Lectură de 4 minute

06 Mai 2022 - Interviuri și Analize

Povestea Goudish: o afacere cu mirodenii, din pasiunea pentru gastronomie a lui Denis Antal

Anca Olteanu

Abonează-te pe  

Pasiunea pentru gastronomie și nevoia de a lucra cu produse de calitate, din surse sigure, l-au făcut pe Denis Antal să își deschidă prima lui afacere cu mixuri de condimente pentru carne, legume, salate și dulciuri. Borcanele cu mirodenii se vând în online și în băcănii și carmangerii, iar tânărul de 27 de ani din Roman are planuri mari pentru afacerea sa: vrea 60 de combinații și extinderea pe piețele din Italia, Anglia și Irlanda.

Denis Antal a absolvit cursurile Facultății de Marketing de la Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași și acum este în al doilea an de masterat de Economie și Afaceri Internaționale, la Galați. A lucrat de mic în restaurantele mătușii sale, în Roman, a fost ospărat, bucătar și manager de restaurant. A mai lucrat doi ani în Irlanda, tot în restaurant și a fost plecat cu programul work&travel în Statele Unite, în anul 2019, unde a lucrat într-un restaurant fine dining, locul de unde s-a inspirat pentru ceea de ce avea să devină prima sa afacere. „Am vrut să iau tot ce e mai bun de acolo și să aplic acasă”, povestește Denis Antal.

Cum pui în aplicare o idee americană

S-a întors în țară, a lăsat ideea l-a dospit, apoi, un an mai târziu, în decembrie 2020, avea logo-ul și planul de business pus pe hârtie. Mixurile de condimente au văzut lumina pieței câteva luni mai târziu, în septembrie 2021, timp în care Denis s-a ocupat de birocrație.

Borcanele cu mirodenii au apărut pentru prima dată sub denumirea Qzeen, iar în urmă cu câteva luni brandul și-a schimbat numele în Goudish, pentru a se diferenția de compania înregistrată în India și Europa cu același nume. Acum, produsele sale, care combină cafeaua cu sarea, coaja de portocale cu bergamota, ienibaharul cu nucșoara și lavanda cu coriandrul se vând online, pe propriul site, la prețul de 35 de lei și în băcănii și carmangerii.

Momentan, Antal colaborează cu opt băcănii din Roman, Iași, Brașov și București și vrea să crească numărul acestora. Planul pentru acest an este să producă cantități mai mari, pe care să le vândă în HoReCa, pentru a extinde numărul restaurantelor care cumpără de la el. În plus, vrea să își listeze produsele pe rafturile băcăniilor și carmangeriilor din Anglia, Irlanda și Italia, unde produsele se vând pornind de la 70 de lei.

„Dacă ești nou pe piață, ești la început și nu ești cunoscut, nu este important să vinzi, e important să fii acolo, lumea să te vadă și să te găsească în magazin, chiar dacă nu cumpără azi și cumpără peste o lună, două sau un an”, spune antreprenorul (foto).

Denis cumpără ingredientele de la doi furnizori din Italia și vrea să ajungă în Maroc și India pentru a-și procura direct de la sursă mirodeniile. „Piața condimentelor este foarte riscantă, te poți lovi de lucruri care nu sunt calitative. Ingredientele contează foarte mult la mâncare, îți pot schimba experiența culinară”, spune Antal.

Ținta: 60 de mixuri Goudish

Cu numărul în creștere de condimente pe care le depozitează la Roman, unde are punctul de lucru, portofoliul Goudish urmează să fie extins cu 20 de noi combinații pentru carne, salate, garnituri și prăjituri. Când va ajunge la 60 de mixuri, antreprenorul, pasionat de gastronomie, vrea să scoată o carte culinară, cu fiecare mix în parte, povestea lui și câte o rețetă ca să ajute oamenii să pună în valoare condimentul în sine.

Citeste si:
Fuchs lanseaza o gama noua de produse
Fuchs lanseaza o gama noua de produse

A investit 17.000 de euro până acum în afacerea cu mixuri de condimente pe care le creează singur, iar anul acesta, de Paște, a avut cea mai mare colaborare, cu platforma Localnicii, care creează cutii de sărbători cu produse locale realizate în România.

Deși reticența este puternică în fața prețului considerat mare sau peste puterea de cumpărare a clienților, antreprenorul vrea să educe românii să cumpere produse de calitate, nu plicuri care costă trei lei și despre care ajungi, la final, să te întrebi ce conțin. „Acum, cel mai tare mă confrunt cu educare pieței. Lumea nu înțelege că vrei să îi vinzi un lucru sănătos. Nu oricine este dispus să plătească acest preț. Ușor, ușor, însă, vor veni și cei care cumpără la doi lei să cumpere un lucru de calitate”, explică Antal.

Retail.ro /  Retail.ro /  Interviuri și Analize /  Povestea Goudish: o afacere cu mirodenii, din pasiunea pentru gastronomie a lui Denis Antal