Lectură de 6 minute

22 Oct 2021 - Știri și Noutăți

Aquila lansează o ofertă publică pentru a-și lista acțiunile la Bursa de Valori București

Roxana Vasile

Aquila intenționează să lanseze o ofertă publică inițială de vânzare a unor acțiuni nou emise în cadrul unei majorări de capital social, care ar urma să se deruleze ulterior aprobării prospectului de ofertă și admitere la tranzacționare de către ASF. Oferta va consta, în cazul obținerii aprobărilor necesare, în vânzarea unui număr de maximum 66,6 milioane acțiuni nou emise, reprezentând 50% din numărul total de acțiuni emise de societate.

Oferta va fi adresată investitorilor de retail și investitorilor instituționali din România, precum și altor investitori instituționali eligibili, in conformitate cu prevederile Prospectului.

Cererea de aprobare a Prospectului urmează a fi depusă de către Aquila prin SSIF Swiss Capital la ASF, în calitate de autoritate competentă pentru aprobarea Prospectului. Aquila intenționează să solicite admiterea la tranzacționare a acțiunilor pe piața reglementată administrată de BVB, ulterior aprobării Prospectului de către ASF și închiderii cu succes a Ofertei.

Elemente principale ale Ofertei, sub condiția aprobării Prospectului de către ASF și adoptării de către Aquila a deciziei de a iniția Oferta:

Retail jobs
  • Oferta va viza vânzarea de către Aquila a unui număr de până la 66.666.800 acțiuni nou emise, în cadrul unei majorări de capital social de la 133.333.600 acțiuni emise până în prezent și până la maxim 200.000.400 acțiuni. Detalii cu privire la Ofertă care se va adresa atât investitorilor de retail, cât și investitorilor profesionali, se vor regăsi în Prospect, care va fi publicat după aprobarea de către ASF.

  • Ulterior închiderii cu succes a Ofertei potrivit Prospectului, se va solicita admiterea tuturor acțiunilor emise de AQUILA la tranzacționare pe piața reglementată la vedere administrată de BVB.

Acțiunile Aquila sunt deținute integral, de două persoane fizice în proporții egale.

Direcții strategice pentru următorii cinci ani

Aquila își propune să își consolideze poziția pe piața de distribuție, logistică și transport a bunurilor de larg consum, prin dezvoltare atât organică, precum și prin achiziții de companii deținătoare de branduri naționale sau companii cu cota de piață semnificativă în categorii complementare, atât în România cât și în țările vecine.

Citeste si:
Mega Image a deschis 56 de magazine în 2021, ajungând la peste 900 de unități în țară

„Prin oferta publică inițială la Bursa de Valori București de majorare a capitalului social, pregătim următoarea etapă de dezvoltare a Aquila, ce presupune achiziții ale unor companii care dețin portofolii importante de branduri de bunuri de larg consum și ale unor jucători din domeniul distribuției. În plus, vizăm, prin majorarea de capital, obținerea de fonduri pentru digitalizarea proceselor noastre, pentru investiții în dezvoltarea brandurilor proprii și pentru capitalul de lucru. Toate aceste direcții de dezvoltare vor contribui la consolidarea poziției noastre de lider și vor genera surse de venit suplimentare, care vor aduce plus valoare companiei și acționarilor săi”, a declarat Vasile Constantin Catalin, CEO al AQUILA.

Nivelul vânzărilor bunurilor de larg consum va avea o rată anuală compusă de creștere de 5% până în anul 2025, în România. Optimismul consumatorilor se așteaptă să revină gradual la nivelul pre-pandemie, pe măsură ce restricțiile vor fi relaxate și campania de vaccinare va înregistra un progres semnificativ, conform estimărilor Euromonitor.

Aquila este unul dintre cei mai mari jucători ai pieței de distribuție a bunurilor de larg consum din România, cu segmente complementare de activitate în domeniul logisticii și al transportului, cu acoperire națională și în Republica Moldova.

Activitățile principale ale Grupului (format din Aquila și filialele sale Printex (în România) și Trigor AVD SRL (în Republica Moldova)) constau în distribuția, logistica și transportul bunurilor de larg consum pe canalele de distribuție retail și HoReCa pentru furnizori globali, precum: Unilever, Mars (Wrigley), Ferrero, Philips, Essity, Coca-Cola, Lavazza, Upfield, IFFCO.

Grupul, cu peste 26 de ani de experiență în industria distribuției bunurilor de larg consum din România, are o rețea de distribuție în peste 67.000 puncte de vânzare, cu prezență pe canale precum retail tradițional (circa 58.000 puncte de vânzare), retail organizat (peste 4.500 puncte de vânzare) și HoReCa (circa 5.000 puncte de vânzare).

Activitatea de distribuție desfășurată de companie acoperă circa 90% din universul pieței de retail tradițional și retail organizat din România, având capabilități de distribuție a produselor din toate categoriile de temperatură.

Grupul este prezent în Republica Moldova prin Trigor AVD, companie care are ca principale domenii de activitate distribuția, depozitarea și transportul național și internațional al bunurilor de larg consum. Principalii furnizori ai Trigor AVD sunt: Unilever, Kimberly Clark, Tchibo și Ferrero. La data de 30 iunie 2021, Trigor AVD avea un portofoliu cu peste 3.000 de clienți.

Complementar distribuției bunurilor de larg consum, grupul prestează servicii de logistică, prin operațiuni de depozitare, (re-)ambalare și transport intern pe diferite segmente de temperatură: ambient, refrigerat și congelat. Grupul are o capacitate de depozitare de peste 130.000 de paleți în patru centre logistice (din care unul este situat în Republica Moldova) și șase puncte de cross-docking (din care două sunt situate în Republica Moldova), pe o suprafață de depozitare de aproximativ 120.000 metri pătrați.

Adițional, Grupul furnizează servicii de transport internațional de mărfuri. Divizia de transport internațional a Aquila are o acoperire la nivel european, cu o flotă de 114 camioane de mare tonaj, din totalul de 1648 de autovehicule, iara ctivitatea de transport internațional acoperă 15 țări din Europa. Grupul este prezent pe piață cu branduri proprii precum Gradena și Yachtis, LaMasa și Frisco.

Aquila, vânzări de 1,8 milioane de lei în 2020

Vânzările Grupului, potrivit situațiilor financiare combinate, au atins, în anul 2020, circa 1,795 milioane de lei (înregistrând o creștere de 6% față de 2019), cu un profit net de 60 de milioane de lei. La nivelul primului semestru din 2021, Grupul a înregistrat o cifră de afaceri de 901 milioane de lei și un profit net de 21 milioane de lei.

Cifra de afaceri a grupului a crescut cu o rată anuală cumulată de creștere (CAGR) de 11,6% din 2018 până în 2020, ca rezultat al eficientizării operațiunilor și portofoliului de produse, precum și prin achiziția Agrirom, care a consolidat poziția pe categoria produselor congelate pe toate canalele de distribuție retail și HoReCa. Distribuția bunurilor de larg consum reprezintă principalul segment de activitate al Grupului, cu o pondere de 92,1% din totalul cifrei de afaceri în anul 2020, celelalte segmente de logistică și transport având ponderi aproximativ egale.

În perioada 2018 – 2020, precum și la 30 iunie 2020 și 30 iunie 2021, marja brută a Grupului pe segmentul de distribuție în România a fost în jurul valorii de 20%, atingând 21% în 2020, ca urmare a listării de noi furnizori și a diversificării portofoliului de produse, precum și ca urmare a optimizării mixului între canalele retail tradițional și retail organizat, prin redimensionarea ponderilor celor două canale.

În perioada 2018 – 2020, Grupul a realizat în medie investiții în valoare de 25,1 milioane de lei pe an, iar pentru anul 2021 are un buget de investiții estimat de 21 milioane de lei. Investițiile în achiziții din anul 2019 au fost utilizate pentru achiziția Agrirom. Scăderea nivelului investițiilor din anul 2020 a fost generată de efectele pandemiei COVID-19.

Retail.ro /  Știri și Noutăți /  Aquila lansează o ofertă publică pentru a-și lista acțiunile la Bursa de Valori București