clienților Genius, care beneficiază de livrare gratuită, astăzi, la easybox, pentru toate produsele eligibile din oferta eMAG și din marketplace eMAG. Cele mai multe comenzi la mia de locuitori au venit din București, Cluj-Napoca, Slatina, Iași, Brașov, Alba Iulia, Constanța, Pitești, Târgu Jiu și Zalău. Plata cu cardul are o pondere de 57% din totalul comenzilor.

Cifre cheie la începutul evenimentului Black Friday 13 noiembrie 2020 după 30 de minute:

  • vânzări de 124 milioane de lei
  • 57% dintre comenzi au fost plătite cu cardul
  • Peste 55.000 produse comandate în primele 10 minute
  • 85% dintre comenzi plasate de pe dispozitivele mobile

Black Friday a ajuns la ediția a 10-a și se anunță a fi cea mare dintre toate evenimentele de shopping de până acum.

Retail.ro /  Știri și Noutăți /  Black Friday 2020 la eMAG: vânzări de 433 milioane lei în 7 ore, în creștere față de ediția din 2019