Lectură de 3 minute

26 Mai 2020 - Interviuri și Analize

Frédéric Lamy, CEO Leroy Merlin România: Am reușit sa menținem un minim de activitate care a salvat compania de la un adevărat dezastru

Anca Olteanu

Leroy Merlin România a fost salvată de la dezastru prin menținerea activității la un nivel redus, de la debutul pandemiei de Coronavirus în țară, a declarat Frédéric Lamy, CEO-ul retailerului francez, ale cărui vânzări au scăzut în lunile martie și aprilie, remarcându-se o ușoară creștere în luna mai. 

„Putem spune că am fost destul de norocoși în această criză, am reușit să menținem un minim de activitate care a salvat compania de la un adevărat dezastru. Este o realitate că în luna martie, compania noastră a înregistrat o mică scădere, am resimțit într-adevăr scăderea în luna aprilie, dar în luna mai începe să crească din nou și sunt foarte optimist”, a declarat Frédéric Lamy, CEO Leroy Merlin România.

De la debutul pandemiei, bricolajul a devenit una dintre principalele activități din izolarea la domiciliu, iar comenzile online au depășit așteptările retailerului francez. 

Lamy: Niciun angajat nu a fost disponibilizat 

Pe 23 martie, Leroy Merlin a închis temporar toate magazinele, atât pe cele aflate în centre comerciale, cât și celelalte magazine, ca o măsură de prevenție și siguranță împotriva răspândirii virusului COVID-19, ca urmare a ordonanței militare.

Compania s-a reorganizat și a redeschis magazinele în condiții de siguranță pentru angajați și clienți. Până la jumătatea lunii mai, magazinul din Suceava a rămas închis, având în vedere carantina instituită.

Citeste si:
În pandemie, românii s-au orientat către cusut și brodat: creștere de 62% a vânzărilor CusutșiBrodat.ro

„Suntem o companie umană, responsabilă și ne asumăm acest rol. Datoria noastră principală este să ne protejăm angajații și să asigurăm cel mai sigur și plăcut mediu de lucru, iar toate deciziile luate au avut ca scop protejarea lor. Pentru sănătatea economică a companiei, am apelat la ajutorul de șomaj tehnic, însă niciun angajat nu a fost disponibilizat și nu vom recurge la astfel de măsuri”, a declarat CEO-ul Leroy Merlin.

Odată cu deschiderea magazinelor, Leroy Merlin a implementat o serie de măsuri: 

  • distanțare de doi metri
  • schimbarea programului de funcționare în mai multe etape
  • montarea de panouri de plexiglas în zona caselor de marcat
  • menținerea turelor în același format astfel încât să fie limitată cât mai mult interacțiunea dintre angajați 
  • dezinfectarea constantă a tuturor suprafețelor.

„Cred că această pandemie trebuie să ne înveţe să gândim diferit. Dacă vom avea acelaşi model de business ca înainte, atunci vom greşi, suntem într-o plină transformare economică. Sunt totuși optimist și cred că vom reveni la o creștere durabilă, în măsura în care nu vom înfrunta un al doilea val de epidemie”, a mai spus Frédéric Lamy.

Leroy Merlin este o companie de bricolaj, cu o istorie de peste 90 de ani ca retailer specializat pe construcții, decorațiuni și grădinărit. Companie din cadrul ADEO, Leroy Merlin deține aproape 500 de magazine în 13 țări din Europa, Asia, Africa și America de Sud și aproape 88.000 de colaboratori. În România funcționează 17 magazine Leroy Merlin, cu peste 2.000 de angajați în 13 orașe: București, Cluj-Napoca, Craiova, Ploiești, Brașov, Constanța, Sibiu, Suceava, Târgu Mureș, Bacău, Iași, Timișoara și Oradea.

Citeste si:
Lidl continuă expansiunea și deschide primul magazin din Râmnicu Sărat

Retail.ro /  Interviuri și Analize /  Frédéric Lamy, CEO Leroy Merlin România: Am reușit sa menținem un minim de activitate care a salvat compania de la un adevărat dezastru