‘’Prețul de achiziție al laptelui ajunge acum la 2,8 - 3 lei/litru, este foarte sus, undeva la limita de suportabilitate a consumatorului. Este aproape ca și în Germania sau Franța. Anul acesta, am scumpit de trei ori produsele, iar ultima oară a fost în octombrie, niciodată n-am trecut prin așa ceva’’, a declarat David Todoran, pentru Retail.ro
Scumpirea produselor nu este, însă un proces atât de simplu, mai ales când ești prezent în marile rețele de retail.
‘’Există discuții, tatonări, majorări de prețuri, dar în două etape’’, mărturisește producătorul. Acesta spune că nu o dată i s-a întâmplat să fie scos de pe raft și să rămână cu ambalaje de zeci de mii de euro, atunci când altcineva a venit cu produse mai ieftine.
Laptele se numără printre produsele care s-au scumpit cel mai mult în ultima vreme. Dacă de la producător un litru de lapte pleacă la un preț de aproximativ 3 lei/litru, în cel mai fericit caz, mergând pe întreg lanțul - procesator, comerciant, ajunge la raft chiar și la 8-9 lei/litru.
Mirdatod, producătorul brandului Telemea de Ibănești, prima brânza din România înregistrată (2015) în Registrul european al denumirilor de origine protejate (DOP) și al indicațiilor geografice protejate, deține două unități de producție, în prezent, la Ibănești și Reghin. Compania colectează lapte de la peste 4.000 fermieri, în mare parte care dețin între una și 5 vaci, media zilnică de lapte procesat fiind de 65 de tone.
Oferta Mirdatod include telemea, brânză de burduf, smântână, urdă, unt, cașcaval, dar și produse acidofile – iaurturi, sana, chefir, iar compania are în vedere și intrarea pe alte segmente de piață.
În 2021, compania a înregistrat o cifră de afaceri de 13,4 milioane de euro, față de 10 milioane euro, în 2020.