Lectură de 2 minute

01 Sep 2020 - Interviuri și Analize

În starea de urgență, românii și-au cumpărat computere, echipamente de birou și aparate de tuns și bărbierit. Evoluția pieței bunurilor de folosință îndelungată în T2

Andra Imbrea

Abonează-te pe  

Piața românească de bunuri de folosință îndelungată a continuat trendul crescător în cel de al doilea trimestru al anului 2020. Vânzările de astfel de produse au crescut cu 5,2% în intervalul aprilie - iunie, față de perioada similară a anului 2019, și a fost determinată de creșterea sectoarelor IT, echipamentele de birou și electrocasnice mici, arată o analiză GfK.

În contextul Crizei Covid-19, la nivel mondial sectoarele IT, echipamentele de birou și electrocasnicele mici au fost singurele care au înregistrat un trend crescător al vânzarilor în cel de al doilea trimestru al anului 2020 în piața bunurilor de folosință îndelungată.

La nivelul pieței europene a fost înregistrată o evoluție similară a sectoarelor din piața bunurilor de folosință îndelungată.. Criza Covid-19 a generat, de asemenea, o reducere a indicatorului de încrederea consumatorului, media europeana în luna iunie 2020 atingând valoare de -15,6, în scadere de la -7, valoare înregistrată în decembrie 2019.

Sectoarele tehnologia informației (IT) și echipamentele de birou (office equipments, OE), au înregistrat în perioada aprilie – iunie 2020 o creștere de 67,9%, respectiv 75,7% față de aceeași perioada a anului 2019. Evoluția sectorului IT a fost influențată de creșterile înregistrate de vânzările de computere mobile și mouse-uri.

O creștere substanțială a vânzărilor au înregistrat electrocasnicele mici (small domestic appliances, SDA), 31.7%. Cele mai mari creșteri în acest sector au înregistrat vânzările pentru aparatele electrice pentru tuns și bărbierit.

Au scăzut vânzările de telefoane mobile

Cel mai mare sector al pieței TCG, Telecom, a înregistrat scădere de 10% în aceeași perioadă, evoluție generată de scăderea vânzărilor pentru telefoane mobile (smart si mobilephones). Electrocasnicele mari, (major domestic appliances, MDA), al doilea sector ca importanță în piață, a înregistrat o evoluție aproape constantă (-0.7% față de aceeași perioadă a anului 2019), cele mai mari creșteri înregistrate în sector fiind pentru vânzările de congelatoare și uscătoare de rufe.

Vânzările din sectoarele electronice (consumer electronics, CE) și aparate foto (photo) au înregistrat în cel de al doilea trimestru 2020 scăderi de 3,2% respectiv 40,6% față de aceeași perioada a anului anterior. Scaderea vânzărilor de electronice a fost influențată de scăderile vanzarilor de televizoare și camere video (camcorders).

Sursă foto: Gorodenkoff/Shutterstock

Citeste si:
De ce produsele IT refurbished sunt un factor important pentru bugetul oricărui tip de business
De ce produsele IT refurbished sunt un factor important pentru bugetul oricărui tip de business

Retail.ro /  Retail.ro /  Interviuri și Analize /  În starea de urgență, românii și-au cumpărat computere, echipamente de birou și aparate de tuns și bărbierit. Evoluția pieței bunurilor de folosință îndelungată în T2