Lectură de 3 minute

04 Jan 2021 - Opinii

Matematică, arhitectură, 3D sau multiD și cum să dai cu plus în retailul românesc în 2021

Matematica românească a retailului a fost constant plină de limite și necunoscute, dar întotdeauna a dat cu plus. Amintește-ți de trocul din anii comunismului, imaginează-ți comerțul din perioada fanariotă sau schimburile dintre deținuții de drept comun. Fără ingeniozitate, credință, tărie și, din când în când, șansă, noi românii am fi devenit o cifră într-o statistică a firelor de praf.

Opinie scrisă de Matius Ichim, arhitect și managing partner al studioului de arhitectură matius.ro și al primului ecosistem digital cu servicii A-Z adresate retailerilor, prioretail.ro, pentru campania #retailAboveCorona prin care retail.ro și-a propus să scoată la lumină transformările prin care industria de retail trece, dar și soluții, strategii și oportunități pentru jucătorii afectați de Covid-19.

Stai fără grijă, departe de mine să-ți desenez aici parcursul istoric al retailului sau să te plictisesc cu predicții și estimări docte. Ne vom reîntâlni curând, între paginile primei mall-ografie a retailului recent din România, scrisă și ilustrată abundent cu fotografii de către mine. Ceea ce vreau să-ți comunic – cu zero trimiteri la cuvintele cheie din 20.20 – este că fără schimburi de bunuri (așa cum simplist poate fi definit retailul), fără schimburi între oameni în genere, viața chiar ar da cu virgulă.

Tot într-o notă matematică, așa cum le vine bine mănușa oamenilor de business, dar în limbajul geometriei, așa cum sunt eu format ca arhitect, putem privi cum se remodelează retailul. Dacă în e-commerce încă privim 2D, se pare că vom adopta cât mai curând o viziune 3D. În plus, retailul brick&mortar va trece garantat de la 3D-ul actual la multiD.

Noua experiență de cumpărare va remodela locuințele noastre, periferia orașelor și evident conceptul de proximitate. Acele simple delivery box-uri vor expanda, vor scala sub forma unor micro-malluri extrem de dichisite, igienizate și tehnologizate. Chiar noi lucrăm în taină la un prototip. Brieful specifică integrarea în ansamblul unor vitrine frigorifice a ecranelor tactile pe care rulează constant recomandări pentru produse complementare celor pe care tocmai le ridici. Explorăm mai multe soluții pentru inserția de cabine de probă dotate cu sisteme de control și dezinfectare. Ne așteptăm ca aceste dotări să fie inserate parțial sau în formule extinse în ansambluri rezidențiale, în parcări și în spațiile de la parterul clădirilor de birouri. Arhitectura parametrică va transcende către un retail parametric din care nu vor dispărea emoția și eficiența și se vor augmenta componentele digitale și cele de grijă față de mediul natural.

Citeste si:
Tranzacție finalizată pe piața de lux: LVMH a cumpărat Tiffany pentru o sumă mai mici decât cea stabilită inițial

Dacă ar fi să desenez anul 2020, el nu ar arăta precum mult prea temuta sferă cu zecile ei de țepi cu capete ventuzate la extremități, ci mai curând ca o pictopoezie în care doi oameni, doi vecini, doi foști colegi de școală generală, liceu ori facultate se reîntâlnesc, se redescoperă la o masă sub un tei.

Las imaginației tale, drag și apropiat cititor, privilegiul de a extinde și colora acest articol scris cu sete de viață al unui om care în timp ce lupta cu dușmanul mondial al anului, încă desena și se ruga pentru succesul unui astfel de proiect. Nu închei fără să-ți recompensez meritul de a fi citit acest material cu un îndemn la optimism spre a fi cât mai aproape de aproapele tău.

Retail.ro /  Opinii /  Matematică, arhitectură, 3D sau multiD și cum să dai cu plus în retailul românesc în 2021