Lectură de 4 minute

18 Jan 2024 - Interviuri și Analize

Eliodor Apostolescu, pufuleții Gusto: În ciuda scumpirilor uriașe, am respectat prețurile de vânzare și am sacrificat profitul companiei

Cristina Marin

Abonează-te pe  

Deși a venit cu nenumărate provocări, 2023 a fost un an productiv pentru unele companii. Printre acestea se numără și PhoenixY, care deține binecunoscuții pufuleți Gusto. ”Anul 2023 a fost un an excelent pentru Gusto, a fost anul în care mi s-a confirmat că etica în business există și că principiile după care conduc compania sunt corecte și apreciate în mediul de afaceri”, a declarat Eliodor Apostolescu, general manager PhoenixY.

Sursa foto: PhoenixY

Apostolescu vorbește despre o creștere a vânzărilor de 30%, principalul produs vândut fiind dat de pufuleții clasici.

”În 2022, am sacrificat profitul companiei respectând prețurile de vânzare contractate cu clienții, în ciuda scumpirilor uriașe aplicate de furnizorii de materii prime și fără a avea garanția că acest lucru va fi apreciat de către clienți. Nimeni nu îmi putea garanta că acest sacrificu va fi apreciat, dar în 2023 vânzările au crescut cu 30% și acest lucru dovedește că nu m-am înșelat. Pentru 2024 am implementat noi proiecte, concretizate prin contracte și sunt convins că voi putea menține cel puțin același ritm de creștere ca în 2023”, a declarat Apostolescu, pentru retail.ro.

De asemenea, directorul general al companiei prezente în 44 de țări, a precizat că nu există un canal de vânzare câștigător, ”ținta” fiind consumatorul final care nu trebuie să plătească mai mult pentru produs în funcție de calea de distribuție.

Singura constantă în mediul de afaceri este că nimic nu este constant și că totul este într-o permanentă schimbare. Daca nu ești deschis să accepți din mers orice schimbare și să te adaptezi imediat, poți fi sigur că nu este locul tău și al companiei tale în acest mediu.

Eliodor Apostolescu, General Manager PhoenixY

Gusto, o companie care a trecut testul timpului

Înființată în 1992, în Ploiești, Gusto a trecut testul timpului, cu schimbările de rigoare, test pe care Apostolescu îl pune pe seama a trei factori.

Pe de o parte, acesta a vorbit de importanța resursei umane, ”nu despre produse, contracte sau proiecte. Dacă înțelegi ca manager acest lucru știi să apreciezi ce este corect într-o companie”, după cum spune acesta.

Citeste si:
Farmec a inaugurat încă un magazin. Câte unități vrea să deschidă până la finalul anului
Farmec a inaugurat încă un magazin. Câte unități vrea să deschidă până la finalul anului

Pe de altă parte, directorul general al PhoenixY amintește despre valoarea cuvântului dat.

În afaceri, ca și viață, cuvântul dat trebuie să fie lege. Întotdeauna acest principiu se verifică în situații limită, spre exemplu criza din 2022. Partenerii adevărați și-au respectat cuvântul dat, împreună am creat o echipă și am luptat să depășim criza. Cei care nu și-au respectat cuvântul dat, astăzi sunt foști parteneri și mulți au dat deja faliment”, a explicat Apostolescu.

Nu în ultimul rând, apropo de cuvântul dat, directorul general al Gusto precizează că este necesar ca antreprenorii să nu se dezică de la principiile setate în cadrul companiei.

„Acestea sunt pilonii pe care se construiește orice companie și care o fac să reziste în timp, indiferent de crizele care apar în mediul de afaceri”, a completat Apostolescu.

Din experiență pentru tinerii antreprenori

Apostolescu a fost de acord să împărtășească din experiența sa cu tinerii antreprenori, punctând trei direcții pe care aceștia din urmă le pot urma în parcursul profesional, mai exact:

  • nu contează dimensiunea companiei potențial partenere.

”Toți antreprenorii sunt oameni ca și noi, cu aceleași probleme, indiferent ce naționalitate au, deci nu trebuie să se lase copleșiți de gândul că se luptă cu companii uriașe. De fapt, antreprenorii se luptă cu alți antreprenori, oameni ca și ei”, a declarat acesta.

  • antreprenorii nu trebuie să lanseze un proiect dacă nu cred în el.
  • antreprenorii trebuie să își urmeze visele întotdeauna, chiar și atunci când sunt singurii care cred în ele. ”Aceasta este în esență diferența dintre un antreprenor și restul oamenilor”, a conchis Apostolescu.

Fabrica PhoenixY din Băicoi, Prahova, produce circa 1,2 milioane de pungi de pufuleţi, brandul Gusto ocrotind circa 500 de tipuri de pufuleţi. Brandul românesc este prezent în 44 de țări. În 2022, cifra de afaceri a companiei a fost de 180,165,740.00 ron, cu un profit de 2,599,126.00 ron, după de activitate. Comparativ cu anul anterior, compania a înregistrat o creștere a cifrei de afaceri cu 22.75%. La finalul lui 2022, PhoenixY a raportat un număr de 421 de angajați, potrivit datelor înregistrate de Termene.ro.

Retail.ro /  Retail.ro /  Interviuri și Analize /  Eliodor Apostolescu, pufuleții Gusto: În ciuda scumpirilor uriașe, am respectat prețurile de vânzare și am sacrificat profitul companiei