Lectură de 2 minute

02 Nov 2021 - Interviuri și Analize

Studiu: una din două companii derulează în prezent proiecte de digitalizare

Anca Olteanu

Abonează-te pe  

Circa 54% dintre companiile participante la studiul derulat de Beck et al. cu sprijinul MKOR Consulting se află în stadiul de implementare a inițiativelor de digitalizare. Investițiile în digitalizare încep de la 2.000 euro și pot ajunge chiar și la 10 milioane de euro, iar impactul digitalizării în companii poate depăși 30% din cifra de afaceri.

Astfel, una din două companii derulează în prezent proiecte de digitalizare, iar o treime se află în stadiul de evaluare a opțiunilor privind digitalizarea.

Așa cum arată studiul „Digitalizarea în companiile din România 2021”, soluțiile digitale sunt folosite mai ales pentru eliminarea blocajelor întâlnite în activitatea curentă. Acestea vizează în special procesele și fluxurile de lucru, managementul documentelor, managementul datelor, resursele umane sau luarea deciziilor.

Companiile preferă furnizorii externi

Pentru dezvoltarea și implementarea de soluții de digitalizare, companiile preferă expertiza furnizorilor externi. Principalul motiv pentru colaborarea cu furnizori externi este complexitatea procesului de trecere de la analog la digital în termeni de expertiză și resurse necesare.

Companiile recunosc impactul pozitiv al soluțiilor de digitalizare, cu beneficii în plan operațional, financiar și strategic. Principalii indicatori folosiți pentru a măsura eficiența proiectelor de digitalizare sunt:

  • financiari (de exemplu, creșterea cu până la +30% a cifrei de afaceri)
  • operaționali (volumul de muncă / documente, durata proceselor, timpi de răspuns, trasabilitatea proceselor etc.)
  • resurse implicate (angajați, infrastructură, clienți)

Eforturile susținute pe perioade mari de timp și investițiile constante sunt factori-cheie pentru reușita inițiativelor de digitalizare. În funcție de profilul unei companii, investițiile în implementarea sau dezvoltarea de soluții de digitalizare încep de la 2.000 euro și pot depăși chiar și 10 milioane de euro.

Pandemia a adus noi provocări pentru jumătate dintre companiile participante la studiu. Pentru a răspunde acestor provocări, companiile au mizat pe implementarea cu prioritate a proiectelor de optimizare digitală, în contextul diminuării volumului de business.

În aproape o treime dintre cazuri, ritmul de adoptare a soluțiilor de digitalizare a încetinit, ca urmare a reducerii bugetului pentru departamentul IT în perioada pandemiei.

Citeste si:
Frații Pavăl deschid încă un magazin Dedeman cu o investiție totală de 19 milioane de euro
Frații Pavăl deschid încă un magazin Dedeman cu o investiție totală de 19 milioane de euro

Rezultatele detaliate ale studiului calitativ sunt prezentate în whitepaper-ul Digitalizarea în companiile din România, disponibil gratuit. Versiunea în limba engleză a materialului poate fi accesată aici.

În cadrul studiului au fost intervievați experți în digitalizare din 12 companii medii și mari din România, din domenii precum: FMCG, retail, producție, transporturi & logistică, automotive, financiar (banking, servicii financiare), servicii profesionale, farma.

Beck et al. este o companie axată pe proiecte şi oferă servicii complete de IT. Compania operează la nivel internațional, cu locații în Germania, Elveția, România, Brazilia şi Singapore, iar din 2021 face parte din noul grup Skaylink. Compania este prezentă la nivel global din 1989, iar în România activează din 2005.

MKOR Consulting este o agenție de cercetare de piață inovativă, care combină experiența practică în afaceri, know-how-ul la nivel MBA și expertiza pentru a oferi o înțelegere a mediului de business.

Retail.ro /  Retail.ro /  Interviuri și Analize /  Studiu: una din două companii derulează în prezent proiecte de digitalizare