Lectură de 2 minute

16 Apr 2021 - Știri și Noutăți

Retailerul online de modă Asos anunță rezultate surprinzătoare în contextul pandemiei: creștere de 2,3 mld. de euro în ultimele șase luni

Angela Alexandru

La fel ca cei mai mulți retaileri care operează exclusiv online, Asos a avut multiple beneficii, în ciuda crizei de coronavirus care a afectat cele mai multe afaceri, mai ales în perioadele de lockdown. Astfel, profitul magazinului britanic de modă a crescut spectaculos în ultimele șase luni, lucru care implică o potențială extindere a afacerii, în contextul în care tot mai multe companii de modă își închid business-urile.

În ultimele șase luni, Asos a înregistrat o cifră de afaceri de 1,98 miliarde de lire sterline (2,3 miliarde de euro), cu aproape un sfert mai mult în comparație cu aceeași perioadă a anului trecut, titrează Retail Detail

Creșterea a fost considerabilă în Marea Britanie, mai exact cu 39%, dar numere puternice au fost marcate și în restul Europei sau în Statele Unite, de 18%, respectiv 16%. În plus, numărul clienților activi a crescut cu 1,5 milioane ajungând până la 24,9 milioane de utilizatori.

Rezultatele Asos și planurile de dezvoltare

Profitul operațional ajustat (excluzând costurile de achiziție și integrare unice ale Topshop, Topman, Miss Selfridge și HIIT, cumpărate de la grupul de retail Arcadia după o tranzacție evaluată la 334 de milioane de euro) a crescut cu 236%, adică până la 116,2 milioane de lire sterline (135 de milioane de euro). Concret, Asos estimează că în pofida crizei Covid, beneficiile sale au ajuns la 48,5 milioane de lire sterline (56 de milioane de euro). 

Deși cunoscut pentru comercializarea de haine de ocazie și de petrecere, Asos și-a adaptat oferta odată ce evenimentele au fost tot mai puține și clienții au petrecut tot mai mult timp acasă sau în izolare oferind îmbrăcăminte și ținute casual pentru a răspunde nevoilor. Schimbarea a început odată cu debutul pandemiei, dar a continuat și în ultimele șase luni.

Citeste si:
Leroy Merlin a deschis magazinul din Târgoviște, cu format mai mic și investiție mai redusă

Totuși, compania cataloghează acest avantaj ca fiind unul temporar și estimează că profitabilitatea va reveni la un curs normal pe măsură ce restricțiile sociale vor fi ridicate în mai multe țări.

CEO-ul companiei, Nick Beighton, a declarat unei publicații că rezultatul oferă oportunități pentru mai multe achiziții de mărci. „Ne construim afacerea astfel încât în zece ani să fie mai sustenabilă ... Este foarte posibil să putem atinge aceste obiective și să putem astfel să completăm portofoliul cu alte branduri și să facem noi achiziții”. Acesta a completat că va fi selectiv cu candidații, care trebuie să îndeplinească anumite criterii. Recent, compania anunțase o investiție de 90 de milioane de lire sterline într-un nou depozit și centru de distribuție.

Compania ASOS a fost fondată în 2000, în Londra, Marea Britanie, și a debutat ca având public țintă adolescenții. Pe magazinul online sunt disponibile peste 850 de branduri, iar livrările sunt disponibile în 196 de țări.

Citeste si:
Producătorul de mobilă Tandem deschide cel de-al șaptelea magazin din România
Retail.ro /  Știri și Noutăți /  Retailerul online de modă Asos anunță rezultate surprinzătoare în contextul pandemiei: creștere de 2,3 mld. de euro în ultimele șase luni