Lectură de 4 minute

25 Apr 2024 - Știri și Noutăți

TOP Kantar: Care sunt cele mai puternice 30 branduri din România

Redacția Retail.ro

Abonează-te pe  

Kantar România a lansat topul brandurilor cu cel mai puternic capital de marcă (brand equity), în urma analizei a 100 de branduri din opt sectoare diferite. Locul 1 a fost adjudecat de către Samsung, evaluat în categoria produselor electronice.

Sursa foto: Pixabay.com

În cadrul evenimentului denumit Codul pentru claritate - Cum să ai succes cu brandul tău, Kantar România a prezentat topul celor mai puternice 30 de branduri potrivit percepțiilor consumatorilor, Samsung ocupând primul loc.

Samsung, brandul numărul unu în studiu, a înregistrat cel mai mare capital de brand dintre toate cele 100 de mărci evaluate, de 3 ori mai mare decât media din categoria produselor electronice (de ex. TV, tablete, monitoare, sisteme audio, etc.) și cu cel mai mare index față de media categoriei sale dintre toate cele 100 de branduri măsurate.


Kantar România - Clasamentul primelor 30 de branduri* în funcție de capitalul lor de brand în România, 2022-2023

Clasamentul a fost alcătuit pe baza aceluiași model (MDf – Meaningfully Different Framework) care este folosit de companie în fiecare an, la realizarea clasamentului BrandZ al celor mai valoroase 100 de branduri la nivel global.

Spre deosebire de clasamentul global, cel realizat de Kantar România nu include și date despre valoarea financiară a brandurilor, ci doar valoarea percepută de către români și acoperă doar 8 categorii din piață.

În deschiderea sesiunilor, Carmen Pătrașcu, Managing Director Kantar România, a punctat faptul că pentru branduri este un context extrem de provocator. Ele trebuie să țină cont de faptul că turbulențele sunt permanente: fie că sunt sanitare, macro-economice și geo-politice sau militare. În același timp, brandurile trebuie să ajungă în mod cât mai eficient și cât mai relevant la consumatori, să navigheze un peisaj media și al punctelor de interacțiune hyper-fragmentate. “Hyper-fragmentarea canalelor media, a punctelor de contact cu consumatorii și multiplele anxietăți prin care trec aceștia în ultimii ani, face să fie critic pentru branduri să aibă cât mai multă claritate, să găsească și să urmărească un fir roșu, în tot ceea ce fac.”

Analiza a evidențiat rolul esențial al capitalului de marcă în susținerea unor prețuri mai mari, a unei poziționări Premium. 40% dintre brandurile analizate de Kantar România au dificultăți, în sensul că fie sunt văzute drept un simplu produs (commodity), fie că prezintă risc de erodare a marjei de profit sau pur și simplu sunt văzute ca fiind prea scumpe pentru cât oferă.

Citeste si:
Românii de la GRID au inaugurat încă un magazin și se pregătesc pentru lansarea CODE7, un magazin premium sport
Românii de la GRID au inaugurat încă un magazin și se pregătesc pentru lansarea CODE7, un magazin premium sport

Experții Kantar au arătat că brandurile care se bazează excesiv pe promoții și pe reducerea prețurilor vor avea dificultăți să revină la un nivel de preț anterior, odată ce puterea de cumpărare va reveni. Astfel, este critic ca ele să investească în percepțiile despre brand pentru a putea să justifice alegerea de a nu reduce prețul sau de a cere un preț mai mare.

În urma analizelor făcute de noi pe baza globală BrandZ, a reieșit că până și acei consumatori care aleg în funcție de preț plătesc mai mult pentru acele branduri pe care ei le identifică ca fiind diferite, într-un mod relevant pentru nevoile lor. Datele arată că ei plătesc cu 14% mai mult. Iar aceștia sunt oamenii care spun că mărcile nu contează deloc pentru ei și că aleg întotdeauna prețul!

Geoffrey Ferlay, Director Offer & Commercial Planning Kantar North and Eastern Europe

Dintre brandurile analizate, cele care reușesc să justifice cel mai bine poziționarea de preț pe care o au sunt: Samsung, Jack Daniel’s, Revolut, Ferrero Rocher, Angelli, Lavazza, Apple, Raffaelo, eMAG și Milka.

Kantar România - Clasamentul primelor 10 de branduri* în funcție de puterea de a justifica prețurile, 2022-2023

În cadrul prezentărilor, consultanții Kantar, au scos în evidență rolul pe care îl au reclamele în obținerea clarității poziționării brandurilor sau pentru a obține maxim de la o campanie de comunicare.

"Reclamele joacă un rol vital în construirea capitalului mărcilor, pentru că ajută la transmiterea propunerii de valoare unică a unui brand și la diferențierea acestuia de competitori, ceea ce duce la final la îmbunătățirea performanței mărcii și la creșterea capitalului de brand ", a spus Andra Constantinescu, Senior Director, Creative Lead la Kantar România.

Kantar este companie în oferirea de insight-uri demonstrate și servicii de consultanță de brand și comunicare. Kantar are o înțelegere completă și unică în industria sa despre cum gândesc, simt și acționează oamenii; fiind prezentă la nivel global și local în mai mult de 90 de piețe. Combinând expertiza profundă a specialiștilor săi, cunoașterea bazată pe resurse de date cu norme greu de egalat și cele mai inovative platforme tehnologice și de data analytics, Kantar își ajută clienții să înțeleagă oamenii și le oferă inspirație pentru a crește.

Retail.ro /  Retail.ro /  Știri și Noutăți /  TOP Kantar: Care sunt cele mai puternice 30 branduri din România