Lectură de 5 minute

02 Apr 2020 - Interviuri și Analize

Donatorii din retail în timpul pandemiei de Coronavirus. Marile companii ajută sistemul medical din România

Anca Olteanu

Companiile din retail s-au aliat luptei împotriva infecțiilor cu noul Coronavirusul și au anunțat donații pentru spitalele aflate în linia întâi, care îngrijesc bolnavii în această perioadă și pentru centrele de carantină.

Marile lanțuri de magazine

Dintre marii retailerii, Carrefour, Kaufland, Lid și Profi au anunțat că se implică în lupta contra pandemiei de COVID-19.

Carrefour România asigură alimentele necesare pe parcursul lunii aprilie, atât pentru personalul medical, cât și pentru pacienții din spitalele din țară, infectați cu Covid-19. În acest moment, Spitalul clinic de boli infecțioase Constanța, Spitalul clinic de boli infecțioase și pneumoftizologice Victor Babeș Craiova și Spitalul clinic de boli infecțioase Victor Babeș Timișoara se află pe lista centrelor medicale ce vor primi alimente, la recomandarea Ministerului Sănătății.

Kaufland și Lidl au donat 100.000 de bucăţi de recoltoare pentru exudat nazal şi faringian / mediu transport viral necesare pentru realizarea testelor de diagnostic molecular (Real Time PCR).

Citeste si:
Lensa deschide un nou showroom, la Galați, în urma unei investiții de 100.000 de euro

Profi Rom Food a donat 1 milion de lei pentru cumpărarea de aparate de ventilație artificială, vitale pentru supraviețurirea bolnavilor de Coronavirus, în stare gravă.

Mega Image susține sistemul medical printr-o donație de 1.160.000 de lei către Crucea Roșie Română pentru achiziția a 12 echipamente de ventilație medicală, în contextul extinderii COVID-19.

Producătorii de mâncare și băuturi

Coca-Cola România și Coca-Cola HBC România au donat 100.000 de euro Crucii Roșii Române, bani care vor fi folosiți pentru cumpărarea de echipamente medicale și materiale necesare în această perioadă, pentru a preveni infecția cu Coronavirus: măști de protecție, săpun, dezinfectant de mâini, șervețele și alte produse de igienă, destinate spitalelor și centrelor de carantină din țară.

Citeste si:
Studiu: Piața modei online din România va trece de 5 miliarde de lei în 2021. TOP jucători

Grupul Agricola oferă 60.000 de euro pentru amenajarea și dotarea unui laborator de microbiologie în sistem Real Time PCR pentru testarea COVID 19/ SARS COV 2 în cadrul Spitalului Județean de Urgențe Bacău și pentru achiziția de materiale de protecție și de igienă.

Vascar, unul dintre principalii producători de preparate din carne și conserve, susține eforturile de combatere a noului SARS-CoV-2 și donează Spitalului Județean de Urgență din Vaslui 100 de combinezoane de protecție și 1.000 de kituri de testare.

Cris-Tim se implică în campania Andreei Marin și a fundației „Prețuiește Viața” și donează alimente care să fie distribuite persoanelor care fac parte din categorii cu risc mare de îmbolnăvire cu Covid-19, cărora viața le-ar putea fi pusă în pericol prin expunere, în aceste zile. Cris-Tim a donat către Fundația „Prețuiește Viața” peste 2.800 de bucăți de produse Ready Meal (adică salate de vinete, chiftele, pilaf sârbesc), 5.600 de pachete de mezeluri Cris-Tim cu Eticheta Curată (mușchi file, salam și cârnați), precum și peste 2.400 de bucăți de produse lactate de la brandul Mugura (iaurt, smântână și lapte).

Fabrica de drojdie Rompak Pașcani a donat 100.000 de lei pentru achiziționarea de măști, combinezoane și teste rapide, care vor ajunge la Spitalul Clinic de Boli Infecțioase „Sfânta Parascheva” din Iași.

Donatorii în lupta cu Coronavirusul 

eMAG a donat Ministerului Sănătății din România un milion de măști.

JYSK România, retailerul scandinav de mobilier și produse pentru casă, va dona produse proprii spitalelor care tratează pacienți diagnosticați cu virusul COVID-19. Compania a creat un fond de urgență, în valoare de 150.000 de lei, destinat spitalelor care au nevoie de produse precum plăpumi, perne sau lenjerii de pat. JYSK a donat deja produse pentru 85 de paturi suplimentare din cadrul Institutului Național de Boli Infecțioase Matei Balș din București.

Arctic, companie de electrocasnice din România, donează pentru spitalele din România și pentru cadrele medicale din prima linie 50 de mașini de spălat rufe cu uscător și 25 de frigidere Arctic.
Avon România anunță că donează 1,7 tone de produse de igienă personală (săpunuri lichide și geluri de duș) pentru centrele de carantină din București, alăturându-se astfel eforturilor de limitare a efectelor COVID-19 în România.

Top Line, furnizor de produse și servicii profesionale în industria de frumusete și medicală din România, a donat produse în valoare de 30.000 de euro campaniei Prețuiește Viața pentru a ajuta autoritățile în lupta contra COVID-19. Top Line a oferit produse de igienă personală (șampon, balsam, gel de duș, cremă de maini, produse pentru îngrijirea mâinilor și picioarelor, pieptene și perii), precum și produse de unică folosință (papuci, prosoape, kimono, cerceafuri de pat), toate urmând să fie folosite de pacienții afectați de epidemie, dar și de medicii care luptă zi și noapte în spitalele din România. Top Line a mai donat 1% din vânzările online din această perioadă campaniei inițiată de Fundația „Prețuiește Viața”.

Compania românească Ruris, specializată în motoutilaje pentru agricultură, oferă cu ajutorul World Vision România 600 de aparate pentru igienizare. Atomizoarele și aparatele de stropit vor ajunge la Inspectoratul General pentru Situații de Urgență, care le va împărți ulterior către structurile din teritoriu.

Retail.ro /  Interviuri și Analize /  Donatorii din retail în timpul pandemiei de Coronavirus. Marile companii ajută sistemul medical din România