Lectură de 3 minute

17 Nov 2023 - Interviuri și Analize

[FOTO-REPORTAJ] Cum arată Piața Artizante, deschisă de un producător român de cosmetice

Mădălina Dinu

Abonează-te pe  

Andrei Severin, producătorul de cosmetice hoteliere care a intrat în retail în perioada pandemiei, a inaugurat recent Piața Artizante în localitatea Păulești, Prahova. Cu o investiție inițială de peste 1.2 milioane euro, finalizarea proiectului a necesitat suplimentări consistente ale bugetului. Se estimează că punctul de rentabilitate va fi atins după 1 an de zile, iar investiția va fi recuperată după o perioadă estimativă de 5-7 ani. 

Sursa foto: Piata Artizante

Inspirată de celebra Piață Torvehallerne din Copenhaga, Artizante se diferențiază de piața tradițională românească prin modernism, programul prelungit în weekenduri și prin oferta sa de produse, de la fermieri și artizani locali, precum și prin varietatea de mâncăruri preparate, gata de consumat.


"Acum 11 ani, am fost pentru prima dată în Danemarca și am ajuns dintr-o întâmplare în Piața Torvehallerne. Impresionat de zumzetul și diferența incredibilă între piața cu care eram obișnuit din România și nivelul de artă pe care l-am întâlnit în piața de acolo, a început să mi se înfiripe ideea că puterea antreprenoriatului este incredibilă dacă Artizanii sunt lăsați să se exprime și au un teren pregătit pentru a-și atinge potențialul. 11 ani mai târziu, reușim să aducem acest concept în România, oferind un spațiu unde oamenii se pot aduna împreună ca într-o societate, în acel loc unde îți face plăcere să te vezi cu vecinii, cu alte persoane de calitate, să te poți opri să bei un pahar de vin în timp ce îți faci cumpărăturile", spune Andrei Severin, investitor și Managing Director.


Conceptul pieței, de la design, la servicii, este gândit în jurul ideii de comunitate. Sigla este inspirată de motivul tradițional al soarelui, dar poate fi interpretată și ca o masă în jurul căreia stau oameni. Sigla și brandingul au fost realizate de românul Sergiu Ghorghe, angajat în Danemarca, la una dintre cele mai apreciate agenții la nivel mondial de branding.

Conceptul avangardist le dă și un nume celor care își doresc să fie alături de noua comunitate, o abreviere de la Piața Artizante: luand P-ul de la Piața și Artizan de la Artizante, cei care se vor alătura acestei mișcări vor fi Partizani, a afirmat Severin.

Piața Artizante targetează 2 categorii mari de clienți: familiștii care își vor dori să petreacă timp de calitate atunci când merg la piață și gurmanzii.

Citeste si:
Artizanii locali de la Miez ne învață să facem pâine bună. Ce preparate a pregătit Brutăria pentru sărbători
Artizanii locali de la Miez ne învață să facem pâine bună. Ce preparate a pregătit Brutăria pentru sărbători

Artizante își propune să devină locul unde cetățenii care locuiesc în nordul Ploieștiului și în Păulești vor veni să se delecteze cu preparate extrem de gustoase și locul unde vor veni să își facă cumpărăturile, datorită unui nivel foarte ridicat de calitate al produselor. Selecția de Artizani (cei care vând produse în piață) a fost făcută după un set strict de criterii, evaluate de o comisie.

Dimensiunea totală a construcției este de 2.000 mp, la parter și o zonă de terasă și teren de joacă de 300 mp, precum și peste 70 locuri de parcare. În Piața Artizante veți găsi cel puțin 3 genuri diferite de bucătărie: americană, arăbească, românească, dar veți putea mânca și înghețată sau servi o cafea de specialitate. Vom avea o diversitate bogată de fructe, legume, dulcețuri, flori, lactate, înghețată și prăjituri artizanale. În cadrul pieței va funcționa și o brutărie renumită și o farmacie", arată Andrei Severin.


Programul de funcționare al Pieței Artizante:

• Zona de breakfast & coffee, deschisă de la ora 7 dimineața;
• Zona de piață clasică: L-V 8.30 – 20.00, S-D: 8.30- 17.00;
• Zona de restaurante: L-J 11.00-20.00. V-D: 11.00, până la ora 23.00.

Se vor organiza periodic evenimente private, pe bază de invitație, la care vor participa 50 de persoane/ săptămână, care vor avea loc în afara orelor de program, pe diverse teme legate de rafinamentul culinar, precum workshop de gătit un hamburger gourmet, preparare de brânzeturi sau degustare de vinuri.

Retail.ro /  Retail.ro /  Interviuri și Analize /  [FOTO-REPORTAJ] Cum arată Piața Artizante, deschisă de un producător român de cosmetice