Mega Image
Mega Image a anunțat că reduce prețurile la raft în această perioadă, ca urmare a măsurilor critice în contextul COVID-19, care au dus la creșteri de prețuri la unele produse pe întreg lanțul de producție și de distribuție.
Astfel, au fost aplicate reduceri de prețuri la peste 1.000 de produse de bază, alimentare și nealimentare, din cele mai solicitate categorii în această perioadă, precum: lactate, ulei, zahăr, orez, paste, mălai, făină de grâu, băuturi, produse de igienă și de curățenie. În același timp, au fost reduse prețurile și la peste 150 de legume și fructe, care reprezintă 75% din întreaga categorie, susține Mega Image, unul dintre cele mai mari lanțuri de supermarketuri din România cu o reţea ce cuprinde în prezent 780 de magazine.
Reducerile sunt deja în toate magazinele Mega Image și în online, pe www.mega-image.ro, unde pot fi verificate direct toate prețurile.
Mega Image, parte din grupul Ahold Delhaize, spune că se angajează ca în perioada următoare să nu opereze niciun fel de creșteri de preț la raft pentru toate produsele din portofoliul său, cel puțin până la finalul lunii aprilie 2020.
Carrefour
Cu o rețea de 370 de magazine în România, francezii de la Carrefour au decis să plafoneze prețul pentru până la 500 de produse esențiale, în perioada 25 martie – 19 aprilie.
5 to go pregătește lansarea mai multor produse de snacking în retail
Plafonarea prețurilor acoperă categorii solicitate în această perioadă, precum: produse de bază (faină, paste, ulei, zahăr etc), alimente congelate, conserve, apă și sucuri, lactate și brânzeturi, mezeluri și specialități, cafea și dulciuri, îngrijire personală și produse pentru bebeluși.
Agricola
Grupul Agricola, unul dintre cei mai mari producători de carne de pui din România și principalul exportator din această categorie, a anunțat că plafonează prețurile produselor.
„Am solicitat companiilor din Grupul Agricola să plafoneze prețurile la toate produsele noastre la prețul mediu al ultimelor trei luni și să facă demersuri către toți distribuitorii și partenerii noștri din retail să aibă aceeași conduită”, a declarat Grigore Horoi, președintele Grupului Agricola.
Agricola deține 18% din piața cărnii de pui, este lider cu 19% din piața de semipreparate și produse de tip ready-meal. Grupul de firme Agricola a înregistrat în 2019 o cifră totală de afaceri de aproximativ 768,2 milioane de lei, circa 162 de milioane de euro, cu 8% mai mult față de anul precedent.
Dobrogea Grup
Dobrogea Grup, unul dintre cei mai mari producători de morărit şi panificaţie de pe plan local, susține că vrea să păstreze prețurile actuale către clienți, în contextul pandemiei de Coronavirus care golește rafturile magazinelor.
Vânzările companiei, care are în portofoliu branduri precum Eugenia, Dobrogea, Bongrana şi Digesta, au ajuns la nivelul celor înregistrate de sărbători, cererile venite din partea unor clienți dublându-se, capacitatea de producție fiind însă suficientă pentru a acoperi cererea de pâine și biscuiți.