Lectură de 3 minute

21 Apr 2022 - Interviuri și Analize

Kaufland a colectat peste 13 milioane de ambalaje de la două milioane de clienți, din 2021

Anca Olteanu

Abonează-te pe  

Retailerul Kaufland a colectat din ianuarie până în prezent 13 milioane de ambalaje de la două milioane de clienți și implementează două proiecte cu angajații și partenerii, pe care ar putea să le extindă și în rândul cumpărătorilor din magazine.

Din ianuarie 2021 și până în prezent, aproape două milioane de clienți au colectat peste 13 milioane de ambalaje în containerele din parcările Kaufland. Asta înseamnă aproximativ 7,4 milioane de PET-uri, 1,8 milioane de doze de aluminiu și în jur de 3,8 milioane de sticle.

În paralel, circa 270.000 de recipiente ale produselor de cosmetice și de igienă au fost depuse în broscuțele de la intrarea în hipermarket în intervalul de timp menționat.

„Gestionarea responsabilă a materialelor pe care le utilizăm în activitățile zilnice și recuperarea deșeurilor pilonii centrali ai politicii noastre de protecție a mediului. Depunem eforturi pentru a identifica cele mai bune soluții pentru ambalarea produselor noastre și, în același timp, investim constant în acțiuni care să crească cantitățile de deșeuri pe care le recuperăm atât la nivelul magazinelor, cât și prin partenerii noștri. Ca să vă faceți o idee mai clară, cantitativ, Kaufland România a colectat în anul financiar 2021 peste 31.000 tone de carton, 247 tone PET, aproape 700 tone de sticlă, 20 tone de aluminiu și 114 tone baterii”, a declarat Valer Hancaș, directorul de Comunicare și Public Affairs Kaufland România.

Ambalajele colectate la Kaufland sunt sortate și reciclate prin intermediul a două companii specializate în colectarea și reciclarea ambalajelor: FEPRA și Green PC Ambalaje. După sortare, urmează etapa de pregătire, iar apoi reciclarea propriu-zisă și valorificarea deșeurilor prin extrudare și termoformare, pentru realizarea produsului finit.

„Avem campanii de conștientizare privind cât de simplu este să colectezi separat sau să reciclezi. Mai mult, am investit în containere și am fost primul retailer din România cu o astfel de infrastructură națională de colectare. Noi am început dotarea magazinelor încă din anul 2018, cu trei magazine. Am ajuns astăzi la o rețea de 152 de containere, câte unul în fiecare magazin din țară, adică un grad de acoperire de 100%. Investiția s-a ridicat la peste 35 milioane de lei, doar în anul 2020. Colectarea și reciclarea prin intermediul acestei infrastructuri înseamnă protejarea mediului, dar și motivarea oamenilor, de exemplu prin avantaje precum discount-uri oferite clienților care colectează și ajung la aceste containere ale Kaufland”, a precizat Hancaș.

Schimbare de mentalitate privind reciclarea

În magazinele Kaufland mai există puncte special amenajate pentru colectarea măștilor de protecție, a bateriilor, becurilor, electronicelor. Clienții care reciclează la Kaufland sunt recompensați pe loc cu vouchere de reducere la cumpărături care pot ajunge și chiar depăși 50%, în funcție de ofertele care se actualizează periodic.

„Cu siguranță, asistăm la o schimbare generală de mentalitate, o schimbare pozitivă. Nu aveam cum să mergem în cealaltă direcție. La nivel declarativ, românii sunt aproape la fel de interesați de protecția mediului ca restul europenilor. Ceea ce este un semnal bun, atestă că devenim tot mai conștienți de impactul pe care îl avem asupra mediului.

Citeste si:
Programul magazinelor Kaufland de Paște: când vor fi acestea închise
Programul magazinelor Kaufland de Paște: când vor fi acestea închise

Un sondaj Eurobarometru din 2019 spunea că 87% dintre români sunt de părere că protecția mediului este „foarte importantă“ sau „destul de importantă“ pentru ei, raportat la o medie europeană de 94%. Iar la nivel practic, rezultatele noastre o confirmă – numărul de clienţi care reciclează a crescut în prezent cu peste 170% față de cei 700.000 care reciclau în septembrie 2020”, a conchis reprezentantul Kaufland, retailer care a demarat recent două programe interne, pentru a motiva angajații și partenerii să colecteze.

Kaufland se numără printre cele mai mari companii de retail din Europa, cu 1.350 de magazine în 8 țări, 139.000 de angajați și o rețea de 152 de magazine în România.

Retail.ro /  Retail.ro /  Interviuri și Analize /  Kaufland a colectat peste 13 milioane de ambalaje de la două milioane de clienți, din 2021