Lectură de 2 minute

25 Mai 2021 - Știri și Noutăți

Auchan extinde programul „Zero Risipă” în cele 14 magazine de proximitate

Anca Olteanu

Abonează-te pe  

Programul „Zero Risipă” lansat de Auchan, un demers de combatere a risipei alimentare prin valorificarea alimentelor cu un ciclu de viață redus, va fi extins și în cele 14 magazine de proximitate ale retailerului, începând din luna mai, potrivit unui comunicat de presă.

Acțiunea vine în completarea proiectului care se desfășoară deja în hipermarketurile Auchan din țară începând din luna iunie a anului trecut.

Proiectul „Zero Risipă” presupune identificarea zilnică a alimentelor cu termen de valabilitate scurt, dar care sunt în perfectă stare de consum conform legislației, și comercializarea acestora la prețuri mai mici. Pe produsele din această categorie se aplică o etichetă galbenă, cu noul preț redus, acestea fiind ulterior expuse în zonele speciale din magazine marcate cu simbolul Zero Risipă.

Disponibil deja în cele 33 de hipermarketuri Auchan, proiectul „Zero Risipă” se extinde începând cu această lună și în toate supermarketurile și magazinele de proximitate MyAuchan din București (Liberty, Obor, Otopeni 1, Otopeni 2, Rosetti, Luica, Banu Manta), Ilfov (La Strada, Alexandriei, Obregia), Timișoara (Buziașului), Turda, Cluj (Vivido) și Dolj (Universitaria).

„În mai puțin de un an de la lansare, datorită acestui program am reușit să salvăm peste 2,3 milioane de produse și să activăm o pârghie importantă în prevenirea schimbărilor climatice cauzate de nivelul ridicat de CO2 emis prin acest fenomen de risipă. Așadar, extinderea programului vine ca o completare firească și suntem siguri că numărul celor care se vor alătura demersului nostru de sustenabilitate va crește considerabil”, a declarat Corina Dospinoiu, responsabil CSR Auchan Retail România.

Alimente cu termen de valabilitate redus, cumpărate în Auchan

Începând cu luna iunie a anului trecut și până în prezent, alături de clienții săi, Auchan a salvat peste 2,3 milioane de produse alimentare, echivalentul a peste 1,4 milioane de mese complete, evitând producerea a 1.755 tone de emisii de gaze cu efect de seră.

În zonele Zero Risipă din magazinele Auchan se regăsesc produse ambalate dintr-o gamă largă, mai precis din categoriile legume, fructe, carne, pește, brânzeturi, mezeluri, lactate, congelate, sărate, dulciuri, alimentație specială și produse pentru animale, dar și băuturi și produse de panificație, urmând ca proiectul să fie extins și spre alte segmente de alimente.

Auchan România are în portofoliu 33 de hipermarketuri Auchan, o rețea de 59 de magazine de proximitate MyAuchan, dintre care 50 în stațiile Petrom, și 5 supermarketuri Auchan. Cu peste 280.000 m2 suprafaţa netă de vânzare, retailerul are o cifră de afaceri cu taxe de peste 1,2 miliarde de euro.

Citeste si:
Săptămâna filierelor de producători locali în Auchan: ce găsim la raft înainte de Paște
Săptămâna filierelor de producători locali în Auchan: ce găsim la raft înainte de Paște

Retail.ro /  Retail.ro /  Știri și Noutăți /  Auchan extinde programul „Zero Risipă” în cele 14 magazine de proximitate