Lectură de 6 minute

01 Mar 2024 - Interviuri și Analize

Unilever montează panouri fotovoltaice și un nou sistem de paletizare cu peste 10 milioane de euro la fabrica din Ploiești

Cristina Marin

Abonează-te pe  

2023 a fost un an „bogat„ pentru Unilever, care a reușit să finalizeze investiția în valoare de 48 milioane de euro în dezvoltarea Fabricii de Produse Alimentare de la Ploiești, transformând-o în una dintre cele mai avansate unități de producție din Europa. Extinderea a avut ca principal obiectiv creșterea capacității de producție pe fondul unei cereri crescute a produselor alimentare, precum și diversificarea portofoliului de produse sub marca Unilever. În continuare, în 2024, Unilever pregătește noi variante de produse și continuă montarea panourilor fotovoltaice și a sistemului de paletizare cu peste 10 milioane de euro la fabrica din Ploiești. 

Sursa foto: Unilever

”În vederea atingerii noilor ținte de producție, Fabrica din Ploiești are ca obiectiv atragerea unei cantități mai mari de materii prime provenite din surse locale, susținând astfel economia locală și dezvoltarea unor parteneriate durabile în comunitatea în care ne desfășurăm activitatea. Fabrica este echipată cu tehnologie de ultimă oră și implementează programe menite să realizeze obiectivele de sustenabilitate ale Unilever, având ca obiectiv eliminarea totală a emisiilor de carbon până în 2025, prin reducerea consumului de energie. În acest sens, unitatea de producție a fost proiectată încă de la început astfel încât să aibă un consum energetic cât mai redus. Printre investițiile în curs pentru fabrica Nutrition de la Ploiești se numără dotarea cu panouri fotovoltaice, în valoare de un milion de euro, care vor furniza aproximativ 15% din necesarul de energie electrică al fabricii, alături de un sistem central de paletizare și un sistem de silozuri, cu un cost total de aproape 11 milioane de euro”, au declarat reprezentanții Unilever, pentru retail.ro.

Totodată, compania descrie 2023 ca fiind un an generos din punct de vedere al obiectivelor stabilite pe sustenabilitate, ambalajelor, cât și a formulelor. În linie cu angajamentul asumat la nivel global, ca până în anul 2025 toate ambalajele de plastic folosite de Unilever să fie 100% reutilizabile, reciclabile sau compostate, Unilever a bifat următoarele:

  • produsele Hellmann’s realizate cu ambalaje 100% din materiale reciclate sau reciclabile;
  • detergentul Coccolino Care, cu o formulă bazată pe o tehnologie cu enzime biodegradabile;
  • o nouă gamă de geluri de duș Dove, cu formulă 97% biodegradabilă și ambalaj realizat 100% din plastic reciclat sau reciclabil;
  • o nouă gamă Cif Cleanboost care oferă curățare fără frecare, dizolvând impuritățile, cu agenți de curățare 100% derivați din surse naturale, parfumul biodegradabil și ambalaje 100 % reciclabile - realizate din plastic reciclat.

Unilever și inflația

Inflația a lovit toată industria și a mușcat din volumele de vânzări ale companiilor. Unilever raportează și ea că au fost segmente care au performat și segmente care au avut de suferit.

”Avem produse care au performat peste așteptări, atât din punct de vedere al volumului cât și al valorii, dar, în anumite categorii, am putut observa o scădere a volumelor, fie din cauza reducerii frecvenței de cumpărare, fie a volumului sau a ieșirii din categorie”, a adăugat furnizorul de produse de Personal Care, Home Care, Beauty & Wellbeing, Nutrition și Ice Cream.

Mai mult decât atât, reprezentanții companiei au amintit și de vânzările online, care au însemnat 1,3% din vânzările totale Unilever România, iar planurile companiei includ continuarea valorificării eficiente a acestui segment.

”Comerțul electronic din România este în plină ascensiune datorită gamei largi de produse disponibile și a beneficiilor incontestabile aduse de acest sector, precum economia de timp și de bani. În același timp, accesarea produselor sau a serviciilor dorite printr-un singur click îi încurajează pe consumatorii români să exploreze servicii de top, optimizând totodată procesul de achiziție, livrare și retur. În acest sens, principalele noastre obiective sunt implemetarea de idei și tehnologii noi, cu scopul de a oferi consumatorilor cât mai multe informații actualizate despre brandurile și produsele noastre”, au precizat aceștia.

Planurile Unilever pentru 2024: digitalizare și game noi de produse

Unilever a început încă din 2023 să îmbunătățească anumite game de produse, pentru 2024 propunându-și să investească mai mult în marketing și în comunicare pentru ca brandurile companiei să fie cunoscute pe scală largă. În plus, furnizorul a venit deja cu un nou produs pe piață.

Citeste si:
AQUILA finalizează preluarea Parmafood
AQUILA finalizează preluarea Parmafood

”Am început anul cu un nou produs în categoria de îngrijire și curățare a țesăturilor: Dero PRO – cel mai puternic detergent lichid al brandului Dero. Noua formulă este bazată pe enzime derivate din surse naturale, care ajută la eliminarea petelor dificile chiar de la prima spălare și conține ingrediente speciale care împiedică murdăria să se redepună pe țesătură în timpul ciclului de spălare. Totodată, produsul beneficiază de ambalaje 100% reciclabile, realizate cu 50% plastic reciclat”, transmite Unilever.

Pe lângă aceasta, Delikat, Knorr și Hellmann’s vor lansa soluții noi, rapide și ușor de preparat oriunde și oricând, iar în ceea ce privește înghețata, sunt pregătite noi sortimente cu arome inedite, fiind ambalate în materiale sustenabile.

Categoria de produse pentru îngrijirea locuinței își va extinde portofoliul prin intermediul brandurilor Cif și Domestos, aducând produse cu formulă îmbunătățită, cu ingrediente sustenabile, care oferă putere de curățare, fără frecare.

De asemenea, în segmentul de deodorante, Dove va introduce noi soluții pentru o protecție antiperspirantă de până la 72 de ore.

Obiectivele Unilever pentru un viitor verde

În ceea ce privește componenta de sustenabilitate, în linie cu angajamentele globale Unilever, inițiativele companiei se vor concentra în patru direcții cu impact semnificativ:

  • menținerea obiectivului deja îndeplinit de a genera zero deşeuri în urma proceselor de producție;
  • eliminarea completă a emisiilor generate în întregul lanț valoric până în anul 2039 - de la aprovizionarea cu materiile prime și până la punctele de vânzare ale produselor noastre;
  • obiectivul ca, până în 2025, toate ambalajele de plastic folosite de companie să fie 100% reutilizabile și reciclabile;
  • utilizarea de ingrediente 100% biodegradabile în realizarea produselor.

Noua fabrică de la Ploiești are o capacitate de producție anuală de 40.000 de tone și dispune de 32 de linii de producție și ambalare, dotate cu cele mai noi tehnologii. În consecință, portofoliul de produse a crescut de la 70 la peste 1.000 de articole, printre care se regăsesc condimentele Knorr, Delikat, baze pentru mâncăruri, supe, sosuri, și dressing-urile Knorr pentru salate. Produsele fabricate la Ploiești sunt vândute în majoritatea țărilor europene. În topul preferințelor consumatorilor se află brandul Dove, în categoria de produse pentru îngrijirea casei, brandurile Domestos și Cif se mențin pe primele poziții, iar în domeniul alimentar, brandurile Delikat, Knorr și Hellmann’s ocupă o poziție solidă.

Unilever este unul dintre principalii furnizori mondiali de produse de Personal Care, Home Care, Beauty & Wellbeing, Nutrition și Ice Cream, cu vânzări în peste 190 de țări și produse utilizate zilnic de 3,4 miliarde de oameni. În regiunea Sud-Centrală, Grupul Unilever operează pe piețele alimentare, de îngrijire personală și de îngrijire a casei prin intermediul Unilever South Central Europe și Unilever Romania. Unilever South Central Europe, cu sediul în București, coordonează operațiunile de marketing și vânzări din România, Bulgaria, Serbia, Muntenegru și Moldova.

Retail.ro /  Retail.ro /  Interviuri și Analize /  Unilever montează panouri fotovoltaice și un nou sistem de paletizare cu peste 10 milioane de euro la fabrica din Ploiești