Lectură de 7 minute

13 Apr 2020 - Opinii

Ce tendințe a declanșat criza COVID-19 și cum vă puteți adapta la ele: tips & tricks pentru o mai bună prezență în online a magazinelor

Viața tuturor s-a schimbat în ultimele săptămâni, majoritatea călătoriilor au devenit virtuale, guvernele și autoritățile locale reacționează, majoritatea dintre noi ne găsim blocați în casele noastre pentru a evita și a opri răspândirea noului coronavirus. În același timp, multe întreprinderi mici au reacționat, reducând sau chiar suspendând operațiunile și simt deja un efect descendent, de la care o revenire pare pentru mulți improbabilă într-un viitor scurt și mediu. Adaptarea a devenit acum cea mai mare monedă de schimb și, în egală măsură, principalul factor declanșator în sales funnel. Pentru că, pe măsură ce comportamentele oamenilor se schimbă, comportamentele lor de căutare și consum se schimbă și ele.
 

Articol scris de Andreea Paleologu, account director în cadrul Sag Media Communications, pentru campania #retailAboveCorona, prin care retail.ro își propune să scoată la lumină transformările prin care industria de retail trece, dar și soluții, strategii și oportunități pentru jucătorii afectați de epidemia COVID-19.

COVID-19 a influențat semnificativ rezultatele reclamelor plătite în Google pentru diferite industrii, iar efectele sunt fără precedent. Unele industrii au fost destul bine pregătite pentru schimbarea pieței, dar multe, din păcate, încă nu sunt. Cu toate astea, schimbarea nu necesită eșec. Pe măsură ce mai multe date apar și tendințele devin evidente, există destule variante pentru întreprinderile mici de a se adapta la provocările pe care le aduce pandemia COVID-19.

Tendința: COVID-19 reduce vizitele în magazinele fizice chiar și cu 90% într-o lună

Pe măsură ce oamenii practică distanțarea socială și evită călătoriile inutile, multe companii mici și mijlocii au fost obligate să-și închidă magazinele fizice sau să-și limiteze capacitatea în depozit, majoritatea magazinelor brick & mortar resimțind direct traumele provocate de scurtcircuitarea ori chiar sistarea traficului pietonal.

În ce privește reclamele, în Google Ads, sunt mulți operatori care urmăresc impactul offline al acțiunilor lor de promovare din online, prin conversiile în vizite în magazin, de exemplu. Ce au observat ei? La nivel internațional, de la fluctuații de -24% la începutul lui februarie, acum sunt țări care raportează scăderi de până la 90% ale vizitelor în magazinele fizice, iar România nu face excepție.
 

Citeste si:
Brandul de parfumerii Obsentum a deschis primul boutique la Brașov

Cum să vă adaptați la această tendință: Dacă nu aveți un website, acum e momentul să îl lansați sau relansați pe cel existent. Simplitatea și accesul facil la informații, pe o interfață care se încarcă rapid, care ține cont de user experience, ar trebui să fie targeturi esențiale. Un aspect important de punctat: ce vă place dvs. sau vi se pare estetic s-ar putea să nu fie ceea ce utilizatorul caută – informații rapide, actualizate, adaptate contextului.

Actualizați-vă informațiile din contul de Google My Business (începând cu cele mai importante info, respectiv orarul), anunțând toate aceste update-uri pe conturile dvs. social media. Creați-vă un feed de produse pentru listarea în Google Merchant Center sau pe alte platforme care vă pot aduce trafic calitativ și conversii. Însă rețineți că trebuie să vă și actualizați acest feed cu informații la zi despre disponibilitatea produselor, preț, stocuri, taxonomie.
 

Tendința: coronavirusul domină noile căutări 

Deoarece atât virusul, cât și știrile s-au răspândit exponențial, aflăm despre evoluția acestuia în timp real. Este dominant în mintea noastră, cât și în întrebările noastre din căutarile în Google. În ultimele săptămâni, căutările care conțin „coronavirus” și „COVID” au înregistrat creșteri de trei cifre la nivel european.

Dar chiar și în afara căutărilor directe despre virus, oamenii deschid ferestre cu motoarele de căutare și tastează întrebări pe care nu le vedem deseori formulate. În mod normal, multe dintre aceste întrebări au răspunsuri simple, dar incertitudinea creează confuzie chiar și pentru întrebări simple. În aceste zile, căutările inactive sau complet noi au devenit incredibil de populare.

Citeste si:
Viofanny, afacere din Botoșani cu brânzeturi tradiționale, bilanțul la 9 luni


Cum să vă adaptați la această tendință: Dacă aveți un magazin online și oferiți servicii de livrare acasă, probabil că vă promovați business-ul și prin reclame plătite. Ajustați-vă bugetele de campanii plătite pentru noi cuvinte-cheie și noi volume. Este esențial să înțelegeți ce trafic atrag reclamele dvs. online și să faceți un update constant al listei de cuvinte-cheie negative. Ca să aveți o privire de ansamblu mai mare asupra căutărilor, utilizați Google Trends, un instrument bun și facil și pentru alte publicuri decât specialiștii în marketing pentru a înțelege ce caută oamenii online.

Tendința: traficul de pe dispozitive mobile fluctuează, oportunitățile de promovare rămân multiple

Lipsa mobilității fizice poate avea și altfel de consecințe. De exemplu, la nivel global, marketerii au sesizat fluctuații în traficul de pe dispozitivele mobile, în mod tradițional mai avantajos de targetat prin reclame plătite, posibil și din cauza sedentarismului și nevoii de a fi permanent conectați la un laptop, având în vedere numărul mare de persoane care lucrează de acasă. Ca atare, creșterea folosinței internetului, cu până la +50% de la o săptămână la alta, poate antrena și oportunități.
 

Cum să vă adaptați la această tendință: Chiar dacă Google Search și Google Shopping sunt în prima linie la nivelul fluctuațiilor în conversii, clienții pot fi găsiți mai ușor prin Google Display, de exemplu, ori prin YouTube. Publicitatea în mai multe rețele va ajuta la reducerea acestei volatilități. În plus, veți vedea că, făcând publicitate în alte rețele decât căutarea Google, veți găsi noi audiențe și chiar veți crește numărul de persoane care vă vor căuta ulterior pe Google.

Cum o bună parte din publicul țintă petrece mai mult timp online, acum este mai ușor ca niciodată să îl găsești în timp ce navighează pe web, prin fluxurile social media sau în timp ce urmărește videoclipuri online. Luați în considerare să începeți ori reluați campaniile de remarketing către clienții dvs. din trecut și vizitatorii site-ului web pentru a-i readuce pe site-ul dvs. și a vă menține brandul în mintea acestora. Când se întorc pe site-ul dvs., de multe ori este mult mai probabil ca vizitele să se transforme în conversii.
 

Tips & tricks despre conținutul online potrivit:

  • Limitați conținutul legat de subiectul coronavirusului în structura generală a conținutului creat pentru site-ul dvs ori în reclame, pentru o performanță publicitară mai sănătoasă;
  • Luați în considerare limitarea emisiilor de reclame (în principal programatice) în articole sau surse care tratează subiecte legate de epidemii sau care încearcă să exploateze situația, prin vânzarea de măsuri ineficiente de protecție împotriva virusului;
  • Concentrați-vă pe ceea ce este important pentru client. Descrieți procedurile îmbunătățite de curățare/sanitarizare și ce măsuri suplimentare luați pentru eficientizarea serviciilor de preluare a comenzilor și de livrare;
  • Concentrați-vă pe empatie, mai degrabă decât pe încercarea de a crea oportunități de vânzare de dragul vânzării. Companiile ar trebui să regândească strategiile de publicitate și promovare pentru a fi în concordanță cu actualele teme de discuție.

 

În aceste momente, esențial este să aveți alături de dvs. o echipă de specialiști în marketing și comunicare, care să vă ajute să înțelegeți multiplele tendințe apărute în ultimele zile și săptămâni, pe măsură ce COVID-19 s-a răspândit. Amintiți-vă că, direct implicat în business-ul dvs, acablat de transformările la care asistați, nu aveți cum să dețineți viziunea de ansamblu care să vă ofere strategii viabile și acționabile de a reduce impactul negativ al crizei.

 

 

Retail.ro /  Opinii /  Ce tendințe a declanșat criza COVID-19 și cum vă puteți adapta la ele: tips & tricks pentru o mai bună prezență în online a magazinelor