Lectură de un minut

15 Sep 2021 - Interviuri și Analize

Studiu: Părinții au cheltuit între 200 și 500 de lei pe haine și rechizite noi pentru școală

Anca Olteanu

Abonează-te pe  

Cu ocazia începerii noului an școlar, 9 din 10 copii vor veni la scoală cu haine și rechizite noi, obiecte pentru care părinţii români au investit între 200 și 500 de lei, arată studiul realizat de Reveal Marketing Research. Astfel, 92% dintre părinți declară că au achiziționat rechizite pentru noul an școlar, în timp ce 84% dintre aceștia spun că au cumpărat haine. 

Cheltuielile pentru noul an școlar cresc odată cu trecerea copiilor dintr-un ciclu școlar în altul. Dacă pentru un preșcolar bugetul mediu total se ridică la peste 600 de lei, pentru un elev de liceu părinții declară că au cheltuit chiar și peste 900 de lei. Aceasta în condițiile în care câștigul salarial mediu net a fost de aproape 3.400 de lei în luna ianuarie.

Aproape 80% dintre părinții respondenți, adică 8 din 10, agreează începerea școlii în format clasic cu revenirea în bănci, chiar dacă virusul nu a fost complet eliminat. Pe de altă parte, 21% dintre părinți consideră că școala nu trebuie să înceapă în format clasic. Este vorba în proporție mai ridicată despre părinții care își doresc reluarea cursurilor în format hibrid (14%) sau online (7%).

Părinții care optează pentru școala în format clasic sunt, în proporții mai ridicate, cei care au copii cu vârste cuprinse între 6 și 10 ani (82%).

Favorabili sistemului hibrid sunt în proporții mai ridicate, părinții liceenilor (14%), iar sistemul online este preferat de către părinții ai căror copii au vârste cuprinse între 11 și 14 ani (12%).

Reveal Marketing Research este o companie de cercetare de piață full-service, specializată în marketing research, studii sociologice, customer insight, business strategy, market development.

Studiul a fost realizat de compania de cercetare Reveal Marketing Research, fiind consultați peste 1.009 de respondenți, dintre care 390 sunt părinți cu copii școlari și liceeni din întreaga țară. Datele au fost colectate în perioada 6-12 septembrie 2021.

Citeste si:
Brandul românesc MIZAR deschide un nou magazin
Brandul românesc MIZAR deschide un nou magazin

Retail.ro /  Retail.ro /  Interviuri și Analize /  Studiu: Părinții au cheltuit între 200 și 500 de lei pe haine și rechizite noi pentru școală