Lectură de 5 minute

23 Feb 2022 - Interviuri și Analize

Planurile cehilor de la Sezamo pentru România: 8.000 de produse, colaborări cu fermieri și producători locali, livrare proprie și donații către Banca de Alimente

Anca Olteanu

Abonează-te pe  

Cehii de la Rohlik lansează în primăvara acestui an supermarketul online Sezamo, care va livra circa 8.000 produse alimentare și non-alimentare în București și Ilfov. Tomáš Chadzivasilis, CEO-ul companiei, a explicat într-un interviu pentru Retail.ro care sunt planurile de început și care este strategia pe care se bazează pentru a câștiga cotă de piață într-un domeniu deja acaparat de jucători cunoscuți.

Sezamo a închiriat timp de zece ani un depozit de 12.000 de metri pătrați în CTPark Bucharest North, poziționat între autostrada A3 și DN2, iar în prezent lucrează la construcția interiorului. De acolo va începe să livreze comenzile în toate sectoarele Capitalei și în Ilfov.

În primăvară vom lansa, ceea ce este foarte curând. Lucrăm intens să lansăm cât mai repede. Acum avem toată echipa managerială și începem să recrutăm curierii, apoi personalul pentru depozit. Majoritatea echipei este făcută, a fost o mare provocare. Pentru recrutarea curierilor vom lucra cu agenții de muncă și ei își aduc oameni de la maximum 60-80 de kilometri de București. Pentru noi, curierii sunt esențiale în business, pentru că ei sunt în fața clienților. În Cehia am construit o experiență excelentă a consumatorului. Este important ca curierii să fie ai noștri, să fie aliați misiunii noastre, vrem să alegem fiecare curier și nu vrem să facem outsourcing”, a declarat Chadzivasilis.

Echipa proprie de curieri Sezamo

Inițial, echipa de curieri va avea 30 de persoane și va crește în funcție de evoluția comenzilor. Dacă lucrurile merg conform planurilor, Sezamo ar mai putea închiria un alt depozit în sudul Capitalei, care va deservi clienții din această zonă.

„Potențialul și numărul de clienți pe care vrem să îl deservim este enorm de mare și majoritatea fac cumpărături în mod tradițional, offline. Este potențial pentru diverși competitori. Noi, ca grup, am crescut cu 70% numărul de comenzi, anul trecut și am ajuns la 8,3 milioane de comenzi anul trecut. Eu zic că fiecare an o să crească”, a explicat CEO-ul Sezamo.

Piața supermarket-urilor online din București este, în prezent, împărțită între Bringo – serviciul online al francezilor de la Carrefour, Glovo, prin care poți cumpără de la Kaufland și Auchan, Mega Image, care are propriul serviciu de livrare, Freshful by eMAG, FAN Delivery și alte nume mai puțin cunoscute, cum ar fi KooKoo Grocery. Sezamo își propune, însă, să atragă clienți din rândul cumpărătorilor tradiționali, care merg cu lista în magazin.

„Piața este atât de mare și noi ne batem mai mult nu cu firmele online, dar cu modul tradițional de a face cumpărături. Ce merge foarte bine este această experiență a consumatorului. În Cehia am redefinit conceptul. În fiecare țară în care ne-am lansat avem un scor de loialitate de peste 70 de puncte, suntem focusați pe clienți și vizăm o experiență cât mai personalizată. Cu noi economisești mult timp, nu mai faci multe vizite la diverse magazine ca să te aprovizionezi”, a explicat CEO-ul Sezamo.

Pe plan local, pentru a preveni risipa alimentară, compania are de gând să colaboreze cu Banca de Alimente, ONG și-a început activitatea în anul 2016, colectând de atunci până în prezent, de la companiile donatoare, peste 3.200 de tone de alimente, ce au fost donate spre 30.000 de persoane aflate în situații vulnerabile.

Citeste si:
Din ce în ce mai multe comenzi pentru copii, pe Sezamo: ce reduceri pune la bătaie supermarketul online
Din ce în ce mai multe comenzi pentru copii, pe Sezamo: ce reduceri pune la bătaie supermarketul online

„În Cehia, toată flota auto este CNG, iar în România vom începe cu o flotă mixtă, electric și CNG. Noi construim stații de încărcare proprii la depozit. În plus, suntem eficienți la capitolul risipă alimentară. În Cehia avem două programe populare, unul se numește „Save food”, cu o secțiune specială pe site, unde punem toate produsele unde se apropie termenul de valabilitate, la preț redus. Apoi, avem parteneriat cu Banca de Alimente și vrem să facem și aici. Fiind focusați pe tehnologie, avem procese foarte bine optimizate, după șapte ani de operațiuni. De asemenea, ne vom concentra pe experiența consumatorului. Dacă suni la call center, nu avem un manual foarte strict care spune ce să faci, dar încurajăm să se pună în locul clientului și să aleagă cea mai bună soluție”, a mai spus Tomáš Chadzivasilis.

Sezamo va ajuta producătorii și fermierii locali

Supermarketul va intra pe piață cu un portofoliu de 8.000 de produse, care include aproape toate categoriile principale, cu excepția textilelor. Vor fi alimente, băuturi, articole de patiserie și brutărie, produse de la fermierii și companii locale, cosmetice și produse de îngrijire și pentru bebeluși.

„Vom avea și secțiunea bio. Produsele „Made in Romania” sunt foarte importante pentru noi. Și în Cehia lucrăm cu mulți producători locali. Vom aduce și niște branduri populare din alte state, nu doar din Cehia. În cazul ideal, vrem să lucrăm cu cât mai mulți fermieri, dar unii sunt foarte mici și le este grea partea de logistică, de ambalaje și livrare. Pentru că producătorii locali sunt foarte importanți pentru noi, în Cehia am lansat un proiect ca să îi sprijinim și îi ajutăm cu împachetarea, logistica, marketingul și îi plătim cât mai repede, pentru că știm că sunt mici și au un cashf-flow foarte strâns. Vrem să aducem programul și în România”, a mai spus Chadzivasilis.

Rohlik a fost înființat cu 29 de milioane de euro și este în continuă creștere. Compania a avut o cifră de afaceri de peste 300 de milioane de euro în anul financiar 2020 (mai 2020 - aprilie 2021). Grupul Rohlik a avut finanțări de 290 de milioane de euro in 2020, incluzând o rundă de finanțare de 100 de milioane de euro în iulie 2021 condusă de Index Ventures, care ridică firma la o evaluare de peste un miliard de euro.

Retail.ro /  Retail.ro /  Interviuri și Analize /  Planurile cehilor de la Sezamo pentru România: 8.000 de produse, colaborări cu fermieri și producători locali, livrare proprie și donații către Banca de Alimente