Lectură de 4 minute

17 Jun 2021 - Interviuri și Analize

Sondaj: O treime dintre angajați sunt nehotărâți cu privire la întoarcerea la birou, iar 24% preferă să lucreze de acasă

Roxana Vasile

Tot mai multe companii și-au mutat activitatea acasă, dar odată cu ridicarea restricțiilor a fost adusă în discuție întoarcerea la birou. Perioada pandemiei a fost una care a accelerat capacitatea de adaptabilitate a angajaților, dar și a modului de funcționare a companiilor. După această perioadă, 33% dintre angajați sunt încă nehotărâți cu privire la întoarcerea la birou.

După pandemie, 43% dintre angajați ar prefera întoarcerea la birou sau un sistem de lucru hibrid, care ar presupune mai mult lucrul de la birou. Doar un sfert dintre respondenți (24%) declară că s-au adaptat suficient de bine pe plan emoțional și ca mod de lucru încât să prefere lucrul de acasă sau un sistem hibrid care favorizează acest mod, potrivit unui sondaj BestJobs.

Cum este influențată productivitatea angajaților

Productivitatea angajaților este evaluată în funcție de modul de lucru potrivit. Astfel, 53% dintre angajați spun că observă mari schimbări din acest punct de vedere în sistemul de lucru actual comparativ cu începutul pandemiei.

Aproximativ 23% s-au adaptat atât de bine la schimbările din această perioadă încât au reușit chiar să își crească productivitatea, în timp ce, pentru 17%, acest efort prelungit și-a spus cuvântul inclusiv asupra eficienței muncii lor.

Angajații spun că ceea ce le influențează cel mai mult productivitatea este presiunea de a face față la mai multe sarcini în același timp (23%), programul imprevizibil de muncă, care nu mai face posibilă delimitarea între viața personală și cea profesională (19%) și volumul prea mare de muncă (19%). 

Citeste si:
Piața muncii în iulie: Numărul de aplicări a crescut cu 12%, până la 400.000

Fluctuațiile de productivitate se resimt în rezultatele muncii angajaților. Astfel, 22% dintre ei mărturisesc că alocă mai mult timp pentru același volum de sarcini. Alți 16% dintre respondenți se simt copleșiți și ajung să amâne sarcinile, în timp ce 14% se plâng de ratarea sau chiar pierderea clienților.

Alți 13% dintre angajați observă că, pe fondul lipsei de concentrare, greșelile în executarea sarcinilor de serviciu s-au înmulțit. 12% se plâng că au dificultăți în a înțelege cerințele superiorilor.

Încurajarea dezvoltării profesionale, pe primul loc în topul cerințelor 

Angajații consideră că productivitatea și un randament mai bun la locul de muncă ar fi influențat de cursuri de instruire profesională. Astfel, 37% dintre respondenți spun că ar avea nevoie de un training de dezvoltare profesională și dobândirea de noi competențe. 

Mai mult, 22% s-ar bucura de un program flexibil, în timp ce 12% și-ar dori zile libere suplimentare. Pentru alții, important ar fi să primească sprijin financiar pentru întreținerea și supravegherea copiilor în timpul programului (bonă, afterschool, creșă etc.), așa cum au răspuns 8% dintre angajații chestionați, dar și acces la servicii de wellness (5%) sau consiliere psihologică (3%).

Citeste si:
BestJobs: Doar 1 din 5 angajați consideră că ar obține aprobarea angajatorului să lucreze dintr-o altă țară

Echilibrul întrea viața personală și viața profesională 

Cea mai mare provocare cu care s-au confruntat angajații este aceea de a respecta clar timpul alocat biroului, astfel încât să nu interfereze cu timpul personal, după cum ne-au spus 24% dintre respondenți. Alți 25% dintre angajați simt că le este greu să gestioneze corect timpul la birou, astfel încât să evite supraîncărcarea cu sarcini. Pentru 14%, dificultatea a fost să își aducă la zi competențele digitale, astfel încât să facă față schimbărilor în mediul de lucru.

Adaptabilitatea față de noile condiții de muncă

Mai mult de jumătate dintre respondenți (56%) au ajuns la concluzia că pentru a rezista pe actuala piață a muncii, modelată de pandemie, este nevoie să dai dovadă de adaptabilitate sau chiar capacitatea de reinventare profesională.

 Mai mult, 21% consideră că le-a fost de folos rezistența la stres și efort, în timp ce 11% pun accent pe comunicare și tot atâția pe competențele digitale.

Interacțiunea cu membrii echipei 

Respondenții au susținut că văd că interacțiunea cu membrii echipei este foarte importantă pentru starea lor mentală și le-a lipsit în această perioadă (25%). 

Însă, părerile angajaților sunt împărțite cu privire la munca în continuare numai de acasă. În timp ce 9% spun că abia au apucat să se obișnuiască cu acest mod de lucru, 19% nu s-ar mai întoarce la birou, iar 11% s-ar simți mai stresați să continue așa.

BestJobs este o importantă platformă de recrutare online din România și are peste 20 de ani de epxeriență în domeniu.

Retail.ro /  Interviuri și Analize /  Sondaj: O treime dintre angajați sunt nehotărâți cu privire la întoarcerea la birou, iar 24% preferă să lucreze de acasă