Lectură de 4 minute

01 Sep 2021 - Interviuri și Analize

Industria FMCG, din ce în ce mai preocupată de starea de bine a angajaților: „Diferențierea este importantă pentru atragerea forței de muncă și se realizează inclusiv prin wellbeing”

Roxana Vasile

Abonează-te pe  

Starea de bine a angajaților a devenit o prioritate pentru tot mai multe companii, astfel încât acestea au triplat bugetul pentru employee experience. Climatul pozitiv dintr-o companie este un aspect important al siguranței psihologice a angajaților, iar un climat de acest fel este susținut prin programele de wellbeing, potrivit agenției Exploratist, ai cărei principali clienți activează în domeniul financiar, IT și FMCG.

Starea de bine a angajaților a devenit un subiect important astfel încât, în prezent, echipele de resurse umane includ programele de wellbeing în strategia lor de business. Wellbeingul se află, de altfel, în top 3 priorități în organizați, potrivit studiului Deloitte, Human Capital Tredns din 2021.

În prezent, principalele 3 domenii în care activează organizațiile din portofoliul Exploratist sunt IT&C, domeniul financiar și FMCG. O mare parte dintre aceștia sunt retaileri cu un număr semnificativ de angajați în companie (peste 500 de persoane).

,,Tematica wellbeing este livrată în organizații sub formă de experiențe construite pe nevoi specifice. Formatul acestora nu este un training tradițional, ci învățarea experiențială (learning by doing) care capătă forma unor ateliere interactive în care colegii, susținuți de facilitatori specializați și psihologi, lucrează la propria stare de bine sau la starea de bine a echipei'', explică Silviu Petran, managing director Exploratist, agenție care oferă servicii de comunicare internă, wellbeing, employer branding, evenimente corporate și learning&development.

Retail jobs

Cât costă un training pentru starea de bine a angajaților

Programele de wellbeing ale Exploratist sunt destinate atât pentru angajați, cât și pentru familiile lor. Costurile variază în funcție de complexitatea programului și numărul participanților, comparativ cu anii anteriori pandemiei. Astfel, acum costul per persoană pentru un atelier de wellbeing destinat adulților este 35 de euro, cu 30% mai puțin față de costul dinainte de pandemie, care ajungea la 50 de euro.

Exploratist oferă ateliere de wellbeing și pentru copii, iar costul per capital înregistrează o creștere de la 10 euro înainte de pandemie la 20 de euro în prezent. Creșterea rezultă din faptul că înainte de 2020, atelierele pentru copii erau evenimente distractive, experiențe mai puțin complexe și fără soluții care să aducă în discuție aspectele de natură psihologică, care au apărut odată cu sistemul de work from home în cazul părinților, și școala online, în cazul copiilor.

,,Companiile chiar au nevoie de un mix de soluții, pentru că, mai ales în pandemie, nevoile diferite au apărut în ritm diferențiat. Astfel, customizăm programe de wellbeing pentru echipe mari sau mici, pentru angajați care lucrează remote sau în sistem hibrid, pentru angajați care sunt părinți sau care locuiesc singuri și resimt nevoia socializării de la birou. Sunt o mulțime de criterii care se iau în considerare în elaborarea unui program de wellbeing astfel încât rezultatele sale să fie evidente atât pentru beneficiarul direct, cât și pentru echipă și angajator'', spune Silviu Petran.

În privința păstrării angajaților în companie, retailerii sunt într-o competiție care s-a intensificat în pandemie pe fondul creșterii cererii anumitor servicii și produse. Astfel, industriile care au atins apogeul în timpul pandemiei sunt cea alimentară și zona de materiale și îngrijire în gospodărie.

Citeste si:
România așteaptă încă o jumătate de milion de metri pătrați de spații de retail, în următorii 3 ani
România așteaptă încă o jumătate de milion de metri pătrați de spații de retail, în următorii 3 ani

,,Pachetele de beneficii sunt relativ comparabile, de aceea, migrarea se face foarte ușor, inclusiv cross-industrii. Pentru identificarea corectă a salariului mediu în retail, sunt realizate frecvent studii salariale. Astfel diferențierea este importantă pentru atragerea forței de muncă și se realizează inclusiv prin activitățile de wellbeing'', menționează Silviu Petran.

Evoluția wellbeing-ului

Din punct de vedere istoric, experiențele de wellbeing au început să fie implementate la nivel mondial în anii 1950, sub forma unor beneficii punctuale. Pe parcursul anilor, domeniul a evoluat, iar acum 10 ani a ajuns în zona de servicii de relaxare, ateliere de parenting sau nutriție.

În prezent, experiențele sunt mai profunde și este acordată o atenție sporită pentru zona de echilibru, gândirea pzoitivă și gestionarea stresului în cadrul companiilor. Acestea sunt corelate cu o creștere a engagementului și a sentimentului de apartenență, a încrederii în sine, îmbunătățirea colaborării în echipă și a relației manager & colegi.

,,În prezent, trăim din plin munca în sistem hibrid. Pentru o mare parte din organizațiile din retail, unde oamenii au trebuit să fie prezenți fizic la serviciu, pe teren, am continuat să implementăm și să adaptăm programe de employee experience la locul de muncă (chiar și organizate în ture în funcție de procesele și modul intern de funcționare), în condiții de siguranță. Pentru rolurile unde persoanele lucrau de acasă, am customizat experiențele pentru mediul online. Există soluții pentru ambele contexte'', explică managing directorul Exploratist.

Retail.ro /  Retail.ro /  Interviuri și Analize /  Industria FMCG, din ce în ce mai preocupată de starea de bine a angajaților: „Diferențierea este importantă pentru atragerea forței de muncă și se realizează inclusiv prin wellbeing”