Lectură de 3 minute

09 Jan 2023 - Interviuri și Analize

De la haine ”de stat în casă” la rochii și genți: cu cât a crescut valoarea medie a unei comenzi online pe GLAMI.ro

Cristina Marin

Abonează-te pe  

Românii au trecut de la cumpărarea hainelor ”de stat în casă” la rochii, pantaloni, genți sau rucsacuri în 2022, în ciuda presiunii inflației, dar și a creșterii prețurilor. ”După doi ani de pandemie în care cele mai vândute categorii au fost cele de „stat acasă”, revenim la normal, într-un proces în care anotimpurile și noile colecții modelează preferințele clienților”, a declarat Elena Cobianu, Business Development Manager GLAMI.ro. 

Sursa foto: GLAMI.ro

În 2022, românii au făcut mai multe cumpărături din categorii de modă precum rochii, pantofi sport pentru bărbați și femei, sandale pentru femei, jachete de iarnă și accesorii must have, precum genți și rucsacuri, arată datele strânse de platforma online GLAMI.ro.

”De exemplu, în primăvara anului 2022, rezultatele au fost similare cu cele mai căutate categorii anuale, în timp ce vara am putut vedea un accent pe costume de baie, pantofi de vară, accesorii (ceasuri pentru bărbați) și alte articole de vară (fuste, bluze, tricouri)”, a completat Cobianu, într-un interviu Retail.ro.

Astfel, apetitul crescut al românilor pentru cumpărături a determinat ca valoarea medie a unei comenzi online să crească cu 30% față de 2021, ceea ce este un semn foarte pozitiv pentru 2023.

În plus, aceasta spune că declară că pentru 2023, GLAMI.ro va atrage și mai multe branduri și magazine online, pentru ca românii să aibă acces la produsele dorite.

”România, ca piață, a înregistrat o creștere remarcabilă în 2022 pentru GLAMI, un an pe care multe piețe mature l-au găsit provocator din cauza instabilității financiare, a inflației în creștere și a impactului general negativ pe care l-a adus războiul în Europa. Am obținut câteva parteneriate foarte valoroase pe tot parcursul anului 2022 și vom continua să facem acest lucru și în 2023. Obiectivul nostru pentru 2023 este să colaborăm cu fiecare mare brand din comerțul electronic de modă și să stabilim GLAMI ca destinație online nr. 1 pentru pasionații de modă și nu numai”, a adăugat Cobianu.

Inflație versus disponibilizări

Cobianu a vorbit și despre impactul inflației asupra GLAMI.ro, amintind de creșterea prețurilor la nivel global. Totodată, aceasta a precizat că GLAMI.ro nu a recurs la disponibilizări, o măsură întâlnită, în această perioadă, la nivelul companiilor.

”Strategia noastră de la sfârșitul anului 2021 încoace prioritizează creșterea sănătoasă față de creșterea veniturilor cu orice preț. Credem că această focalizare ne va permite să trecem prin situații și mai grele care ar putea apărea în 2023 fără a lua decizii nepopulare, cum ar fi disponibilizările. În schimb, am achiziționat noi companii precum Stileo.it, cel mai mare agregator de modă de pe piața italiană, făcând grupul GLAMI să fie prezent pe 14 piețe de pe Glob”, a mai spus aceasta.

Citeste si:
A fost inaugurat un nou magazin Calvin Klein Jeans în România. La câte magazine ajunge retailerul în țara noastră
A fost inaugurat un nou magazin Calvin Klein Jeans în România. La câte magazine ajunge retailerul în țara noastră

În 2022, inflația a fost rapidă și severă și a afectat nu numai companiile. În cazul românilor, inflația recentă le-a influențat planurile de cumpărături de modă în acest sezon cu 69%, potrivit celui mai recent studiu Fashion (Re)search realizat de GLAMI.

GLAMI România a fost lansată în iunie 2017. Platforma online de fashion are peste 300 de magazine partenere înregistrate pe www.glami.ro și peste 1 milion de produse de la aproape 12.000 de branduri.

Retail.ro /  Retail.ro /  Interviuri și Analize /  De la haine ”de stat în casă” la rochii și genți: cu cât a crescut valoarea medie a unei comenzi online pe GLAMI.ro