Lectură de 3 minute

09 Apr 2020 - Interviuri și Analize

Michal Zelinka, Biano: Vedem un ușor declin, dar nu este un scenariu catastrofal precum îl trăiesc acum magazinele fizice

Andra Imbrea

Abonează-te pe  

Pandemia COVID-19 afectează și afacerile online, care înregistrează trafic și vânzările în scădere, mai ales dacă nu fac parte din zonele de maxim interes în această perioadă, precum retailul alimentar și de medicamente. În cazul Biano, agregator de magazine online home&deco, intrat pe piața locală la începutul anului, se observă o ușoară scădere a vizitelor, dar nu la fel de mare precum scăderea vânzărilor offline. Michal Zelinka, CEO Biano, a povestit pentru retail.ro despre impactul pandemiei și ce pot face producătorii aflați în dificultate în acest context. 

Biano este un start-up ceh, parte din grupul Miton, lansat în 2018, care funcționează ca un motor de căutare online de mobilă și accesorii. În România, Biano reunește ofertele a pesye 75 de magazine home & deco, printre care SensoDays, Bonami, Home Philosophy, E4home.

„În acest moment, observăm o ușoară scădere a vizitelor, dar cu siguranță nu este la fel de mare ca scăderea vânzărilor offline. Clienții noștri au început să acorde prioritate mai mult produselor disponibile în stoc și să răspundă foarte bine la comunicarea ce ține de termenul de livrare“, spune Michal Zelinka.

Prezent în cinci țări – Cehia, România, Brazilia, Slovacia și Olanda, businessul Biano este cel mai afectat în Cehia, nu numai din cauza volumului, dar și din cauza faptului că angajații se află în Cehia.

"Cu cât restricțiile sunt mai aspre, cu atât impactul este mai mare, dar practic pot spune că asistăm la un curs foarte similar, doar ca stadii diferit.“, spune Michal Zelinka.

Vânzările au un ușor declin, dar nu este un scenariu catastrofal, pe care, din păcate, îl trăiesc acum magazinele fizice.

Ce înseamnă pandemia de COVID-19 pentru industria de eCommerce

CEO-ul Biano spune despre evoluția pandemiei că reprezintă un mare șoc pentru sistem, care rezultă dintr-o situație pe care o generație nu a cunoscut-o, nu neapărat o problemă sistemică a economiei globale și a comerțului.

„Acest lucru a fost rezumat de către Banca SUA Goldman Sachs, care în raportul său compară situația mai curând cu evenimentele din 11 septembrie 2001, decât cu recesiunea din 2008. Pe scurt – un mare șoc pentru sistem“, spune Zelinka.

Citeste si:
MAMBricolaj Ghencea generează aproape o cincime din vânzările rețelei: care sunt cele mai căutate produse
MAMBricolaj Ghencea generează aproape o cincime din vânzările rețelei: care sunt cele mai căutate produse

Din această incertitudine, întregul eCommerce va fi perceput nu doar ca o alternativă „mai ieftină” pentru magazinele fizice, ci ca o parte comună, evidentă și, mai ales, de încredere pentru consumatori.

„Noi la Biano, împreună cu partenerii noștri, avem ocazia unică de a demonstra tuturor că dacă până acum mulți se amuzau de faptul că poți cumpărara mobilă online, acesta este un mod mod de a-ți amenaja căminul“, adaugă Zelinka.

"În ceea ce privește comerțul, m-aș baza pe cifrele de simț comun, ceea ce înseamnă că, dacă oamenii sunt închiși în casă, își petrec mai mult timp în online. Primele cifre ale comerțului electronic din Asia arată că, în timpul pandemiei, cifra comerțului electronic a crescut cu zeci de procente, iar piețele europene așteaptă evoluții similare".

Ce recomandă CEO-ul Biano producătorilor aflați în dificultate în această perioadă

  • Să comunice cât mai mult cu clienții – „Nu este nicio rușine să nu reușiți să livrați produsele la timp, problema apare doar atunci când clientul are alte așteptări“.
  • Să respecte standardele de igienă in timpul livrării și manipulării produselor. „Asigurați-vă că le comunicați toate aceste aspecte clienților“.
  • Să încerce să găsească ce produse din portofoliu pot ajuta acum cu adevărat. „De exemplu, mobilier de birou, accesorii de birou, sortimentul pentru depozitarea alimentelor, echipamente și accesorii pentru copii“.

„În momentul de față, cea mai mare problemă este imprevizibilitatea situației; cu primul semn de stabilizare, cred că vom putea profita de aceasta situație în favoarea partenerilor noștri și să le creștem vânzările“, încheie Michal Zelinka.

Retail.ro /  Retail.ro /  Interviuri și Analize /  Michal Zelinka, Biano: Vedem un ușor declin, dar nu este un scenariu catastrofal precum îl trăiesc acum magazinele fizice