Lectură de 6 minute

18 Nov 2020 - Știri și Noutăți

Black Friday 2020 la 2Performant: ce comenzi record au fost date de români și cum a ajutat marketingul afiliat retailerii

Angela Alexandru

Abonează-te pe  

Black Friday 2020 a început mai devreme și s-a întins pe durata unei săptămâni (9-15 noiembrie). Pentru mulți români acesta a fost primul Black Friday în online și au cumpărat produse adaptate noului stil de viață, pentru îngrijire personală, casă, telemuncă. A crescut și apetitul pentru afiliere: peste 1.200 de români au câștigat 1,17 milioane de lei de Black Friday prin promovarea ofertelor magazinelor online, generând pentru acestea vânzări mai mari decât anul trecut.

Conform statisticilor înregistrate în cadrul platformei 2Performant, de Black Friday românii s-au aflat în număr mai mare în online - așteptările 2Performant au fost depășite, au făcut cumpărături din categorii de produse adaptate la noua realitate și au generat vânzări mai mari decât anul trecut pentru magazinele online. Tradițional vorbind, Black Friday este cea mai bună perioadă din an pentru magazine, însă există o categorie de români care știu și reușesc să își crească veniturile în această perioadă. Este vorba de afiliați, nativii digitali pasionați de marketing online care promovează produsele magazinelor online și care încasează comisioane în funcție de vânzările pe care le generează acestor magazine. Cu alte cuvinte, români care au făcut bani promovând ofertele de Black Friday.

În săptămâna 9-15 noiembrie, românii care au făcut afiliere prin 2Performant au realizat comisioane în valoare de 1,17 milioane de lei, în creștere cu 15,25% față de anul trecut. În același timp, rata de conversie a crescut și ea la 2,29%, ceea ce înseamnă că reclamele pe care le fac afiliații pentru magazinele online sunt din ce în ce mai relevante pentru publicul țintă. Numărul afiliaților logați în interfață este în creștere cu 18,39% în perioada 9-15 noiembrie, față de anul precedent, ajungând la 2.801. În același timp, și numărul de afiliați care au trimis trafic către magazinele online în această săptămână este mai mare față de 2019 cu 14,8 %, ajungând la 2.730.

Ce au cumpărat românii de Black Friday 2020

Obiceiurile de achiziție de Black Friday au fost influențate de lucrul remote și de faptul că românii petrec cea mai mare parte a timpului acasă. Afiliații au intuit noile trenduri din stilul de viață al cumpărătorilor și astfel s-au concentrat pe promovarea produselor care au devenit utile românilor în pandemie.

Citește aici despre cum starea de urgență a crescut industria de eCommerce, dar și afacerile 2Performant

Produsele pentru îngrijire personală, produse de folosit în casă, precum tricouri, treninguri, ustensile pentru gătit, cărți, laptopuri și tablete, mobilier pentru amenajat birouri acasă sau pentru reorganizarea spațiul din casă au fost cele mai cumpărate de Black Friday. Astfel, conform statisticilor 2Performant, articolele din categoria Cărți, Muzică și Filme conduc topul vânzărilor în săptămâna 9-15 noiembrie, în vreme ce pe locul al doilea se situează categoria Fashion care, deși a scăzut ca număr de vânzări cu 8,35% față de anul trecut, are un coș mediu cu 15,37% mai mare, ceea ce susține trendul mutării în online pentru cumpărătorii de branduri de nișă și achiziția hainelor de calitate mai mare.

Vânzările pentru produsele Beauty se situează pe locul al treilea în top categorii și au crescut față de anul trecut atât ca volum, cu 92,7% mai mult, cât și ca valoare, cu 90,7%. Alte categorii de produse care au crescut ca vânzări anul acesta sunt cele pentru casă și grădină, electronice și IT&C, articole pentru animale de companie.

Vânzările cele mai mari de Black Friday 2020

Cea mai mare vânzare înregistrată prin intermediul platformei 2Performant a fost în valoare de 34.123 de lei TVA inclus și a constat dintr-o cameră foto Sony + acumulator, o dronă DJI Mavic 2 Pro + acumulator de la retailer-ul F64. În același timp, cel mai scump obiect vândut a fost un laptop Apple MacBook Pro 16 inch, la prețul de 17.135 de lei TVA inclus.

Citeste si:
eMAG dă cumpărături de 10.000 de lei în 12 rate cu ajutorul HeyBlu, propriul IFN
eMAG dă cumpărături de 10.000 de lei în 12 rate cu ajutorul HeyBlu, propriul IFN

Alte achiziții interesante pe care le-au făcut românii de Black Friday 2020 sunt un set de obiecte sanitare pentru baie în valoare de aproape 16.000 lei cu TVA inclus de la neakaisa.ro, o centrală pe peleți în valoare de aproape 8.500 lei cu TVA inclus de la fornello.ro, un set de canapele în valoare de 7.000 lei cu TVA inclus de la vivre.ro, mai multe coșuri cu articole de îmbrăcăminte de valori cuprinse între 4.000 și 6.000 lei de la answear.ro și fashiondays.ro sau un inel logodnă din aur alb de 18K în valoare de 4.800 lei de la teilor.ro.

Anul acesta, cele mai multe cumpărături s-au făcut vineri, 13 noiembrie, între orele 9:00 și 10:00 dimineața, încă un vârf comparabil înregistrându-se vineri seara între orele 23:00 și 00:00, în termeni de număr de vânzări.

„Black Friday 2020 a însemnat pentru industria eCommerce din România cumpărători noi și mai mulți în online, obiceiuri diferite față de anul trecut, dacă ne uităm atât la categoriile de produse preferate, cât și la valoarea coșurilor. Observăm nuanțe noi ale fenomenul Black Friday definite de pandemie, cu ore de cumpărare diferite, efectul work-from-home, preferința pentru produse de folosit mai mult în casă. Totodată, numărul mare de consumatori din online și interesul lor crescut pentru promoții au determinat multe magazine să înceapă ofertele mai devreme, chiar de luni, astfel că ne uităm la un interval de Black Friday mai extins, iar semnalele pe care le avem din partea magazinelor este că multe dintre acestea vor continua seria de promoții pe toată perioada lunii noiembrie”, spune Dorin Boerescu, CEO 2Performant.

În ceea ce privește magazinele online, acestea au venit cu inovații în materie de oferte. Săptămâna 9-15 noiembrie 2020 a adus creșteri importante pentru magazinele online înscrise în platforma de afiliere 2Performant: 63,6 mii vânzări online, în creștere cu 14,2% față de 2019, în valoare totală de aproape 21,2 milioane de lei TVA inclus, ceea ce înseamnă cu 12% mai mult decât anul trecut. De asemenea, pentru fiecare euro investit în afiliere, un magazin online a câștigat în această perioadă în medie 15,1 euro + TVA. Peste 2,8 milioane de click-uri au fost înregistrate în această săptămână în platforma 2Performant.com, în creștere cu 5,8% față de 2019.

2Performant este o companie românească de tehnologie ce dezvoltă și operează 2Performant.com - platformă integrată de marketing afiliat și influencer marketing.

Retail.ro /  Retail.ro /  Știri și Noutăți /  Black Friday 2020 la 2Performant: ce comenzi record au fost date de români și cum a ajutat marketingul afiliat retailerii