Lectură de 5 minute

15 Apr 2022 - Interviuri și Analize

Planurile Tazz pentru 2022: 15 noi localități, angajări și dublarea cifrei de afaceri

Anca Olteanu

Abonează-te pe  

Platforma de livrare de mâncare la domiciliu Tazz vrea să intre anul acesta în 15 noi localități și să angajeze cel puțin 50 de persoane, în contextul în care are în plan să își dubleze cifra de afaceri înregistrată în 2021, a declarat Alin Șerban, CEO-ul companiei, într-un interviu pentru Retail.ro.

Valoarea medie a comenzii a scăzut ușor în luna ianuarie a acestui an, dar a crescut în februarie și martie. Acum, comanda medie este de 75 de lei. Pentru secțiunea de grocery, comanda medie ajunge la 140-150 de lei. În ultimele luni, Tazz și-a îmbunătățit datele financiare și se așteaptă ca încasările să crească, odată ce oamenii se întorc la birou.

„În mod tradițional, decembrie este sub noiembrie, dar pentru noi a fost în creștere, peste noiembrie. Ianuarie a crescut peste decembrie, iar februarie și martie, mai mult. Noi am avut primele trei luni foarte bune. Am crescut bine de la o lună la alta. Am crescut month over month în ianuarie, februarie, martie cu 11%, o creștere accelerată. Față de aceleași luni de anul trecut se vede o diferență, în sensul în care noi mai avem un feature, care se numește comandă de grup, care a început să crească, probabil oamenii au început să se întoarcă la birou. În plus, au crescut comenzile de produse românești și mai crește și segmentul grocery, unde vedem că în weekend oamenii fac cumpărăturile online”, a explicat Alin Șerban, CEO-ul companiei într-un interviu pentru Retail.ro

15 noi localități pentru Tazz

Livratorul de mâncare Tazz by eMAG este prezent în 30 de orașe din România și vrea să intre în 15 noi localități până la finalul anului, inclusiv orașe cu populație mai mică, de 50.000 până la 100.000 de locuitori, unde testează acum gradul de penetrare al internetului, media de vârstă a consumatorilor și obiceiurile de consum.

Anul acesta, Tazz by eMAG va ajunge în Balotești, Bragadiru, Buftea, Caransebeș, Chitila, Corbeanca, Dej, Făgăraș, Lugoj, Mangalia, Mediaș, Mogoșoaia, Satu Mare și Zalău, a declarat Șerban.

„Din toate studiile pe care le-am făcut noi anul acesta, partea de food delivery va crește în continuare, înregistrând o creștere double-digit. Vedem că oamenii încep să comande din ce în ce mai mult, de fapt, chiar dacă s-au deschis restaurantele și s-au ridicat restricțiile. Mai mult ca sigur, deschizând și orașe noi, acolo lucrurile o să fie cum erau acum doi ani. Vedem o creștere și cred că va fi o creștere accelerată”, a spus Șerban.

Tazz are acum circa 10.000 de parteneri, dintre care 70% restaurante și 30% retaileri. Cele mai multe tranzacții sunt generate de restaurante, cu o cotă de 85-90%, în timp ce din zona grocery, cele mai multe tranzacții sunt aduse de jucătorii mari, precum Kaufland, Mega Image, cora sau Auchan.

„Noi, în 2022, vrem să dublăm ce am făcut în 2021, ca cifră de afaceri. Credem că partea de grocery va mai crește, dar nu foarte mult. Probabil că va ajunge la 35%, iar restaurantele vor genera 65%, comparativ cu 70%, cât generează acum. Se observă o tendință din ce în ce mai mare că oamenii vor să comande grocery, doar că aici au nevoie de predictibilitate, trebuie să știe că le ajunge comanda la timp și primesc ce au comandat, iar calitatea și prospețimea produselor este bună”, a precizat Șerban.

Citeste si:
Ahold Delhaize, proprietarul lanțului de magazine Mega Image, lansează o aplicație unificată pentru toate magazinele europene
Ahold Delhaize, proprietarul lanțului de magazine Mega Image, lansează o aplicație unificată pentru toate magazinele europene

Planurile Tazz pentru 2022

Pentru anul acesta, investițiile vor merge în tehnologie, în antrenarea curierilor și în atragerea de producători locali în platformă.

„Vrem să creștem în continuare partea locală și observăm o tendință că oamenii vor să cumpere și de la cei pe care îi cunosc sau cei care au o nișă de produse care este diferită de ce găsești într-un supermarket. Pe lângă asta, mai avem în lucru și alte proiecte anul acesta, astfel încât să ai mai multe touch point-uri cu clientul, în 2022, să găsești și alte lucruri în Tazz pe care acum nu le poți găsi. Spre exemplu, bilete la concerte, a explicat Șerban.

În prezent, echipa Tazz a ajuns la 240 de persoane, iar pentru aceasta are stabilite minimum 50 de posturi noi. Provocarea constă, însă, în atragerea angajaților, în special a celor din zona IT, o industrie unde concurența pentru forța de muncă este accentuată.

„Avem în plan să angajăm minimum 50-60 de oameni, însă e foarte greu să găsești acești oameni. (...) Nu mai este o problemă doar de bani și de salariu, pentru că toată lumea poate să vină cu bani în piață și să plătească, contează însă pe ce tehnologii lucrează, iar procesele și produsele pe care le fac să aibă finalitate. La noi ceea ce se face se vede foarte repede”, a mai explicat Șerban.

Tazz este o aplicație pentru food ordering sau orice produse necesare pentru casă, cu livrare rapidă, rezultatul parteneriatului încheiat în toamna lui 2019 între eMAG și EuCeMananc. Serviciile oferite de tazz sunt disponibile atât prin aplicațiile Android și iOS, cât și online.

Retail.ro /  Retail.ro /  Interviuri și Analize /  Planurile Tazz pentru 2022: 15 noi localități, angajări și dublarea cifrei de afaceri