Lectură de 3 minute

12 Feb 2024 - Știri și Noutăți

6 industrii care vor înceta să mai existe până în 2040

Mădălina Dinu

Abonează-te pe  

De la robotică și inteligență artificială la comerț electronic și digitalizare, multe progrese afectează modul în care funcționează afacerile și modul în care clienții obțin produse și servicii de zi cu zi. Deși aceste tehnologii pot oferi confort, pot stimula productivitatea și pot economisi bani, ele pot, de asemenea, să lase multe industrii de lungă durată în pericol și să fie nevoite să se adapteze.

Sursa foto: unsplash

Servicii de închiriere de filme în format fizic

Având în vedere că marile lanțuri de magazine de specialitate au ieșit deja din uz, găsirea de magazine tradiționale de închiriere de filme este mai dificilă și, adesea, nici măcar nu este necesară. Mulți clienți preferă acum confortul de a viziona conținut pe servicii de streaming, cum ar fi Hulu și Netflix. Chiar și filmele noi sunt disponibile pentru închiriere digitală pe Vudu, Amazon Prime Video și alte platforme, potrivit msn.com.

Operatorii de taxi tradiționali

Chemarea sau semnalizarea unui taxi era foarte comună înainte de apariția serviciilor de rezervare de curse. Dar acum, prin companii precum Bolt, Lyft și Uber, puteți rezerva în mod convenabil curse pe o aplicație și, de multe ori, puteți plăti chiar mai puțin decât ar percepe un serviciu de taxi obișnuit. Furnizorii tradiționali de servicii de taxi vor trebui să își reconsidere tehnologia și tarifele pentru a evita falimentul. Operatorii tradiționali de taxi vor fi nevoiți să își reconsidere tehnologia și tarifele pentru a evita să dispară din afaceri.

Agențiile de turism

Deși agențiile de turism sunt încă o sursă utilă pentru planificarea călătoriilor, acestea sunt în pericol datorită tehnologiilor care permit călătorilor să facă totul singuri. Navigarea pachetelor de călătorie, compararea prețurilor și cercetarea atracțiilor este posibilă prin intermediul unor site-uri web precum Expedia, TripAdvisor și Priceline. În plus, ChatGPT și alte platforme de inteligență artificială pot răspunde la întrebări legate de călătorii, pot sugera itinerarii și pot oferi sfaturi de călătorie care să economisească bani.

Presa scrisă

Unii clienți preferă în continuare ziarele, cărțile și revistele fizice. Cu toate acestea, industria presei tipărite continuă să scadă din cauza popularității site-urilor web și a altor medii digitale. The New York Times, de exemplu, și-a văzut tirajul săptămânal scăzând cu aproape două treimi în ultimii 10 ani, ajungând la 670.000 de exemplare. Cu toate acestea, are 9,41 milioane de abonați digitali și se așteaptă să aibă 15 milioane până în 2027.

Avantaje precum costurile mai mici, comoditatea și interactivitatea vor continua probabil să împingă clienții către opțiunile digitale și să reducă cererea pentru publicațiile tipărite.

Publicitatea tipărită

Publicitatea tipărită este în pericol din cauza avantajelor oferite de publicitatea digitală și a popularității platformelor media digitale. În loc să plătească pentru reclame costisitoare în reviste sau panouri publicitare pe care un public limitat le va vedea, companiile pot ajunge la un număr nelimitat de clienți online. În plus, acestea își pot direcționa mai ușor anunțurile și pot urmări mai ușor rezultatele campaniilor lor folosind servicii online. Instrumentele de inteligență artificială pot contribui, de asemenea, la automatizarea sarcinilor de analiză, la crearea de conținut și la asistența pentru clienți.

Retailul de tip brick-and-mortar

Deși probabil că nu vor dispărea complet până în 2040, anumite magazine de tip "brick-and-mortar" sunt din ce în ce mai puțin frecvente din cauza cumpărăturilor online. De exemplu, cărțile electronice și site-urile web precum Amazon au dus la un declin al librăriilor fizice. Pentru a rămâne competitivi, mulți retaileri au început să vândă produse online sau să ofere servicii locale de preluare sau de livrare.

Citeste si:
Schwarz Group, proprietarul Lidl și Kaufland, investește 200 de milioane de euro în extinderea online a celor două lanțuri de magazine
Schwarz Group, proprietarul Lidl și Kaufland, investește 200 de milioane de euro în extinderea online a celor două lanțuri de magazine

Retail.ro /  Retail.ro /  Știri și Noutăți /  6 industrii care vor înceta să mai existe până în 2040