Lectură de un minut

13 Nov 2023 - Știri și Noutăți

An dificil pentru sectorul fast-fashion. Ce vânzari a înregistrat Primark  

Mădălina Dinu

Abonează-te pe  

Deși este un an dificil pentru sectorul modei, Primark a înregistrat o creștere a vânzărilor de 17%. Retailerul de modă a limitat creșterile de prețuri și își sporește încet activitățile online - spre care se îndreaptă numeroși clienți.  

 

Sursa foto: unsplash

La ratele de schimb actuale, vânzările lanțului de modă au crescut la peste 9 miliarde de lire sterline (10 miliarde de euro). Lanțul a pus în aplicare "creșteri selective de prețuri" la începutul anului, dar a decis să nu răsfrângă în totalitate creșterea costurilor pentru o întreagă gamă de produse, potrivit retaildetail.eu.

Directorul general George Weston, compania-mamă ABF, a recunoscut că cererea consumatorilor rămâne incertă, dar a susținut că Primark se află într-o poziție mai bună ca niciodată.

Rezultatele au fost mai bune decât se așteptau pentru gigantul fast-fashion, mai ales că și profitul operațional a crescut puternic. Profitul operațional a crescut cu 30%, până la 717 milioane de lire sterline (820 milioane de euro), dar a scăzut cu 3% pe o bază ajustată, întrucât marja de profit a fost și ea mai mică, de 8,2%. Cu un an înainte, a fost de 9,8 %, dar Weston este încrezător că va reveni la peste 10 % anul viitor.

Mai mulți oameni au vizitat magazinele Primark, în timp ce lanțul a deschis, de asemenea, 27 de magazine noi pe parcursul anului. Weston spune că inițiativa online, de asemenea îmbunătățită, dă rezultate: în Regatul Unit, lanțul a lansat click&collect, în timp ce alte țări au dispus în acest an de un nou site web, care oferă clienților opțiunea de a explora gama și de a vedea ce magazine au în stoc produsul lor. Platforma digitală atrage noi clienți, a declarat directorul general.

Retail.ro /  Retail.ro /  Știri și Noutăți /  An dificil pentru sectorul fast-fashion. Ce vânzari a înregistrat Primark