Lectură de 4 minute

22 Mar 2023 - Știri și Noutăți

Analiză Truda: Creșteri în ecommerce-ul românesc, în 2023. Ce produse de lux au cumpărat românii 

Mădălina Dinu

Abonează-te pe  

În 2023, piața de ecommerce este definită de o serie de schimbări, printre care faptul că românii iau decizii de achiziție mai greu, însă cumpără mai des și mai mult online, segmentul de lux are vânzări spectaculoase, iar magazinele online își schimbă focusul pe promovarea produselor care aduc profit mai mare. Astfel, în acest an, piața de ecommerce va crește cu 20% față de anul anterior și față de perioada pandemiei, potrivit unei analize realizate de TRUDA, platformă de identificare a produselor profitabile din magazine online.

 

Principalele previziuni în ecommerce-ul românesc în 2023

  • Piața de ecommerce crește cu 20%

Industria de ecommerce din România continuă să crească organic, având în vedere că românii și-au format obiceiul de a cumpără online, iar încrederea lor în plata cu cardul a crescut considerabil. Astfel, în contextul economic actual, estimările Truda arată că piața de ecommerce va cunoaște o creștere de 20% în acest an față de anul trecut și de 15% față de 2020, când pe fondul pandemiei mare parte din achizițiile din magazine fizice au fost făcute online.

  • Magazinele online se concentrează pe produse care aduc profit mai mare

În condițiile în care concurența în mediul online este tot mai mare și, prin urmare, costul promovării a crescut cu 30% în primele luni din an, magazinele online se concentrează pe promovarea de produse care aduc venituri și profit constant.

Aceste produse sunt identificate cu ajutorul tehnologiilor avansate, cum este Truda, o tehnologie care indică și clasifică produsele în categorii precum: high revenue, average revenue, no revenue, super promoted, normal promoted, low promoted, not promoted; ROAS (return on ad spend) - cu etichetele high ROAS, medium ROAS, low ROAS, no ROAS, Revenue (high revenue, average revenue, no revenue), Price, Trending Products, Hero products, Toxic products şi Profitable products, platforma având peste 12 etichete pentru fiecare produs în parte.

  • Segmentul de produse de lux înregistrează vânzări spectaculoase

Vânzările pentru produse de lux au crescut cu 50% în ecommerce-ul românesc în ultimul timp, ca urmare a interesului tot mai mare al românilor pentru a achiziționa astfel de produse din magazine online. Astfel, cele mai cumpărate produse din gama luxury sunt cele din categoriile îmbrăcăminte, încălțăminte, ceasuri și parfumuri, unde valoarea medie a comenzii este de 2.200 lei.

  • Consumatorii români iau mai greu decizii de achiziție

Inflația ridicată a schimbat considerabil comportamentul românilor atunci când cumpără online. Dacă înainte utilizatorii online aveau cinci interacțiuni cu un brand înainte de achiziționa un produs, acum sunt șapte puncte de interacțiune cu brandul în procesul de achiziție până la plasarea și confirmarea comenzii pentru produsele cu o valoare mai mică.

  • Românii cumpără mai multe produse la prețuri mai mici

Deja o tendință în ecommerce-ul românesc, achiziția tot mai des de produse din online va fi reprezentativă în acest an, având în vedere că tot mai mulți români și-au dezvoltat obiceiul de a cumpără online.

Însă, tot ca efect al inflației, românii preferă să cumpere produse la prețuri mai mici, dar în cantități mai mari, în special produse din categoriile food, health&bio, fashion și beauty, nișe pe care astfel valoarea coșului de cumpărături este mai mare, în medie între 150 lei și 220 lei.

Citeste si:
Glami: De ce se tem românii atunci când comanda haine online 
Glami: De ce se tem românii atunci când comanda haine online 

În acest sens, în condițiile în care tot mai mulți consumatori se orientează spre produse mai puțin costisitoare, vor fi avantajate magazinele online cu prețuri mai mici, crescându-și vânzările prin vânzarea unui stoc mai mare de produse.

În concluzie, piața de ecommerce din România își urmează trendul crescător, însă concurența este tot mai mare în online, având în vedere potențialul pe care îl oferă. De aceea, în contextul economic actual, Cătălin Macovei, fondator Truda, le recomandă companiilor care dețin magazine online să investească în promovarea produselor care generează profituri constante, chiar dacă numărul de comenzi scade, să direcționeze bugetele de marketing în canale de promovare care generează venituri rapid și către categorii de produse care sunt relevante pentru clienții magazinului și să fidelizeze clienții.

Companie fondată în 2022, TRUDA aduce pe piața de ecommerce din România o tehnologie bazată pe machine learning, care analizează în timp real performanța în online și identifică produsele cel mai mare randament pentru vânzări mai mari. Tehnologia TRUDA identifică cu precizie produsele care se vând cel mai bine și le promovează direct către clienții potriviți, prin tool-uri speciale, cu scopul de a crește vânzările și de a optimiza cheltuielile în cel mai eficient mod. Dedicată magazinelor online cu minimum 2.500 de produse și 30 de comenzi pe zi, soluția TRUDA este folosită în aproape 100 de magazine online, în România și Polonia, compania vizând extinderea pe noi piețe internaționale.

Retail.ro /  Retail.ro /  Știri și Noutăți /  Analiză Truda: Creșteri în ecommerce-ul românesc, în 2023. Ce produse de lux au cumpărat românii